شهید ناصر کاظمی

یک راوی جنگ با اشاره به فعالیت‌های شهید کاظمی در استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای مقابله با ضد انقلاب گفت: این شهید اولین فرمانده سپاهی بود که نیروهای بومی را برای مقابله با ضد انقلاب به میدان آورد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، «رجب محمدی» راوی دفاع مقدس، با بیان اینکه نام‌گذاری یادمان شهید ناصر کاظمی یک اتفاق مهم برای شناساندن شخصیت این فرمانده دوران دفاع مقدس است، اظهار داشت: شهید ناصر کاظمی یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین فرماندهان سپاه پاسداران در طول انقلاب اسلامی در منطقه کردستان و آذربایجان است.


وی گفت: شهید کاظمی سال 1335 در شهر تهران متولد شده بود و در حین دانشجویی در سال 1356 فعالیت های سیاسی خود را علیه رژیم شاه انجام می‌داد، که این موضوعی قابل تامل است.


محمدی با نقل خاطره‌ای از فعالیت‌های سیاسی شهید کاظمی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد: عده ای از دانشجویان آمریکایی برای انجام یک سری مسابقات دانشجویی وارد ایران شدند و وقتی قرار شد دانشجویان ایرانی را برای پیشواز به فرودگاه ببرند، شهید کاظمی نخستین کسی بود که اعتراض کرد و بدون اینکه کسی متوجه شود پرچم آمریکا را به آتش کشید.

این راوی و رزمنده دوران دفاع مقدس افزود: کاظمی سال 58 به عنوان فرماندار پاوه 21 ماه در این منطقه مشغول خدمت شد. وی 12 ماه نیز فرمانده سپاه پاوه بود. شهید کاظمی در یکی از مقاطع حساس یک بار با نماینده ضد انقلاب مذاکره‌ای انجام داد، که کسی نفهمید ایشان پاسدار است.

وی همچنین درباره فعالیت‌های ورزشی شهید کاظمی عنوان کرد: ولی صالح نیا بازیکن اسبق استقلال نقل کرده که در یک مسابقه شهید کاظمی وقتی متوجه حضور یکی از بازیکنان تیم خود می‌شود، از زمین فوتبال بیرون می رود و درخواست می کند آن بازیکن که روی نیمکت نشسته  وارد بازی وارد شود، که این هم نشان از روحیه جوانمردی وی بوده است.


محمدی درباره چگونگی تشکیل تیپ شهدا توسط شهید کاظمی نیز بیان کرد: ایشان تیپ ویژه شهدا را در کردستان تاسیس کرد و ماموریت یافت تا محور سردشت تا پیرانشهر را پاکسازی کند. به کارگیری نیروهای بومی منطقه جهت همکاری برای پاکسازی منطقه اولین پیشنهاد ناصر کاظمی بود.

این راوی دوران دفاع مقدس اظهار داشت: ضد انقلاب تلاش می کرد در بین مردم تفرقه ایجاد کند در صورتی که طوایف مختلفی از جمله ایل منگول در آن منطقه همواره با انقلاب همراه بودند اما ترفند ضد انقلاب آشوب در مناطق آذربایجان غربی مانند نقده، مهاباد و شهرستان خوی بود. ستاد مرکزی حزب دموکرات در مهاباد بود. ضد انقلاب پادگان ارتش را در مهاباد محاصره و غارت کرد و طرح بعدی آن ها تخلیه پادگان سنندج بود که با مقاومت همراه شد.

وی خاطر نشان ساخت: 31 فرودین 1358 ضد انقلاب با 30 هزار نیرو وارد شهر نقده شد تا دفتر حزب را در شهر تاسیس کند که حضرت امام در پیامی فرمودند «ما با کرد نمی جنگیم؛ بلکه با کفر می جنگیم» بعد از این پیام مردم راهشان را از ضد انقلاب جدا کردند. جمله حکیمانه امام (ره)، کُرد را از اشرار جدا کرد و مردم خودشان با اشرار وارد مبارزه شدند.

محمدی تصریح کرد: شهر نقده شهری بود که سنی در کنار شیعه زندگی می کرد. ضد انقلاب قصد داشت تمام شهرهای کردستان را تصرف کند لذا از اشنویه وارد منطقه شد. افتتاح این دفتر با 30 هزار نیرو نشان می داد هدف و پشت پرده‌ای وجود دارد. اشرار مختلف برای افتتاح دفتر آمده بودند. ژاندارمری و نیروهای مردمی در سنندج آمده بودند. ضد انقلاب در ورزشکار فوتبال جمع شد و از پیش مقرر کرده بود تا  ساعت 8 شب به عنوان میهمان وارد منازل مردم شود و سپس با رمز شب همزمان سر مردم را ببرند و اینگونه بدون شلیک یک گلوله شهر را تصرف کنند که بدون هیچ اطلاعی مردم متوجه شدند و 7 شبانه روز در نقده جنگ مسلحانه بین ضد انقلاب و مردم درگرفت.


وی خاطرن کرد: حجت الاسلام حسنی امام جمعه ارومیه برای کمک به مردم به همراه ارتش وارد منطقه شد. جوانمردان از تهران آمده بودند و در مسجد جامع جمع شدند. حسنی نقل کرد در یک خانه 11 نفر سر بریده شده بودند. کودکی را با سیخ کباب به سینه مادر وصل کرده بودند و هر دو را به شهادت رسانده بودند.

این راوی دوران دفاع مقدس بیان کرد: هدف ضد انقلاب براندازی نظام بود اما دلاورمردی، رشادت، همت و یکدلی کرد و فارس و شیعه و سنی باعث شکست ضد انقلاب شد. نقده نجات پیدا کرد و اتحاد شیعه و سنی از 39 سال قبل موجب رشد و شکوفایی کشور شد.

وی درباره شهادت ناصر کاظمی نیز گفت: شهید ناصر کاظمی به دستور محمد بروجردی برای پاکسازی محور سردست تا پیرانشهر با نیروهای بومی منطقه به نام منگول با فرماندهی شهید محمدامین احمدی به مدت 7 ماه منطقه را پاکسازی کردند و 6 شهریور 1361 در روستایی تیانه زخمی شد و پس از مدتی به شهادت رسید.

منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۷
    2 1
    شادی ارواح طیبه شهدای سرافراز صلوات: اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس