کد خبر 759665
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲
1396051612565220311588814.jpg

نمایندگان پارلمان تونس تاکید کردند تروریسم نه تنها سوریه بلکه تمام کشورهای عربی را تهدید می‌کند و هرگونه خدشه به دولت سوریه و وحدت و یکپارچگی آن با هدف ضربه زدن به مقاومت لبنان و فلسطین صورت می‌گیرد.

 به گزارش مشرق، هواپیمای حامل هیئت تونسی در فرودگاه حلب به زمین نشست تا با سوریه، ملت و رهبری آن در جنگ آنها علیه تروریسم ابراز همبستگی و بر ضرورت بازگشت روابط سوریه و تونس به حالت عادی سابق تاکید کند.

اعضای این هیئت تونسی به گشت و گذار در بازارها و محله‌های حلب پرداختند و از اراده مردم حلب آگاهی یافتند که غبار جنگ را از خود زدودند، این هیئت همچنین از نزدیک، ‌ حجم ویرانی‌ها و خرابی‌هایی که تروریست‌ها در قلعه حلب و مسجد اموی و آثار تاریخی آن به جا گذاشته‌اند را مشاهده کردند.

خانم «مبارکة البراهمی» رئیس این هیئت تونسی گفت: ما اعضای هیئت پارلمانی تونس امروز به شهر حلب آمدیم؛ چند ماه پیش هم هیئت دیگری به دمشق آمده بود، امروز اینجا حاضر شدیم و در جریان حجم ویرانی گسترده‌ای که باندهای تکفیری تروریستی به جا گذاشتند، قرار گرفتیم، این باندها از حمایت مستقیم صهیونیستی و رژیم‌های مرتجع عربی برخوردار هستند. ما به اینجا آمدیم تا این پیروزی بزرگ را به ملت عربی سوریه، رهبری و ارتش آن تبریک بگوییم و همچنین پاکسازی حلب الشهباء(لقب حلب) را از لوث باندهای تروریستی تکفیری تبریک و تهنیت بگوییم.

ما اینجا آمدیم تا به شما سوری‌ها بگوییم: آزادگان تونس همراه و یاور شما هستند، آزادگان امت عرب و بشریت با شما و همراه شما هستند و همچنین آمدیم تا به شما بگوییم: کسانی که در تروریسم دست داشتند و از تونس اعزام شدند، تنها مشتی فاسد هستند که افراد فاسد‌تر از آنها، آنها را به سوریه اعزام کردند.

البراهمی افزود : ما به ملت سوریه به خاطر ایستادگی و مقاومتشان تبریک می‌گوییم، به رهبری سوریه که اگر نبود، نظام سوریه فرومی‌پاشید هم تبریک و تهنیت می‌گوییم، ‌ هفت سال مقاومت و ایستادگی کردند تا بزرگترین شهر سوریه از لوث این باندهای تروریستی پاکسازی شود.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از سران و مقامات می‌گفتند که اسد طی یک یا دو ماه یا یک سال یا دو سال برکنار خواهد شد، اما آنها همگی از قدرت کنار رفتند، اما بشار اسد برکنار نشد و باقی ماند، مجد و بزرگی و جاودانگی نثار شهدای سوریه و خون‌های پاکشان باد، ‌ ان شاء‌الله پیروزی‌های بیشتری رقم خواهد خورد و تمام سوریه و «حلب الشهباء» بهتر از آنچه در گذشته بودند، ‌ بازخواهند گشت و همه ما اینجا آن را جشن می‌گیریم.

خانم «ربحة بنت حسین» عضو دیگر هیئت که نماینده پارلمان تونس است، ‌ نیز گفت:‌ این اولین باری است که به سوریه سفر می‌کنم، ‌ در شرایط دشواری سفر می‌کنم، پس از آنکه سوریه حماسه بزرگی در نبرد خود با فکر داعشی و تروریستی تکفیری رقم زد، قطعا سوریه به نام ما و نام همه ملت‌های عربی با این جنگ مقابله کرد، ‌ همانطور که ما در تونس با داعش و تروریسم مقابله کردیم که بسیاری از زیرساخت‌های تونس را هدف قرار داد، در حال حاضر ما در تونس با یک بحران شدید روبرو هستیم که موجب بیکاری گسترده جوانان در نتیجه اقدامات داعش شده است.

وی افزود:‌ آنچه من اینجا مشاهده کردم، اراده قدرتمند مردم سوریه است که پیروز می‌شود و در جنگ بر ضد تروریسم به پیروزی می‌رسد و این پیام بسیار قدرتمندی به ملت تونس است که به رویارویی با داعش ادامه دهند.

این نماینده پارلمان تونس اظهار داشت: آمدن ما به سوریه پیامی است که بر دولت فعلی تونس فشار وارد کند تا روابط دیپلماتیک رسمی را از سر بگیرد تا با یکدیگر در ارتباط باشیم و همکاری کنیم و به تبادل تجارب و امکانات برای پیروزی در این جنگ دست بزنیم.

یک عضو دیگر هیئت تونسی گفت: واقعیت آن است که در حلب برخی چیزها را با چشم و برخی دیگر را با قلب خود می‌بینی، ما اینجا با چشمان خود، عزم و اراده مردم حلب و عشق و علاقه آنها به زندگی را دیدیم، امروز مغازه‌هایی را مشاهده کردیم که باز شده و این اصرار و پافشاری بر زندگی است، آنها باید بر این ویرانی پیروز شوند، ‌ بازسازی ممکن است و با وقت و امکانات محقق می‌شود، ‌ معتقدم تروریست‌ها در نابودی روحیه ملت و ارتش سوریه شکست خوردند.

وی افزود: آنچه ما در این سفر از نزدیک لمس کردیم، ‌ عزم و اراده ملت سوریه است که خواهان ادامه زندگی خود است، ‌ از میان این خرابی‌ها که امروز گذر کردیم، ‌ مغازه‌هایی را دیدیم که درهایش باز بود که به مثابه گل‌های زندگی است که در صحرا روییده است.

یک عضو دیگر هیئت پارلمانی تونسی می‌گوید: مقاومت ملی پیشرو در لبنان که شاخ تروریسم صهیونیستی را در هم شکست و آن را به زانو درآورد،  وارد نبردی دوشادوش ارتش عربی سوریه شد،  زیرا ایمان دارد به اینکه سرنوشت و نبرد یکی است و تروریسم فقط سوریه را تهدید نمی‌کند، بلکه تمام وطن عربی را تهدید می‌کند و هرگونه خدشه وارد شدن به دولت سوریه و وحدت و یکپارچگی آن تنها با هدف ضربه زدن به مقاومت لبنان و فلسطین و خوار کردن صورت می‌گیرد، ما اینجا آمده‌ایم تا این هماهنگی میان مقاومت لبنان و ارتش عربی سوریه را تبریک بگوییم که آخرین دستاوردش، پیروزی در مرزها در ارتفاعات عرسال بود.

این هیئت در پایان سفر به حلب با استاندار آن، «حسین دیاب» دیدار کرد و واقعیت‌های شهر و رنج‌هایی که حلب از تروریسم جهانی تا لحظه پیروزی نهایی متحمل شد را شنید. در پایان استاندار حلب، ‌ لوحی منقش به تصویر قلعه حلب را به این هیئت اهدا کرد؛ قلعه‌ای که که در طول این مدت به عنوان نماد و نشانه مقاومت شهر تبدیل شد و در پایان با آرزوی ازسرگیری قریب‌الوقوع روابط میان دو کشور آنها را بدرقه کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس