رضا شاهرودی

مدافع اسبق تیم پرسپولیس گفت: یکی از بهترین اتفاقات در دفاع پرسپولیس این است که بازیکنان این پست نزدیک به هم بازی می کنند.

سرویس ورزش مشرق – دیدار تیم های پرسپولیس و الاهلی عربستان در حالی برگزار می شود که نماینده کشورمان در این دیدار میزبان است و هرچه کمتر گل دریافت کند در نهایت شانس صعودش به دور بعد را افزایش می دهد. برای این منظور هم باید دفاع بهتر و منسجم تری داشته باشد چون الاهلی برای گلزنی به میدان خواهد آمد.

رضا شاهرودی در گفت  گو با مشرق، به تحلیل وضعیت دفاعی پرسپولیس پرداخت و عملکرد این پست در تیم محبوبش را قابل اعتماد برشمرد.

متن صحبت های وی در ادامه می آید:

*ترکیب دفاع را تغییر ندهیم

به اعتقاد من زوج شجاع خلیل زاده و سید جلال حسینی بهترین ترکیب برای دفاع میانی تیم محسوب می شوند و در کناره ها هم انصاری در چپ و ماهینی در راست عالی کار می کنند و از این حیث بهترین ترکیب برای بازی با الاهلی محسوب می شوند.

*شجاع از حسینی استفاده کند

سید جلال در ترکیب دفاعی پرسپولیس حکم طلا را دارد و شجاع باید از بازی کنار حسینی بهترین استفاده را ببرد.

*فاکتور ویژه خط دفاع پرسپولیس

مهمترین ویژگی خط دفاع پرسپولیس این است که آنها نزدیک به هم بازی می کنند و آن فضا را از حریف می گیرند. برای همین هم فرقی نمی کند بازیکن روبرو برزیلی باشد یا آرژانتینی. وقتی دفاع خوب کار می کند نفوذناپذیر می شود.

*دوندگی مدافعان بالاست

یکی دیگر از فاکتورهای خوب دفاع پرسپولیس دوندگی بالای آنهاست. به ویژه مدافعان کناری که به هجومی تر شدن تیم هم کمک شایانی می کنند.

*ارتباط قوی با خط هافبک

یکی از مهمترین دلایل استحکام دفاع پرسپولیس رابطه خوب شان با هافبک های دفاعی است. اینکه بازی را از آنجا شروع می کنند و خیلی کم دیده ام که دفاع ها بازیسازی کنند.

*گل نخوریم صعود می کنیم

با توجه به این موضوع که ما در این بازی میزبان هستیم باید تلاش کنیم دروازه مان را بسته نگه داریم. اگر گل نخوریم که می توانیم این کار را بکنیم حتما می توانیم برنده شویم. چون ابزار خوبی در خط هافبک و حمله داریم که می توانند گل بزنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • م.ادیب ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۱
    0 0
    مالدینی عزیز،سید جلال محرومه!! اگه میشه ارنجتو عوض کن!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس