کد خبر 760332
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۳:۵۰
یادداشت نمایه

تاکید روحانی مبنی بر محقق شدن خواسته مردم از جمله خواسته های معیشتی در دوره جدید ادعای تغییر رویکرد دولت یازدهم را مسجل تر می کند.

به گزارش مشرق، «مهدی مهدیان» در یادداشت روزنامه «افکار» نوشت:

شکی نیست که پیروز کشمکش سهم خواهان اصلاحات با روحانی شخص رئیس جمهور بود به گونه ای که نزدیک به یک ماه فشار سیاسی اصلاح طلبان به روحانی مبنی بر انتخاب وزرای کابینه دوزادهم عملا با اعلام رسمی اعضاء جدید کابینه دولت جدید روحانی مشخص شد که روحانی درصدد تغییراتی هرچند اندک بوده است.

این در حالی است که تاکید روحانی مبنی بر محقق شدن خواسته مردم از جمله خواسته های معیشتی در دوره جدید ادعای تغییر رویکرد دولت یازدهم را مسجل تر می کند.

اما این همه علل تغییر رویکرد مثبت روحانی در آغاز دولت دوزادهم نیست چرا که از سخنان روحانی در مراسم تحلیف هم می توان رنگ و بوی تغییر را برداشت کرد.

اگرچه شاید در ادامه راه مجددا این تغییرات در کش و قوس های فراوانی قرار گیرد اما می توان از این سخنان هم برداشت های مثبت و امیدوارکننده ای داشت.

قطعا محافظه کاری چهارساله روحانی در مراحل مختلف برجام در برابر آمریکا و کشورهای غربی سبب شد تا سخنان مراسم روز تحلیف روحانی هم به تنهایی مثبت تلقی شود.

روحانی در بخشی از سخنان خود با تاکید بر توان داخلی و اجرای اقتصاد مقاومتی گفت: دولت دوازدهم اولویت اصلی خود را افزایش تولید و اشتغال می داند و در تداوم حرکت دولت یازدهم برنامه اقتصادی خود را بر مبنای سیاست های کلی نظام، به ویژه سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و اصل ۴۴ قانون اساسی و با هدف ایجاد یک انقلاب اقتصادی طراحی کرده است. گذر از دشوارترین تحریم ها، با ترکیبی از قدرت دیپلماسی و برخورداری از توان بازدارنده دفاعی، اولین گام در چنین مسیری بوده است.

روحانی سخنان امیدوارکننده خود را اینگونه ادامه می دهد: نظام جمهوری اسلامی ایران اگرچه از سر عزتمندی هزینه استقلال کشور را پرداخته و می پردازد، اما هیچگاه تحمیل انزوا، از سوی دشمنان را نمی پذیرد و تسلیم خواست بدخواهان در جهت عدم مشارکت فعال ایران در نظام جهانی نشده و بدور ماندن از تحولات و دستاوردهای تجربه بشری را نخواهد پذیرفت.

برجام نشان حسن نیت جمهوری اسلامی ایران برای تعامل سازنده و مؤثر در سطح بین المللی بوده و هست. ما اکنون با اعتماد به نفس بیشتر از گذشته و مستحضر به پشتیبانی یک ملت که حماسه بزرگ انتخابات را آفرید، بر تعامل سازنده و مؤثر با جهان در چارچوب قانون اساسی تأکید داریم. من بار دیگر در این محفل باعظمت، اعلام می دارم که با پایان انتخابات فصل همدلی و همکاری آغاز شده و وقت آن است که همه با هم در سایه گفتگو، اجماع و انتخاب بهترین راهکارها و با استفاده از توان و ابتکار همه نیروهای خلاق، کارآمدی نظام را ارتقاء بخشیده و رضایت مردم را به ارمغان آوریم.

این سخنان تا آغاز به کار رسمی دولت و تشکیل کابینه جدید در قامت حرف باقی می ماند تا اینکه مشاهده کنیم که این سخنان در عمل هم نمود پیدا می کند یا خیر تا آن زمان که چند هفته ای بیشتر به آن باقی نمانده می توان امیدوار بود که توان داخلی کشور و اقتصاد مقاومتی همانند چهارساله اول دولت روحانی قربانی مذاکره و بدعهدی طرف آمریکایی نشود اما بعد از آن می توان این مطالبه را به عنوان یکی از اصلی ترین مطالبات از رئیس دولت دوازدهم که حرفش را زده بود، داشت.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس