کد خبر 760331
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۳:۴۱
رسوایی سیاسی رژیم صهیونیستی

با افزایش رسوایی سیاسی سران رژیم صهیونیستی پلیس این رژیم اعلام کرد احتمال دارد پرونده رشوه خواری دامنگیر بنیامین نتانیاهو هم بشود.

به گزارش مشرق به نقل از سی ان ان، رسوایی سیاسی سران رژیم صهیونیستی دارد به اوج خود می رسد و پلیس این رژیم اعلام کرد احتمال دارد پرونده ی رشوه خواری دامنگیر بنیامین نتانیاهو ، نخست وزیر هم بشود. 

بر اساس این گزارش پلیس اسراییل اعلام کرده پرونده ی ارتباط غیرقانونی نتانیاهو با مدیران ارشد رسانه های خبری، شرکت های بین المللی و حتی هالیوود را هم در دست بررسی دارد.   

نتانیاهو در گردهمایی هوادارانش در تل آویو مدعی شد پرونده ی بازپرسی از وی توطئه ای است که از سوی مخالفانش و با کمک رسانه ها طراحی شده تا او را از قدرت پایین بکشند زیرا نمی توانند از طریق انتخابات او را شکست بدهند به همین علت دست به دامان دادگاه شده اند.  سی ان ان افزود: نتانیاهو سال هاست بر سپهر سیاسی اسراییل پنجه انداخته و سلطه ی خود را بر ارکان این رژیم گسترانده است. تنها دیوید بن گوریون، پایه گذار این رژیم، دوره ی طولانی تری را از نتانیاهو بر مسند قدرت بود.

اما هم اکنون، نخست وزیر اسراییل درگیر پرونده ی فساد شده و رسیدگی این پرونده هم خیلی جدی دنبال می شود. پلیس از ماه ها قبل از نتانیاهو بازپرسی می کند. پرونده ی نتانیاهو جرایمی همچون رشوه خواری، کلاهبرداری و پیمان شکنی را شامل می شود. وی تاکنون چهار بار در جایگاه مظنون حاضر شده و به پرسش ها پاسخ داده است. 

در پرونده ی نخست، نتانیاهو متهم است هدایای نامناسبی همچون سیگار و مشروبات الکلی از تجار خارجی دریافت کرده است. پرونده دوم به توافق نتانیاهو با مالک یکی از روزنامه های بزرگ اسرائیلی بازمی گردد که بر اساس آن قرار بوده روزنامه ی یاد شده ی حملات خود را ضد نتانیاهو کمتر کند و در عوض ، نخست وزیر قول داده تیراژ روزنامه ی رقیب را کاهش دهد.

ماه گذشته ، نتانیاهو مجبور شد موشه یعلون، وزیر جنگ رژیم را از کار برکنار کند.

یعلون در گفتگو با سی ان ان پیش بینی کرد پرونده ی نتانیاهو به محکوم شدن او در دادگاه ختم شود. یعلون گفت: موارد بسیاری در دست رسیدگی است که در نهایت به محکوم شدن وی ختم می شود.

سی ان ان در ادامه افزود: این رویداد پس از آن اتفاق افتاد که توافق رئیس کارکنان دفتر نخست وزیری و یکی از نزدیکان نتانیاهو با قضات دادگاه افشا شد. وی توافق کرده بود در عوض افشاگری درباره ی دیگر پرونده های فساد نتانیاهو ، در محکومیتش تخفیف بگیرد و زندان نرود.  سخنگوی نتانیاهو در گفتگو با سی ان ان مدعی شد: « ما همه ادعاهایی را که ضد نخست وزیر مطرح شده است، رد می کنیم. این ادعاها با هدف سرنگون کردن نتانیاهو طراحی و اجرا می شود اما همه ی آنها محکوم به شکست است زیرا هیچ سندی که ثابت کند خلافی اتفاق افتاده است وجود ندارد.»

نتانیاهو هم مدعی شد: « من به سر و صداهایی که اطرافم بلند می شود توجه نمی کنم و به کارم ادامه می دهم.» 

سی ان ان افزود: هنگامی که رسیدگی به نتیجه برسد پلیس آنچه را که بدست آمده به دادستان کل می دهد و دادستان کل تصمیم می گیرد آیا نتانیاهو را به دادگاه ارجاع دهد یا خیر. این روند ماه ها طول می کشد اما اگر نتانیاهو مجرم شناخته شود ماندن وی در قدرت از نگاه سیاسی بسیار مشکل خواهد بود. نام همسر نتانیاهو هم در چهار پرونده آمده است و احتمال دارد مجرم شناخته شود اما هنوز هیچ اتفاقی نیافتاده و بازپرسی ها در جریان است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس