کد خبر 757212
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۰
کابینه دوازدهم

سیاست یک بام و دو هوای اصلاح طلبان در مورد حضور زنان در سطح کلان مدیریتی کشور در حالی پیش می رود که به نظر می رسد روحانی این سیاست اصلاح طلبان را به خوبی می شناسد و در زمین آنها بازی نخواهد کرد.

به گزارش مشرق، حسن روحانی رئیس جمهور در زمان تبلیغاتانتخاباتی دوازدهمین دوره انتخابات در مورد نقش زنان در جامعهسخنان زیاد و وعده های بسیاری داد، در نومنه ای در جمع طرفدارانش در سالن شیرودی تهران گفته بود : " هر روز بانوان و زنان ما به صحنه آمده‌اند کار را تمام کرده‌اند. در زمان انقلابوقتی پیروز شدیم که زنان به خیابان‌ها آمدند. اگر امروز در انتخابات زنان به صحنه بیایند ما پیروز می‌شویم."

در این سخن به نقش زنان در پیروزی وی درانتخابات ریاست جمهوری می توان پی برد اما به نظر می رسد تاکید بر نقش زنان تنها شعاری انتخاباتی بوده و این روزها خبرهای خوشی از معرفی کابینه و حضور زنان در آن شنیده نمی شود.

روزنامه شرق به عنوان یکی از رسانه های اصلی اصلاح طلبان و از حامیان روحانی در همین خصوص در گزارشی انتقادی نوشته بود:" زمزمه‌های حذف مولاوردی از کابینه دولت دوازدهم باعث واکنش‌های جدی جامعه زنان به این شایعه شده است. آنها که در روزهای گذشته به دلیل همین شایعات از داشتن وزیر زن نیز ناامید شده بودند، از حذف مولاوردی در کابینه دوازدهم به‌عنوان شکست جامعه زنان یاد می‌کردند. آنها در رسانه‌های مجازی با مخاطب قراردادن حسن روحانی از وی‌ می‌خواستند صدای آنها را بشنود و مولاوردی را در سمت معاونت امور زنان و خانواده ابقا کند"

اعتماد روزنامه دیگر اصلاح‌طلبان نیز در گزارشی با تیتر «آری مردم به وزیر زن» به نقل از یک دختر مصاحبه شونده نوشت:

"شاید اجازه بدهند توی مدرسه هم لاک بزنیم!...مردها خودشان را خیلی دست بالا گرفته اند. تا حالا که همه کارها دست مردها بوده، خب حالا بگذارند دست زن ها باشد، شاید برای مردم بهتر باشد. اگر قرار است تغییری ایجاد شود بگذارند زن ها بیایند، ببینیم کدام بهترند."

 فشار به دولت روحانی برای حضور وزیری زن تنها به رسانه های اصلاح طلبان ختم نمی شد بلکه پروانه سلحشوری از نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس نیز در این خصوص گفته: "اینکه بگویند مراجع با حضور زنان در کابینه مشکل دارند درست نیست چرا که حتی آقای احمدی‌نژاد نیز یک وزیر زن در دولت داشت. دولت از حمایت ۵۱ درصد از زنان جامعه برخوردار بوده و باید مطالبات آن‌ها را در نظر بگیرد. ما خواهان حضور حداقل یک زن در دولت هستیم."

اما نکته جالب تر اینجاست در اظهارات و مطالبه گری اصلاح طلبان برای حضور زنان در مسندهای مهم حرفی از شهردار شدن یک زن زده نمی شود آن هم در حالی که شورای پنجم تماما اصلاح طلبان حضور دارند و راحت تر می توانستند کلید بهشت را در دست یک زن بگذارند اما با اینکه خود اصلاح طلبان به حضور زنان در عرصه های مهم مدیریتی اعتقادی ندارند فشار را به دولت روحانی وارد می کنند تا هم سهمی از روحانی گرفته باشند و هم چهره مطالبه گری به خود گرفته و خود را طرفدار حقوق زنان نشان دهند.

سیاست یک بام و دو هوای اصلاح طلبان در مورد حضور زنان در سطح کلان مدیریتی کشور در حالی پیش می رود که به نظر می رسد روحانی این سیاست اصلاح طلبان را به خوبی می شناسد و در زمین انها بازی نخواهد کرد.

محمدرضا تابش از نمایندگان مجلس و جزو جریان اصلاح طلبی اخیرا اظهار داشته: " احتمال زیاد هیچ وزیر خانمی در کابینه وجود نخواهد داشت و رئیس جمهور از زنان در سطح معاونت استفاده خواهد کرد."

آنچه مشهود است برخلاف دولت احمدی نژاد که یک زن به مسند وزارت رسید در دولت روحانی خبری از حضور زنان نخواهد بود و اصلاح طلبان نیز نه تنها دغدغه حضور زنان در عرصه مدیریتی را ندارند که به نظر می رسد دنبال کردن این مساله تنها برای سهم خواهی بیشتر از روحانی است.

منبع:افکار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • حامد IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۱
    40 87
    میدانم که ممیز مشرق یکی از شاگردان خانم دکتر احمدی ÷ور است و خودش زن است و اینهایی که مینویسم رو منتشر نمیکند ولی یه کم فکر کنید که این سه زنی که توی کابینه هستند چه گلی به سر مملکت زدن که حالا دنبال افزایش سهم بیشتر هستند؟ اوضاع محیط زیست بهت رشده ؟ یا سازمان میراث فرهنگی با مدیری که سمبل رانت جنسیتی است خیلی اوضاعش خوبه؟ دیگه از معاونت زنان که یه فمینیست به تمام معنا و ... نظام شاغل در داخل کابینه هستش که چیزی نمیگم. آیا صرف زن بودن ملاک خوبی برای تسهیم مدیریت کلان کشور هستش؟ براساس فطرت خداوندی زنان در کارهای جزیی و ریز موفقترند واینکه در کارهای کلان کشور گمارده شوند فقط باعث استهلاک نظام اداری کشور میشوند.
    • دکتر گاوچرون از کومور IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۱
      94 43
      اوه اوه ناظر مشرق زنه؟ تازه مسلمان نروژی یه چیزایی میگفتا من باورم نشد. واسه همین کامنتا رو قتل عام میکنه جونم مرگ شده .... یه جمله ای میخوندم میگفت مردها منطقی فکر میکنند و احساسی تصمیم میگیرند ولی زنان احساسی فکر میکنند و مثل یک مجری اعدام تصمیم میگیرند ببین دیگه چی میشه: احساسی کامنت به دلش نمیشینه و بعدشم با یه گیوتین میزنه قطعش میکنه
  • خیاوی IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۱
    16 2
    جمع کنید اقا برخی کارها ماهیت مردانه دارن متاسفانه درکشورما البته برای گرفتن رای کاری کردن که سنخیت کارها براساس جنس افراد لوس شده بالاخره کارهایی هست که مردانه است الان حساب کنید خانم فلانی سازمان محیط زیست را ویرانه ای کرد که خود کارکنانش خوب میدانن ودم نمیزنن وصدالبته توانایی جسمی زن ومرد یکی نیست این حقیقته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس