کد خبر 758763
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵
ژاپن

رسانه‌های محلی ژاپن امروز (شنبه) اعلام کردند، وزارت دفاع این کشور تابستان سال آینده درباره اینکه آیا باید سلاح جدید خریداری کند یا خیر، تصمیم می‌گیرد.

به گزارش مشرق، گروهی از قانونگذاران به رهبری ایتسونوری اونودرا، وزیر دفاع جدید ژاپن در مارس سال جار میلادی پیشنهاد کردند که ارتش این کشور باید توانایی حمله پیشگیرانه به پایگاه‌های دشمن را پس از آزمایش‌های اخیر موشکی کره شمالی داشته باشند.

تصمیم وزارت دفاع ژاپن درباره خرید تسلیحات دارای برد بالا به منظور انجام حملات در خارج از کشور در سیاست‌ و خط مشی‌های دفاعی ژاپن در نظر گرفته می‌شود و بخشی از برنامه دفاعی پنج ساله این کشور خواهد بود.

پس از جنگ جهانی دوم ژاپن به عنوان بازنده جنگ از داشتن موشک‌های کروز و سایر تسلیحات تهاجمی منع شد و بجای آن برای حفاظت از کشور متکی به آمریکاست.

پس از پایان جنگ دوم جهانی ژاپن نمی‌تواند سلاح خریداری کند و نیروهای دفاعی آن نیز حق ندارند در عملیات نظامی خارج از کشور حضور داشته باشند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
    7 3
    کره جنوبی اخیرا برد موشک های بالستیکش رو از 500 کیلومتر به 900 کیلومتر برای مقابله با کره شمالی افزایش داد نکته جالب استفاده از سر جنگی خاصی هست که امکان نفوذ به زیر سطح زمین و مکان های مقاوم سازی شده رو هم میده!
    • IR ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۶
      6 1
      کره جنوبی با همون 500 کیلومتر تمام خاک کره شمالی رو می تونست پوشش بده ولی کره شمالی بهانه ای شده تا ژاپن و کره جنوبی برای چین چاقو تیز کنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس