کد خبر 759652
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶
ونزوئلا

مقام‌های آمریکایی از آمادگی دولت ترامپ برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه گروه دیگری از مقام‌های ارشد ونزوئلایی خبر می‌دهند.

 به گزارش مشرق به نقل از رویترز، مقام های آمریکایی اعلام کردند: دولت ترامپ در حال آماده کردن تحریم های جدیدی علیه گروه دیگری از مقام های رسمی دولت ونزوئلا است. این تحریم ها در واکنش به ایجاد مجلس موسسان جدید از سوی نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا اعمال خواهد شد. اقدامی که با محکومیت بین المللی روبرو شده است.

اقدامات و تدابیر جدید شامل توقیف دارایی های این افراد در آمریکا، ممنوعیت سفر به ایالات متحده و ممنوعیت شهروندان آمریکایی برای انجام مبادلات تجاری با این افراد خواهد بود.

۲ مقام آگاه که نامشان فاش نشده است تاکید کردند که هنوز هیچ تصمیم نهایی درباره فهرست افرادی که هدف تحریم ها قرار می گیرند، اتخاذ نشده است. زمان دقیق اعلام تحریم های جدید نیز هنوز مشخص نشده است.

آمریکا هفته گذشته ۱۳ مقام ارشد ونزوئلایی را با تحریم مجازات کرده بود. به نظر می رسد دور جدید تحریم های آمریکا شامل بخش نفت ونزوئلا نخواهد شد ولی به گفته مقام های آمریکایی اعمال تحریم های نفتی هنوز تحت بررسی قرار دارد.

یکی از مقام های آمریکایی در این باره گفت: می خواهیم زمینه لازم را باز بگذاریم اگر مادورو بخواهد به اقداماتش ادامه دهد.

کاخ سفید حاضر به اظهار نظر در این باره نشده است. آمادگی آمریکا برای اعمال تحریم های جدید علیه ونزوئلا در شرایطی است که روز جمعه مجلس موسسان جدید این کشور رسما آغاز به کار کرده است. هدف اصلی از تشکیل مجلس موسسان ونزوئلا، بازنگری در قانون اساسی خواهد بود.

آغاز به کار مجلس موسسان ونزوئلا در شرایطی است که کنترل پارلمان این کشور نیز در دست مخالفان است. بیش از ۱۲۰ نفر در جریان اعتراضات خشونت آمیز ونزوئلا از اوایل آوریل تاکنون کشته اند.

مخالفان بر این باورند که مادورو قصد دارد با تشکیل مجلس موسسان و اصلاح قانون اساسی، زمینه لازم برای تثبیت اقتدارگرایی و دیکتاتوری را فراهم کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس