کد خبر 649831
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷

ووشوکاران ایران به منظور حضور در ششمین دوره رقابت های جام جهانی ساندا، ظهر فردا (سه شنبه) راهی چین می شوند.

به گزارش مشرق، تیم ایران با هفت ووشکار ساعت 14 سه شنبه راهی چین خواهد شد و جام جهانی ساندا طی روزهای 14 الی 16 آبان ماه به میزبانی شهر «شین» چین برگزار می شود.

براساس قوانین، نفراتی که در مسابقات قهرمانی جهان صاحب مدال می شوند، اجازه حضور در جام جهانی ساندا را دارند و تیم ایران نیز هفت مدال آور در رقابت های جهانی سال گذشته در اندونزی داشته است.

صدیقه دریایی در وزن منهای 60، شهربانو منصوریان در منهای 65 و مریم هاشمی در منهای 70 کیلوگرم ساندای بانوان، جعفر شیرزاد در منهای 65، محسن محمدسیفی در منهای 70، امیرفضلی در منهای 85 و حمیدرضا قلی پور در منهای 90 کیلوگرم ساندای مردان، مدال آوران در مسابقات سال گذشته هستند که در این بین شیرزاد اعلام کرد که شرایط حضور در جام جهانی را ندارد.

«مهدی علی نژاد» رییس فدراسیون ووشوی ایران در این خصوص، گفت: پس از اینکه مساله حضور نیافتن شیرزاد را به اطلاع فدراسیون جهانی رساندیم ابتدا با جایگزینی فرد دیگری از ایران مخالفت شد و بحث تعلق گرفتن سهمیه به کشور دیگری مطرح گردید اما با رایزنی های انجام شده، سهمیه کشورمان را حفظ و «عرفان آهنگریان» جایگزین شیرزاد شد.

علی نژاد با اشاره به اینکه هیات رئیسه فدراسیون جهانی سال گذشته مصوب کرد تا جام جهانی 2016 بدون استفاده سانداکاران از هوگو و کلاه برگزار شود، افزود: به دلیل اینکه این تصمیم برای بانوان سانداکار ایران مشکل ساز می شد، به فدراسیون جهانی پس از ارائه توضیحاتی اعلام کردیم که در بخش بانوان سانداکار اعزام نخواهیم کرد.

نایب رئیس فدراسیون آسیایی ووشو، تصریح کرد: در جلسه فوق العاده ای که همزمان با مسابقات قهرمانی آسیا در تایوان برگزار شد، به علت برقراری امکان حضور تیم ساندای بانوان ایران، مصوبه در مورد بانوان تغییر پیدا کرد و آنان با همان کلاه و هوگو مبارزه خواهند کرد که این نشان از قدرت بالای ایران در روابط بین الملل ووشو دارد. در بخش مردان نیز کلاه و هوگو استفاده نخواهد شد.

علی نژاد در پایان اعلام کرد: هدایت سانداکاران مرد ایران در جام جهانی چین بر عهده «حسین اوجاقی» خواهد بود و «معصومه قدیری» نیز هدایت سانداکاران زن ایران را عهده دار است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس