کد خبر 762374
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۸
امارات

امارات در پی تشدید اختلافات سیاسی و اقتصادی و امنیتی با سعودی در جنوب یمن، از اهرم اقتصاد به عنوان برگه فشاری علیه دولت مستعفی یمن و عربستان استفاده می‌کند.

به گزارش مشرق، سایه تنش‌های امنیتی، اقتصادی و سیاسی همچنان بر استان‌های جنوبی یمن حاکم است و ائتلاف ضد یمن تلاش می‌کند تا ثروت‌های یمن را با تائید و حمایت «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی و فراری این کشور، تاراج کند.


تنش عربستان و امارات به عنوان دو کشور مهم ائتلاف ضدی یمن بر سر برخی مناطق جنوبی یمن و منابع نفتی و اقتصادی آن به جایی رسیده است که امارات مانع ورود اسکناس‌های چاپ شده در خارج، به عدن می‌شود.

پایگاه خبری النجم الثاقب یمن، در این ارتباط گزارش داد که پرواز برای واردات اسکناس چاپ شده از «ریال یمن» در خارج از این کشور به عدن متوقف شده است، بدون اینکه علت آن مشخص باشد.

روند تحولات جنوب یمن نشان می‌دهد که امارات تلاش می‌کند با بی اعتبار کردن بانک مرکزی جنوب یمن به دولت مستعفی یمن به ریاست عبدربه منصور هادی (که مورد حمایت عربستان است) ضربه وارد کند و عملکرد آن به گونه‎ای باشد که گویا عملکرد موفقی نداشته است و بدین ترتیب بخش زیادی از کارکنان دستگاه اداری دولت مستعفی از دریافت حقوقشان محروم شوند.

از سوی دیگر، امارات یک استراتژی حساب شده را دنبال و سعی می‌کند از طریق برگه اقتصادی جنوب یمن با ریاض و دولت منصور هادی تسویه‌حساب کند، چراکه این استراتژی باعث خواهد شد که اقتصاد یمن در ایجاد نقدینگی لازم دچار بحران شود و برای سیستم بانکی و اقتصادی یمن تبعات منفی داشته باشد.

پایگاه خبری النجم الثاقب به نقل از منبع آگاه در عدن افزود: این اقدام امارات سر و صدای زیادی را در محافل سیاسی، اقتصادی و نظامی به راه انداخت و پیش بینی می‌شود که در پی این اقدام، درگیری‌های شدیدی بین نیروهای اماراتی و سعودی ایجاد خواهد شد.

پس از فشارهای زیاد امارات، امروز «هادی احمد عبید بن دغر» نخست وزیر دولت مستعفی یمن به همراه «عبدالعزیز المفلحی» استاندار منصوب شده عدن به ریاض سفر کردند، زیرا امارات فشار زیادی را به دولت منصور هادی برای تغییر استاندار عدن وارد کرده است.

منابع آگاه خبر دادند که عربستان از بن دغر و المفلحی خواسته تا پس از تهدیدات امارات جهت رایزنی در این خصوص به ریاض سفر کنند.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس