رضا قوچان نژاد

امسال هم فوتبال کشورمان لژیونرهای زیادی در خارج از کشور دارد که بیشتر آنها مهره‌های تاثیرگذاری برای تیم‌های خود به شمار می‌روند.

سرویس ورزش مشرق - لژیونرهای کشورمان در هفته ای که سپری کردیم در تیم‌های خود بازی کردند و در این میان گلزنی رضا قوچان‌نژاد در هفته اول لیگ هلند و نمایش درخشان علیرضا جهانبخش مقابل چشمان مارادونا از نکات حائز اهمیت بود.

عملکرد کامل لژیونرها را در ادامه بخوانید:
 
هلند:
آلکمار:

در هفته اول رقابت‌های فوتبال لیگ هلند آلکمار که 90 دقیقه جهانبخش را در ترکیب داشت در خانه آیندهوون به میدان رفت و با نتیجه 3 بر 2 مغلوب شد.

علیرضا جهانبخش در این دیدار تیرک دروازه آیندهوون را به لرزه درآورد و با بدشانسی نتوانست گلزنی کند.

از نکات جالب توجه این بازی این بود که دیگو مارادونا از نزدیک نظاره‌گر بازی علیرضا جهانبخش و هم تیمی هایش برابر پی‌اس‌وی بود.

هیرنفین:

در هفته نخست لیگ هلند هیرنفین با حضور ثابت رضا قوچان‌نژاد در استادیوم یورو بورگ در دربی شمال این کشور مقابل خرونینگن قرار گرفت که این بازی با نتیجه 3 بر 3 به پایان رسید. رضا قوچان‌نژاد که فصل قبل با زدن 19 گل، بهترین گلزن هیرنفین شد و در جدول گلزنان اردیویژه در جایگاه سوم قرار گرفت در این دیدار هم گل دوم تیمش را به ثمر رساند.

فیلم گلزنی قوچان نژاد در هفته اول لیگ هلند

یونان:

لیگ برتر یونان از روز شنبه هفته آینده آغاز خواهد شد. احسان حاج صفی و مسعود شجاعی این فصل در پانیونیوس حضور خواهند داشت و کریم انصاری‌فرد نیز در حال حاضر بازیکن تیم المپیاکوس، مدافع عنوان قهرمانی لیگ یونان است.

روسیه:

روبین کازان:

روبین کازن امروز در چارچوب هفته ششم لیگ برتر روسیه، به مصاف تیم خاباروفسک رفت که این دیدار با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان رسید.

سردار آزمون، ملی‌پوش ایرانی تیم روبین‌کازان بر خلاف بازی هفته گذشته نیمکت‌نشین بود و از دقیقه 68 به جای ریفات، مهاجم 20 ساله کازانی‌ها وارد میدان شد.

روستوف:

روستوف در بازی آغازین هفته ششم لیگ روسیه به مصاف یوفا رفت و به برتری ۴ بر یک دست رسید.

سعید عزت‌اللهی، ملی‌پوش ایرانی همانند دیدارهای قبلی تیم روستوف نیمکت‌نشین بود و فرصت حضور در میدان را نیافت.

همچنین رضا شکاری هم که به تازگی با دریافت رضایتنامه‌اش از ذوب‌آهن راهی روستوف شده هنوز وارد لیست این تیم نشده است.

اخمت گروژنی:

در چارچوب هفته ششم رقابت‌های لیگ روسیه، تیم‌های زنیت سن پترزبورگ و اخمت گروژنی به مصاف هم رفتند که این مسابقه با نتیجه 4 بر صفر به سود شاگردان مانچینی پایان یافت.

میلاد محمدی، مدافع ایرانی در فهرست 18 نفره تیم اخمت گروژنی برابر زنیت سن پترزبورگ حضور نداشت.

بلژیک:

شارلوا:

در هفته سوم لیگ برتر بلژیک (ژوپیلر لیگ)، شارلوا در دیداری خانگی مقابل اندرلخت با نتیجه 2 بر صفر به پیروزی رسید. 

کاوه رضایی مهاجم ایرانی شالورا در این دیدار 83 دقیقه به میدان رفت.

اوستنده:

تیم اوستنده در هفته سوم ژوپیلر لیگ در ورزشگاه خانگی از تیم واسلند بوورند میزبانی کرد و با نتیجه غیرمنتظره 3 بر صفر شکست خورد.

رامین رضاییان، ملی‌پوش ایرانی تیم اوستنده به دلیل مصدومیت در فهرست 18 نفره این بازی قرار نگرفت.

تیم اوستنده با پذیرش 3 شکست متوالی در فصل جدید ژوپیلر لیگ بلژیک و بدون امتیاز رده چهاردهم جدول 16 تیمی را در اختیار دارد.

سوئد:

اسکیلستونا:

تیم اسکیلستونا در هفته نوزدهم رقابتهای لیگ سوئد به مصاف ای. آی. ک رفت و برابر این تیم به تساوی یک بر یک دست یافت.

علیرضا حقیقی دروازه بان ایرانی تیم اسکیلستونا در ترکیب اصلی تیمش قرار داشت.

اسکیلستونا با ۸ امتیاز همچنان قعرنشین لیگ سوئد به شمار می رود.

فیلم سیوهای علیرضا حقیقی در هفته نوزدهم لیگ سوئد

کرواسی:

دیناموزاگرب:

در جریان هفته پنجم لیگ کرواسی تیم دینامو زاگرب که علی کریمی را در اختیار دارد به مصاف ریجکا رفت که این دیدار با نتیجه 2 بر صفر به سود یاران ملی‌پوش ایرانی به پایان رسید. در این بازی علی کریمی در ترکیب تیمش حضور نداشت.

شنیده می‌شود هافبک ملی‌پوش تیم فوتبال دیناموزاگرب به زودی به صورت قرضی از تیمش در کرواسی یعنی دیناموزاگرب جدا خواهد شد.

کریمی که به تازگی به ترکیب اصلی تیم ملی رسیده و موفق شده همراه با سعید عزت‌اللهی زوج تیم ملی در خط هافبک دفاعی را تشکیل دهد، می‌خواهد در سال جام جهانی و به منظور باقی ماندن در ترکیب تیم ملی، در تیمی حضور داشته باشد که بتواند در ترکیب اصلی تیم فوق به میدان رفته و برای تیم باشگاهی‌اش بازی کند.

پرتغال:

ماریتیمو:

در هفته دوم رقابت‌های لیگ پرتغال ماریتیمو در روزی که امیر عابدزاده نیمکت نشین گلر برزیلی بود مقابل تیم بِلِنِنسه به نتیجه یک بر صفر شکست خورد.

نروژ:

میوندالن:

در جریان مسابقات هفته نوزدهم اوبوس لیگ نروژ میوندالن با استفاده از سوشا مکانی در ترکیب در ورزشگاه ایساچسن مقابل ترام اسدالن قرار گرفت.

میوندالن که در سه هفته گذشته شکست خورده بود در این دیدار خانگی توانست با نتیجه 2 بر صفر ترام اسدالن را مغلوب کند.

آمریکا:

تورنتو:
تورنتو که مهرداد بیت آشور را در اختیار دارد در هفته 24 MLS لیگ به مصاف پورتلند تیمبرز رفت که این دیدار با نتیجه 4 بر یک به سود یاران بیت آشور به پایان رسید. البته بیت آشور چند هفته‌ای است به دلیل مصدومیت حتی روی نیمکت ذخیره‌های تیمش هم حضور ندارد اما تورنتو با قدرت صدرنشین گروه خودش است.

قطر:

ایران در فصل جدید لیگ قطر که هنوز آغاز نشده است 4 لژیونر دارد. مرتضی پورعلی‌گنجی در السد توپ خواهد زد، الخور سروش رفیعی ستاره پرسپولیس را به خدمت گرفته، محمد طیبی با قطر قرارداد بسته و میثم مجیدی استقلالی سابق هم به احتمال فراوان در الشمال به میدان خواهد رفت.

کره جنوبی:

اف سی سئول:

خالد شفیعی با جدایی از تراکتورسازی و پیوستن به اف سی سئول اولین لژیونر ایرانی کِی لیگ کره جنوبی لقب گرفت.

تیم اف سی سئول در چارچوب هفته بیست و ششم رقابت های کی لیگ با نتیجه 1-0 در خانه سوون سامسونگ بلووینگز به برتری رسید.

خالد شفیعی بازهم جایی در ترکیب تیمش نداشت. او بعد از دو هفته که روی نیمکت برگشته بود حالا در این بازی در لیست 18 نفره جایی نداشت.

تایلند:

بانکوک یونایتد:

تیم بانکوک یونایتد که مهرداد پولادی را در اختیار دارد در هفته بیست و پنجم لیگ تایلند میزبان تیم چونبوری بود. این تیم در روزی که پولادی حتی روی نیمکت هم حضور نداشت موفق شد با نتیجه 7 بر 2 حریف خود را از پیش رو بردارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
    11 1
    یه مشت نیمکت نشین!
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
    2 3
    پرسپولیسی باحالی هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس