کد خبر 761112
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷
وزارت ورزش

اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک امروز در نشست خود در خصوص روند اصلاح اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی بحث و گفت‌وگو کردند.

به گزارش مشرق، نشست هیات اجرایی کمیته ملی المپیک در حالی امروز برگزار شد که بررسی روند اصلاح اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی در دستور کار اعضا قرار گرفت.

وزارت ورزش و جوانان حدود 2 هفته پیش اساسنامه مشترک فدراسیون‌های ورزشی را با ویرایش دهم در اختیار روسای فدراسیون‌ها قرار داد و از آنها خواست نظرات خود را اعلام کرده تا وزارت ورزش بعد از اعلام نظرات بتواند این اساسنامه را برای تصویب در اختیار هیات وزیران قرار دهد.

موضوعی که اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک در نشست امروز به آن پرداخته‌اند این است که بر اجرا شدن روند صحیح و قانونی تصویب این اساسنامه مطابق با مقررات و دستورالعمل فدراسیون‌های بین‌المللی و همچنین فرایندی که در اساسنامه فدراسیون‌ها درج شده تاکید شود.

از نظر مجامع بین‌المللی و آنچه در اساسنامه فدراسیون‌ها ذکر شده، هرگونه تغییر در اساسنامه فدراسیون‌ها باید به تایید مجمع عمومی هر فدراسیون برسد، این در حالی است که وزارت ورزش این کار را انجام نداده و بدون موافقت اعضای مجمع، اساسنامه را به هیات وزیران خواهد فرستاد؛ نکته‌ای که به نظر می‌رسد چالش جدیدی را برای وزارت ورزش به وجود خواهد آورد.

اگرچه وزارت ورزش در اساسنامه جدید خود تلاش کرده تا دخالت دولت را کمتر کرده و اختیارات را برای عزل و یا استعفای رئیس فدراسیون به مجمع بدهد، اما در ارسال پیش‌نویس اساسنامه به هیات دولت نظر اعضای مجامع فدراسیون‌ها را نگرفته است.

احتمالا این هفته اساسنامه مشترک فدراسیون‌های ورزشی به هیات دولت ارسال خواهد شد. همچنین کمیته ملی المپیک نیز پیش‌نویس خود را بعد از تایید ابتدایی IOC به وزارت ورزش خواهد فرستاد تا به هیات وزیران ارسال شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس