حسین اوجاقی

فدراسیون ووشو چین در گزارشی برای نامداران ساندای جهان از حسین اوجاقی قهرمان پیشین تیم ملی ایران تمجید کرده است.

به گزارش مشرق، چین مهد ورزش ووشو است. فدراسیون ووشو چین در مطلبی به توصیف بخش ساندا (مبارزه) پرداخته است و «حسین اوجاقی» سرمربی فعلی تیم ملی ووشو ایران و قهرمان پیشین ایران را یکی از سلاطین ساندای جهان معرفی کرده است.

در این مطلب آماده است؛ ساندا هنر رزمی مقابله سنتی و اصیل چینی است و تقریبا ۸۰ درصد اساتید ساندای جهان چینی هستند، این مساله را می‌توان از نگاهی به نتایج مسابقات جهانی لمس کرد.

ساندا هر روز بین المللی‌تر می‌شود و علاوه بر چینی ها، قهرمانانی از دیگر کشورها در گذشته و حال هستند که به خوبی خود را از سایه چینی‌ها خارج کرده و آنان را شکست داده اند. "مسلم سالیکوف" از روسیه، "کانگ لی" از امریکا و "حسین اوجاقی" از ایران سلاطین ساندای جهان هستند.

همچنین ر. مطلب فدراسیون ووشو چین در خصوص «اوجاقی» آمده است؛ او برای مدارا ساخته نشده است. آرام آرام و قدم به قدم و با اعتماد به نفس بالا و مثال زدنی مبارزه می‌کرد.

اوجاقی به عنوان نامدارترین سانداکار ایرانی، چندین مدال طلا و نقره قهرمانی آسیا، بازی‌های آسیایی و قهرمانی جهان را بدست آورده است و همین امر موجب شهرت ویژه او شده است.

قهرمان گذشته ایران توانست اساتید بزرگی مانند «یوان یائو» و «بائو لی» را در مسابقات آسیایی و جهانی شکست دهد.

سرمربی فعلی تیم ایران در سال ۲۰۰۹ توانست در تورنمنت جهانی پادشاهان کونگ فو و ساندای جهان مقابل «کوکلای» قهرمان «کی وان» جهان به پیروزی دست یابد.

منبع: فدراسیون ووشو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس