کد خبر 757459
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۱
مایک پنس

معاون رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد پرتاب ماهواره‌بر سیمرغ ایران را یک گام به تهدید متحدان آمریکا نزدیک‌تر کرده است.

به گزارش مشرق، «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه پرتاب ماهواره‌بر سیمرغ از سوی ایران را اقدامی «تحریک‌آمیز» توصیف کرد.

وی تصریح کرد: «در ورای نیمکره غربی، در یک هفته گذشته، جهان بار دیگر شاهد تهدیدات جدی و رو به رشد ناشی از قابلیت موشکی بود که در دستان رژیم‌های خطرناک کره شمالی و ایران قرار گرفته بود».

پنس توضیح داد: «هر دو رژیم در طول مدت 24 ساعت، پرتاب‌های تحریک آمیزی را انجام دادند و اینکه اقدامات هر دو کشور تهدیدی برای شرکای ما در منطقه آنها، ائتلاف ترانس آتلانتیک و خود سرزمین آمریکا می‌باشد».

معاون ترامپ سپس تأکید کرد: «در این دوران تهدیدات و اقدامات تحریک‌آمیز رو به گسترش، بیش از هر زمان دیگری باید برای دفع از تمامی چیزهایی که در آنجا داریم، کنار یکدیگر بایستیم. ما باید نقش گسترده تری را ایفا کنیم».

پنس در بخشی از سخنان خود به لایحه اخیر تحریم‌ها علیه روسیه، کره شمالی و ایران اشاره کرد و گفت: «ترامپ برای نشان دادن تعهد خود، به زودی لایحه تقویت تحریم های کنونی آمریکا علیه روسیه را امضا می‌کند».

وی با اینحال ادامه داد: «آمریکا ترجیح می‌دهد که یک رابطه سازنده برپایه همکاری دوجانبه و منافع مشترک با روسیه داشته باشد اما ترامپ و کنگره با یکدیگر در پیام خود به روسیه متحد هستند».

پنس تصریح کرد: «پیام ما این است که روابط بهتر و لغو تحریم‌های روسیه نیازمند بازگشت این کشور از اقداماتی است که به موجب آن تحریم هایی علیه این کشور وضع شده است».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس