کد خبر 757055
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۵
ساختمان بنیاد علوی در منهتن نیویورک

یک قانونگذار آمریکایی خواستار پیگیری ادعای کمک مالی بنیاد علوی به دانشگاه‌های ایالات متحده برای جذب هواداران ایران و ضد اسرائیل شد.

به گزارش مشرق، «دن داناوان» نماینده جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا گفته است که مقام‌های فدرال باید بررسی کنند چگونه یک موسسه خیریه که با ایران روابط دارد هدایت ورود میلیون‌ها دلار به ده‌ها دانشگاه آمریکا از جمله کلمبیا، هاروارد و پرینستون را بر عهده داشته است.


به نوشته روزنامه «نیویورک پست» منتقدان این مسئله عنوان می‌کنند دریافت کمک‌های مالی از «بنیاد علوی» موجب پرورش استادان طرفدار ایران و ضد اسراییل شد.

داناوان در این زمینه گفت: «من با وزیر آموزش و پرورش درباره این موضوع بلافاصله تماس خواهم گرفت. آیا این بنیاد برای نابود کردن موسسات دانشگاهی آمریکا تلاش کرد؟ ما باید در این زمینه تحقیق کنیم و دانشگاه‌ها نیز باید تلاش بیشتری را برای بررسی وضعیت اهداکنندگان به خود انجام دهند. »

نیویورک پست نوشت: یک دادگاه فدرال در منهتن نیویورک در ماه ژوئن به طور رسمی اعلام کرد که بنیاد علوی از جانب ایران به طور غیرقانونی تملک یک برج سی و شش طبقه را بر عهده داشته است.»

پیشتر نیز ادعا شده بود که بنیاد علوی برخی هزینه‌های دانشگاه‌های آمریکایی را تامین می‌کند تا آن ها به اساتید ایرانی و فرهیختگان حامی نظام ایران اجازه فعالیت علمی بدهند.

بر این اساس این ادعا ، بنیاد علوی در دانشگاه‌های امریکا  کلاس‌هایی با موضوع زبان فارسی، مطالعات ایران و فرهنگ اسلامی برگزار می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس