کد خبر 758278
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴
انهدام کارگاه مواد منفجره داعش در تلعفر

یک منبع عراقی از اعلام آماده باش داعش به عناصر خود در تلعفر خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از السومریه نیوز، یک منبع محلی در استان نینوا روز جمعه گفت که گروه تروریستی داعش در میان عناصر خود و نیز کسانی که همچنان در شهر تلعفر (در 55 کیلومتری غرب نینوا) حضور دارند آماده باش عمومی اعلام کرده است.

وی افزود که عناصر داعش محورهای شهر تلعفر را بین عناصر خارجی خود تقسیم کرده و به هیچ یک از عناصر محلی اجازه فرماندهی هیچ یک از محورها را نداده‌اند. بنابراین ماموریت نبرد در تلعفر  به کسانی که داعش آن‌ها را جزو مهاجران می‌داند واگذار شده است.

این منبع که خواست نامش فاش نشود گفت که اعلام آماده باش در میان عناصر داعش این بار شکل غیر متعارفی دارد به‌گونه‌ای که داعش با پخش الله اکبر از مساجد، افراد خود  افراد خود را به حضور در مقرهای این گروه و مساجد فراخواند.

وی همچنین گفت که گروه تروریستی داعش همزمان با نزدیک شدن موعد آغاز آزادسازی تلعفر اقدام به حفر خندق در مناطق مختلفی از این شهر کرده است.

این منبع گفت که شمار تروریست‌های خارجی داعش در تلعفر به حدود 200 نفر می‌رسد که ملیت عربی، ترک، آذری، مغربی و غیره دارند.

شهر تلعفر در غرب موصل که از سال 2014 میلادی در اشغال گروه تروریستی داعش است، 65 کیلومتر با مرکز موصل فاصله دارد.

این شهر پایگاه مهم داعش و راهی برای عبور تروریست‌ها از سوریه به موصل و بالعکس است و از این مسیر همه کمک‌های لجستیک برای داعش فرستاده می‌شود.

حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق چند روز قبل گفت که نقشه آزادسازی شهرستان تلعفر با مشارکت همه دستگاه‌های امنیتی و داوطلب مردمی و عشایری تدوین شده و نیروهای داوطلب مردمی و عشایری در کنار سایر نیروهای مسلح در عملیات آزادسازی تلعفر شرکت می‌کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس