سرلشکر باقری و اردوغان

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح پس از دیدار با مقامات عالی رتبه نظامی سیاسی ترکیه گفت: دو کشور ایران و ترکیه مصمم به افزایش روابط در همه زمینه ها به ویژه همکاریهای نظامی و دفاعی هستند.

به گزارش مشرق، سردار سرلشکر باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح پس از دیدار با مقامات عالی رتبه نظامی سیاسی ترکیه گفت: دو کشور ایران و ترکیه مصمم به افزایش روابط در همه زمینه ها به ویژه همکاریهای نظامی و دفاعی هستند.


سردار باقری گفت در گفتگو با مقامات نظامی امنیتی ترکیه درخصوص افزایش همکاریهای نظامی و امنیتی، همکاریهای مشترک مرزی و مسایل نظامی موافقت شد.


وی افزود: مقامات دو کشور همچنین موافقت کردند همکاریهای آموزشی و پژوهشی داشته باشیم از جمله تبادل دانشجو، رفت و آمد ناوها به کشورهای یکدیگر، اعزام ناظر به رزمایشهای دو طرف را بیش از بیش مد نظر قرار دهند.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بابیان اینکه از همتای ترک برای سفر به ایران دعوت به عمل آمده تصریح کرد: درباره تامین امنیت مرزهای کشور و اقدامات مثبت جمهوری اسلامی ایران همچون انسداد مرزها و برخورد با قاچاق از انواع مختلف و مقابله با تروریستها به مقامات ترکیه اطلاعات خوبی ارایه شد.


وی افزود: با اقداماتی هم که طرف ترک انجام داده و در دست اقدام دارد در آینده شاهد مرز نمونه ایی از سوی دو‌ کشور باشیم.


رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه درباره مسایل منطقه ای با طرف مقابل گفتگوهای خوبی شد تصریح کرد: مهمترین مساله از نظر مقامات دو کشور موضوع اعلام تصمیم همه پرسی کردستان عراق در اوایل مهر ماه بود که دو کشور نظر مشترک دارند بر اینکه این موضوع در صورت تحقق مبنایی برای آغاز تنش و درگیری در داخل کشور عراق خواهد شد که تبعات آن دامن کشورهای همجوار را می گیرد.


وی در ادامه افزود: این موضوع سه کشور عراق ترکیه و ایران را درگیر خواهد کرد و به همین دلیل مقامات دو کشور تاکید دارند چنین کاری امکان‌پذیر نیست و نباید صورت بگیرد.


وی گفت طی دو روز گفتگو درباره ایجاد آرامش و امنیت در سوریه از ابعاد مختلف بحث و گفتگو شد که مبنا همان مذاکرات کارشناسی استانه است و همان فرایند دنبال خواهدشد.


رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه درخصوص مبارزه با تروریسم، تبادل اطلاعات و همکاری‌های آموزشی و تبادل تجربیات موافقتهایی صورت گرفت افزود این همکاریها حتما در ثبات آرامش و امنیت منطقه تاثیر خواهد داشت.


عالی ترین مقام نظامی کشور با اشاره به دیدار خود با رییس جمهور ترکیه گفت: آقای اردوغان اعلام کرده اند که در آینده نزدیک به تهران سفر خواهند کرد و کمیسون راهبردی مشترک دو کشور برگزار می شود با هدف توسعه روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و نظامی دو کشور خواهد بود.


وی در پایان این سفر را بسیار موفق ارزیابی کرد و گفت: بسیاری از مسایلی که در ابعاد سیاسی نظامی، دفاعی و امنیتی بین دو کشور مهم منطقه پایه گذاری شد و ان شاالله ادامه پیدا خواهد کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ناشناس IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۶
    41 21
    این سفر بدترین خبر برای تجزیه طلب ها بود.میشه بوی سوختن خیلی ها رو حس کرد.
    • IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۶
      38 3
      تجزیه طلب از هر نوعش( پانترک و پانکرد و پان عرب و ....) باید بدونه جایی در ایران نداره
  • ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۳
    0 2
    ترکیه داره ایران رو بازی میده. خودش این هفته رفته تو دهوک کردستان عراق کنسولگری باز کرده. تازه گفته ما بعد از رفنراندوم مرزا رو نمی بندیم. فقط می خوان ایران رو سیاه کنن!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس