کاسبی

دیگر تکرار بس است؛ ما تا چه زمانی باید شاهد آن باشیم که همواره تعداد بسیار اندکی از افراد در پست ها و مقام های مختلف وزارت ارشاد و نهادهای تابعه آن جا به جا می شوند؟

به گزارش مشرق، محمد کاسبی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون گفت: یکی از بزگترین مشکلات و آسیب هایی که ما در حوزه فرهنگی و هنری کشور شاهد هستیم به دلیل حضور افرادی است که پای ثابت زیرمجموعه های وزارت ارشاد بوده اند و همیشه به یک شکل کار کرده اند، امیدوارم وزیر ارشاد جدید هیچ یک از زیرمجموعه خود را از میان چهره های تکراری انتخاب نکند.

بازیگر سریال های تلویزیونی «خوش غیرت» و «خوش رکاب»  افزود: تجربه تمامی این سال ها ثابت کرده که اصولاً وزرای ارشاد چندان در چگونگی امور فرهنگی و هنری کشور دخیل نیستند و این معاونت های زیرمجموعه آن ها و مشاوران شان هستند که سیاست گذاری ها را شکل می دهند و عموماً بر اساس سلایق شخصی و دیدگاه های خودشان امور فرهنگی و هنری کشور را به پیش می رانند از این رو ضروری است که شخص وزیر ارشاد معاونینی را انتخاب نماید که از همه نظر اصلح باشند.

وی ادامه داد: دیگر تکرار بس است؛ ما تا چه زمانی باید شاهد آن باشیم که همواره تعداد بسیار اندکی از افراد در پست ها و مقام های مختلف وزارت ارشاد و نهادهای تابعه آن جا به جا می شوند؟؛ سازمان سینمایی که متأسفانه بدتر از سایر معاونت ها و حوزه های تابعه وزارت ارشاد است و همواره تعدادی افراد مشخص در این سازمان حضور دارند که پست های شان با هم عوض می شود. ما امروزه نیازمند حضور نیروهای جوان و خلاق با اندیشه ها و تفکرات نو و به روز در سیستم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان سینمایی هستیم.

کاسبی سپس با تأکید بر اینکه در کشور قحط الرجال نیامده است اظهار داشت: سیستمی که اینک جریان اداره امور فرهنگی و هنری کشور را در دست دارد برای این کار پیر شده و کارآیی چندانی برای توسعه، رشد و ارتقای امور فرهنگی نداشته و نمی تواند داشته باشد از این رو ضروری است که شخص وزیر ارشاد با توجه به این نکته مهم یک پالایش اساسی و همه جانبه در وزارت ارشاد انجام دهد.

برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد برای فیلم سینمایی «پدر» در گفتگو با سینما پرسخاطرنشان کرد: اگر تغییرات اساسی در چینش مدیران زیرمجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رخ بدهد ما می توانیم به این مطلب امیدوار باشیم که تغییراتی مثبت به نفع تمامی حوزه های فرهنگی و هنری صورت گیرد در غیر این صورت قطعاً شاهد تکرار مکررات و همان رویه های غلط پیشین در این وزارتخانه خواهیم بود.

وی در خاتمه این گفتگو تأکید کرد: سینمای ایران به عنوان یکی از ارکان و بخش های مهم سیستم فرهنگی و هنری کشور امروزه بیش از هر زمان دیگری نیازمند تغییرات اساسی و چشمگیر است؛ متأسفانه ما شاهد آن هستیم که نارضایتی سینماگران از وضعیت سینما به بالاترین حد خود در تمامی سال های پس از انقلاب رسیده و این اتفاق بسیار ناراحت کننده و نگران کننده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس