جری لوییس

به‌دنبال درگذشت «جری لوئیس» که از کمدین‌های پیشگام بود، بسیاری از کارگردان‌ها و بازیگران بزرگ دنیا ازجمله «جیم کری»، «رابرت دنیرو» و «مارتین اسکورسیزی» از او سخن گفتند.

به گزارش مشرق، بسیاری از چهره‌های جهانی دنیای کمدی و سینما پس از درگذشت اسطوره کمدی جری لوئیس واکنش‌های خود را به این رویداد در شبکه‌های اجتماعی نشان دادند.

جیم کری‌می‌گوید: "او دیوانه‌ای ساختگی و مصنوعی نبود. جری لوئیس نابغه‌ای غیرقابل انکار و موهبتی بی‌نظیر و «آخرکمدی» بود. من هستم چون او بود!".

رابرت دنیرو معتقد است :"جری لوئیس پیشگام کمدی و سینما بود. او یک دوست بود من بسیار خوشبخت بودم که او را دیدم و افتخار آشنایی و کار با اورا داشتم. او حتی تا سن 91 سالگی به حاشیه نرفت".

مارتین اسکورسیزی نیز در مورد این کمدین پیشگام می‌گوید:"جری لوئیس یک استاد بود. او یک غول بود. او یک مبدع بود. او یک کمدین بزرگ بود. او یک هنرمند بزرگ بود. و او یک مرد برجسته بود. من افتخار هم‌قدمی با او را دارم و آن تجربه‌ای بود برای من که همچون گنجی برایم خواهد ماند. او به راستی که یکی از بزرگان ما بود".

جری لوئیس کمدین معروف تاریخ سینما صبح دیروز در سن 91 سالگی در خانه‌اش در لاس وگاس آمریکا به مرگ طبیعی درگذشت. این خبری بود که شب گذشته از سوی خانواده آقای لوئیس اعلام شد: "کمدین معروف، بازیگر و اسطوره سرگرمی جری لوئیس در 91 سالگی در خانه‌ خود و در میان خانواده‌اش از دنیا رفت."

جری لوئیس در نیوجرزی از پدر و مادری بازیگر متولد شد و از پنج سالگی روی صحنه رفت اما زندگی او از بیست سالگی و زمانی که با دین مارتین همبازی شد متحول شد. اولین فیلم او «دوست من ایرما» ساخته 1949 بود.

از معروفترین فیلم‌های جری لوئیس می‌توان به دنیای دیوانه دیوانه دیوانه، بوئینگ بوئینگ، سلطان کمدی، شیفته زنها، پروفسور دیوانه و دهن‌گشاد اشاره کرد. همچنین او برای بازی در فیلم سلطان کمدی ساخته مارتین اسکورسیزی با بازی رابرت دو نیرو به دلیل توانایی‌های بازیگری‌اش تحسین شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس