زهرا اینچه

رئیس فدراسیون ژیمناستیک گفت: پیگیری‌های لازم را برای پس گرفتن مدال برنز خناری‌نژاد انجام می‌دهیم و نهایتاً تا یک ماه دیگر این مدال به دست او می‌رسد.

به گزارش مشرق، زهرا اینچه‌درگاهی درباره آخرین وضعیت فدراسیون ژیمناستیک پس از حاشیه‌های به وجود آمده اظهار داشت: پیش‌بینی این شرایط را می‌کردیم و خوشبختانه اوضاع کنترل شده است.

وی در خصوص مدال برنز هادی خناری‌نژاد در رقابت‌های قهرمانی آسیا که پس از دوپینگ نماینده قزاقستان به ورزشکار کشورمان تعلق یافت، گفت: این پروسه شاید کمی زمان‌بر باشد.  2 هفته پس از اعلام فدراسیون جهانی، پیگیری‌های خود را انجام می‌دهیم و منتظر اعلام فدراسیون جهانی نمی‌مانیم. به هر حال این مدال باید از ورزشکار قزاقستانی پس گرفته شود و پس از طی مراحل قانونی به خناری‌نژاد برسد که فکر می‌کنم این پروسه یک ماه طول بکشد.

رئیس فدراسیون ژیمناستیک با اشاره به اینکه جایزه نقدی قرار است به همراه مدال به خناری‌نژاد داده شود، عنوان کرد: سعی می‌کنیم در شأن این افتخارآفرینی برخورد کنیم. این مدال جزو افتخارات ژیمناستیک ایران است و تلاش ما این است که تقدیر شایسته‌ای از این ژیمناست داشته باشیم.

اینچه‌درگاهی درباره آخرین وضعیت اردوی تیم‌های ملی گفت: در دوره جدید فدراسیون اردوهایی را برگزار کرده‌ایم که هم اکنون این اردوها ادامه دارد. همچنین در شهریور ماه اعزام‌هایی را به مسابقات آسیایی ایروبیک و آکروژیم داریم. درباره تیم‌های هنری بزرگسالان و جوانان نیز باید بگویم که این تیم‌ها در حال تشکیل هستند و قرار است در نیمه اول شهریور ماه فراخوان بدهیم و از ورزشکاران تست بگیریم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا پرداخت حقوق به ملی‌پوشان را مد نظر دارد یا خیر؟ خاطرنشان کرد: سعی می‌کنیم برای نفرات دعوت شده به اردو با توجه به اینکه تعدادشان زیاد است، کمک هزینه فراهم کنیم. درباره قهرمانانی هم که مقام بیاورند، حقوق قهرمانی در نظر گرفته می‌شود. به هر حال باید خرج‌ها هدفمند باشد و انگیزه ملی‌پوشان نیز حفظ شود.

رئیس فدراسیون ژیمناستیک در خصوص شانس مدال‌آوری ژیمناستیک ایران در بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا به تسنیم گفت: نباید توقعات برای این بازی‌ها بالا برود. دو مدالی که عبدالله جامعی و هادی خناری‌نژاد در قهرمانی آسیا 2015 کسب کردند، تحت نظر اردوهای مستمر در 7، 8 سال قبل بوده و در واقع این موفقیت‌ها ذخیره مربوط به آن دوران بوده است. سال‌هاست که نه اردوی منظمی برگزار می‌شود، نه انگیزه‌ای برای ورزشکاران باقی مانده است. خناری‌نژاد می‌خواست خودش را بازنشسته کند، اما حالا برگشته و کارهای بدنسازی را به صورت تخصصی انجام می‌دهد. با توجه به شرایط چند سال اخیر، نباید انتظار زیادی وجود داشته باشد، البته ما تلاش خود را می‌کنیم و قدمی عقب نمی‌آییم.

اینچه‌درگاهی درباره تجهیزات مورد نیاز ژیمناستیک و هزینه بالای آنها اظهار داشت: وسایل ژیمناستیک در ایران فرسوده شده، اما رویکرد وزارت ورزش و فدراسیون کمک برای بهبود اوضاع است. یک سِتِ قهرمانی ژیمناستیک نزدیک به یک تا 1.2 میلیارد هزینه دارد و تقریباً 800 میلیون نیز باید هزینه مراقبت و آموزش استفاده و ... شود. در واقع ما اگر بخواهیم یک ست خریداری و وارد کشور کنیم، نباید یک سال هیچ کاری انجام دهیم.

وی در پایان گفت: امیدواریم در سایه حمایت وزارت ورزش به موفقیت‌هایی دست پیدا کنیم. چند روز قبل آقازاده، معاون وزیر ورزش به فدراسیون آمد و برای کمک به راه‌اندازی آکادمی ژیمناستیک بازدید داشت و قول مساعد نیز داد. اینکه یک مسئول بالارتبه به طور مستقیم می‌آید، ارزشمند است و امیدواریم کمک‌های ویژه‌ای صورت بگیرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس