کد خبر 760730
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰
وزارت ورزش

در اصلاحات جدیدی که در آیین‌نامه انتخاباتی فدراسیون‌های ورزشی صورت گرفته، وزیر ورزش این اختیار را دارد تا سرپرست را انتخاب کند.

به گزارش مشرق، همه چیز از استعفای ناطق از ریاست فدراسیون بوکس آغاز شد، موضوعی که انتقاداتی را به آیین‌نامه انتخاباتی فدراسیون‌های ورزشی وارد کرد. 

اسفندماه سال گذشته بود که آیین‌نامه انتخاباتی فدراسیون‌های ورزشی به امضای وزیر ورزش رسید و در اختیار روسای فدراسیون‌ها قرار گرفت، آیین‌نامه‌ای که وقتی به پای اجرا رسید اشکالاتش به گونه‌ای نمایان شد که خیلی‌ها معتقد بودند تضاد آیین‌نامه با اساسنامه فدراسیون‌ها این ابهام را به وجود آورده که وزارت ورزش قوانین خودش را دور می‌زند.

نکاتی در آیین‌نامه انتخاباتی فدراسیون‌های ورزشی وجود داشت که در زمان استعفای ناطق از فدراسیون بوکس اجرایی نشد و همین موضوع باعث شد تا اصلاحاتی در این آیین‌نامه صورت بگیرد.

یکی از نکات مورد ابهام در آیین‌نامه انتخاباتی که البته در اساسنامه جدید فدراسیون‌های ورزشی نیز لحاظ شده است، این است که سرپرستی امور فدراسیون‌ها بعد از برکناری رئیس فدراسیون، برعهده نایب‌رئیس است.

ماده 17 آیین‌نامه انتخاباتی فدراسیون‌های ورزشی به این موضوع اشاره می‌کند: در صورت فوت، استعفا و یا برکناری رئیس فدراسیون مسئولیت کلیه امور جاری فدراسیون‌ تا انتخاب رئیس جدید برعهده نایب‌رئیس به عنوان سرپرست خواهد بود.

ماده‌ای که در زمان استعفای ناطق اجرایی نشد و وزارت ورزش اصلاح این ماده را در دستور کار قرار داد. 

براین اساس در صورت استعفا و یا برکناری رئیس فدراسیون، وزیر ورزش این حق را دارد تا سرپرستی را برای فدراسیون در نظر بگیرد. حالا این سرپرست می‌تواند نایب‌رئیس فدراسیون و یا شخص دیگری باشد که این انتخاب به وزیر ورزش بستگی دارد.

تغییر دیگری که در آیین‌نامه صورت گرفته این است که نامزدها لازم نیست برای ثبت‌نام تاییده 5 عضو مجمع را بگیرند.

قرار است آیین‌نامه انتخاباتی فدراسیون‌های ورزشی با اصلاحات جدید هفته آینده در اختیار فدراسیون‌ها قرار بگیرد.

همچنین این پیش‌بینی صورت گرفته که در صورت تصویب اساسنامه از سوی هیات دولت، آیین‌نامه جدید انتخاباتی و مطابق با اساسنامه نوشته شود.

وزارت ورزش در تلاش است با نوشتن اساسنامه و آیین‌نامه دخالت دولت در امور فدراسیون‌ها را کم کند تا حساسیت مراجع بین‌المللی در خصوص دخالت دولت در امور فدراسیون‌ها، از بین برود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس