غوطه شرقی.jpg

با پاکسازی های صورت گرفته، نیروهای جبهه مقاومت پس از ۶ سال موفق شدند به ورودی ساختمان های مرتفع محله جوبر، مهم ترین پایگاه تروریست های جبهه النصره در حومه شرقی دمشق برسند.

به گزارش مشرق، آخرین تحولات میدانی از غوطه شرقی دمشق حاکیست، عملیات نیروهای جبهه مقاومت و ارتش سوریه در محورهای مختلف محله « جوبر» ادامه دارد و پیشروی ها در این محله گام به گام در حال انجام است.

یک منبع میدانی در محله  جوبر در گفت و گو با مشرق اعلام کرد: نیروهای متحد از روز گذشته آخرین مرحله عملیات پاکسازی جنوب محله « جوبر» را با حمایت یگان توپخانه و موشکی آغاز کردند.

وی افزود: نیروهای سوری و مقاومت پس از حملات گسترده و درگیری های سنگین توانستند تروریست های جبهه النصره و فیلق الرحمن را عقب برانند و جنوب محله جوبر را به طور کامل پاکسازی کنند.

**برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید**


 
این منبع میدانی گفت: نیروهای متحد توانستند از میدان الصغیر تا مجتمع ورزشی پیشروی کنند و در نهایت با آزادسازی کامل میدان المناشر، تروریست ها را بخش جنوبی محله جوبر فراری دهند؛ در جریان این درگیری ها ۵۰ تن از تروریست ها کشته و زخمی شدند.
 
به گزارش مشرق، با پاکسازی های صورت گرفته، نیروهای جبهه مقاومت پس از ۶ سال موفق شدند به ورودی ساختمان های مرتفع محله جوبر، مهم ترین پایگاه تروریست های جبهه النصره در حومه شرقی دمشق برسند.

نیروهای عملیاتی در این محور درصدد هستند خود را به خیابان « الاخوان» در نزدیکی مرکز محله جوبر برسانند. تمرکزها برای پیشروی ها در عمق مرکزی این محله معطوف شده است.


 
از محله عین ترما هم خبرها حاکیست، درگیری ها در محور جنوبی این محله کاسته شده و فقط در منطقه کازیه سنبل عملیات ضد تروریستی به صورت پراکنده ادامه دارد. تاکنون بیش از ۶ کیلومتر مربع از مساحت آلوده در محله های عین ترما و جوبر از وجود عناصر تروریستی پاکسازی شده است.
 
به گزارش مشرق، نیروهای متحد در تلاش هستند با رساندن خود به پل راهبردی زملکا، تروریست ها را در محله جوبر، غده سرطانی دمشق به طور کامل محاصره کنند؛ در حال حاضر فاصله با این پل مهم از جنوب غرب عین ترما ۹۰۰ متر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 4
  • GB ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
    75 3
    بزودی با انتقام سپاه به ... خوردن خواهند افتاد
    • IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
      31 3
      خداوند سپاه عزیز و ارتش و مجاهدین راهش را حفظ و به آنان عزت مضاعف بدهد. امّا این ادبیات ...
    • IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
      14 3
      مرگ بر انگل ستان
  • IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
    25 3
    لبیک یاحسین(ع) به حق حضرت زینب (ص) ریشه کن میشن نفسای آخرشونه. پشتوانه ایران وجهان اسلام محکم ماامام زمان (عج) راداریم. برای فرج آقا صلوات
  • IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
    19 6
    پیشنهاد میشود در یک روز و بطور همزمان تمامی جنگنده های کشور از تمام پایگاههای هوایی به پرواز در آیند و همزمان تمامی مقرها و محلهای تروریستهای سوریه با خاک یکسان کنند
    • ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
      5 1
      اون وقت تلفات مردم غیرنظامی را در نظر نمی گیرید؟ عزیزم نبردها در سوریه به شیوه نامتقارن است و مهم ترین مشکل ارتش سوریه و ارتش عراق و نیروهای هم پیمان هم وجود غیرنظامیان در کنار تروریست ها است
  • ا IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
    25 5
    به مرکز نرسیدن تا مرکز را با خاک یکسان کردن,بابا پول این ساختو ساز را هم که اولو اخر ما باید بدیم بجاش چهار تا تانک و زره پوش با سامانه دفاع فعال از روسیه بخرین که موشکها و راکتها را دفع کند و بتواند به سرعت هر موقعیتی را پاکسازی و ازاد کنند اینطوری خیلی ارزانتر هست,مبلغ هر ساختمان را ضربدر تعداد ساختمانها کنید هزاران برابر هست بغیر از هزینه همین تیر و ترکشها که بی هدف شلیک میکنن.
    • ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
      3 0
      دوست گرامی در این منطقه تعداد زیادی غیرنظامی زندگی می کنند.
  • رضا IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
    21 2
    اصلا به خبر شما کار ندارم ولی تیتر شما برای استفاده از اسم کفتار واقعا مسخره است ، در تمام دنیای حیوانات وحشی حتی دوره دایناسورها هم این همه توحش که از موجود پلشت ۲پا به نام آدمیزاد سر زده از هیچ حیوانی سر نزده و نخواهند زد پس به کفتار زیبا و باهوش و سایر حیوانات توهین نکنید
  • IR ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
    12 4
    بهتره که زنده بگیرین و قطعه قطعه کنید و بفروشید به ترک و اعراب و پولش را بدین به خانواده شهید و حقوق سرباز و نه دزد درشتدانه اموال مردم و فتنه گر و فراری مقیم اروپا و امریکا
  • IR ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
    7 3
    خواهشمند است مناطق مرزی اردن و اسرائیل فراموش نشود جنگ با اسرائیل با حملات خمپاره ای به جولان باید ادامه یابد تنها را آزادی قدس شریف و جولان همین است
    • IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
      0 0
      چشم حتما
  • یونس IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
    4 3
    انشاالله به زودی این غده سرطانی را کنده و دور خواهیم انداخت.
  • رسول IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
    3 5
    ظاهرا قرار است جنگ شیعه و سنی یعنی مسلمان کشی که هراز چندگاه با عناوین تکفیری و وهابی و رافضی اتفاق می افتد سالها با کشته مردم و ویران شدن شهرها ادامه یابد و سودش هم برود به جیب صهیونیست ها و قدرت های بزرگ .
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۸
    1 0
    هنوز متوجه نشدم چه سری هست که یک سری از نظرات سریع درج میشود و یک سری از نظرات که مشکلی از لحاظ ادبی و اخلاقی هم ندارد اصلا درج نمیشود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس