کد خبر 764194
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۴
گوشی

در این مطلب قصد داریم گوشی هواوی P10 Lite و اکسپریا x که تقریبا قیمت1 میلیون تومانی دارند را با یکدیگر مقایسه کنیم.

به گزارش مشرق، گوشی های میان رده همیشه به علت قیمت مناسب و داشتن ویژگی‌های کاربردی بین کاربران از محبوبیت زیادی برخوردار هستند. شرکت سونی که از شرکت‌های مطرح در زمینه تولید گوشی‌های میان رده است در تاریخ 16 فوریه گوشی اکسپریا x را روانه بازار کرد. گوشی که علاوه بر قیمت مناسب، دارای ویژگی‌های بسیار ممتازی است.

شرکت هواوی نیز در تاریخ 31 مارچ 2017 گوشی p10 لایت را روانه بازار کرد. گوشی که ویژگی ممتاز آن مجهز بودن به آخرین ورژن سیستم عامل اندروید یعنی اندروید  نوقا است.

در این مطلب قصد داریم این دو گوشی تقریبا 1 میلیون تومانی را با یکدیگر مقایسه کنیم.

   طراحی

جنس : جنس بدنه گوشی سونی اکسپریا x از آلومینیوم و  جنس بدنه گوشی هواوی p10 لایت ترکیبی از فلز و شیشه است. 

 ویژگی ممتاز: هر دو گوشی سونی اکسپریای x و هواوی P10 لایت مجهز به سنسور اثر انگشت و دارای باتری با قابلیت شارژ سریع هستند.

اینترنت: هر دو گوشی شبکه های 2G، 3G و 4G اینترنت را پوشش می دهند.

وزن: وزن گوشی سونی اکسپریا x ، حدود 153 گرم  و وزن گوشی  146 گرم است.  

 صفحه نمایش

گوشی سونی اکسپریا x  دارای صفحه نمایش 5 اینچی از نوع  IPS LCD  با رزولوشن 1920 در 1080 با  قابلیت  مولتی تاچ است.  

گوشی هواوی P10 لایت  نیز دارای صفحه نمایش 5.2 اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن 1080 در 1920 است و قابلیت مولتی تاچ یا چند لمسه دارد.

   دوربین
گوشی سونی اکسپریا x  دارای دوربین  23 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 در عقب و دوربین 13 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 در جلواست. ( توضیح اینکه هر چقدر عدد دیافراگم کوچکتر باشد نور بیشتری به سنسور دوربین می رسد و در نتیجه عکس هایی با کیفیت بهتر ثبت می شود). دوربین این گوشی دارای  فوکوس خودکار، فوکوس خودکار تشخیص چهره  است. همچنین دوربین این گوشی قابلیت فیلمبرداری با کیفیت   1080p با سرعت 30 فریم در ثانیه را دارد. همچنین این گوشی قابلیت تصویربرداری با کیفیت  HDR  را داراست.   

گوشی هواوی P10  لایت نیز دارای دوربین 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 و دوربین 8 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 در جلو می باشد. دوربین این گوشی نیز دارای قابلیت فوکوس لمسی، تشخیص لبخند و چهره است و همچنین قابلیت تصویربرداری با کیفیت HDR را داراست. دوربین این گوشی توانایی ضبط ویدئوهایی با کیفیت 1080p با سرعت 30 فریم در ثانیه را نیز دارد.

نرم افزار 

گوشی سونی اکسپریا x  با سیستم عامل اندروید 6.0.1 مارشمالو  به بازار عرضه شده که قابل بروزرسانی به اندروید نوقا نسخه 7.1.1 است.  

  گوشی هواوی P10  لایت  نیز با نسخه اندروید 7.0 نوقا به بازار عرضه شده است. 

سخت افزار
گوشی  سونی اکسپریا x  مجهز به پردازنده اسنپدراگون 650 است. باتری  2620 میلی آمپری و غیر قابل تعویض توسط کاربر است.  این گوشی در دو مدل با حافظه داخلی 32/64GB  با رم 3 گیگ عرضه شده است.   


گوشی هواوی P10 لایت نیز مجهز به پردازنده هیسیلیکون کیرین 658 است. دارای باتری لیتیوم یونی 3000 میلی آمپری غیرقابل تعویض است . این گوشی نیز در یک مدل با حافظه داخلی 32GB با رم 3 گیگ عرضه شده است و قابلیت افزایش حافظه با میکرو اس دی تا 256GB را دارد

رنگ و قیمت

گوشی  سونی اکسپریا x  در رنگ های سفید، رزگلد، مشکی، طلایی لیمویی، مشکی مدادی با قیمت حدود 350 یورو در بازار موجود است.   

گوشی هواوی P10  لایت نیز در رنگ های سفید، مشکی، طلایی و آبی با قیمت 280 یورو در بازار موجود است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس