کد خبر 756875
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰
مقتدی صدر

سخنگوی مقتدی صدر مدعی شد، ایران در عراق به دنبال منافعش است و افزود: ما به هیچ طرفی فرصت نخواهیم داد به منافعی دست یابد که به ضرر عراق تمام شود.

 به گزارش مشرق، سخنگوی «سید مقتدی صدر» رهبر جریان صدر عراق اعلام کرد که «محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان اعتراف کرد که در عملکرد سابق عربستان، خطاهایی وجود داشته است.

«صلاح العبیدی» در گفت‌وگو با شبکه سعودی «العربیة»، اظهار داشت که ولی‌عهد عربستان سعودی در جریان گفت‌وگو با مقتدی صدر، اعتراف کرد که اشتباهاتی در دولت قبلی وجود داشته و دو طرف بر ضرورت تلافی این مسئله، تاکید کردند.

وی افزود: صدر و بن‌سلمان توافق کردند که ادبیات میانه‌روی و رهایی از سخنان طائفه‌گرایی را حاکم کنند. ضمن اینکه اذعان داشتند که دخالت ایران، عربستان و ترکیه در عراق، منفی بوده است.

سخنگوی مقتدی صدر مدعی شد، ایران در عراق به دنبال منافعش است و افزود: ما به هیچ طرفی فرصت نخواهیم داد به منافعی دست یابد که به ضرر عراق تمام شود.

رهبر جریان صدر که یکشنبه گذشته به عربستان سفر کرده و احتمالا این سفر دو تا سه روز ادامه خواهد یافت، با محمد بن سلمان در جده دیدار کرد.

منابع رسانه‌ای می‌گویند که ریاض علاوه بر صدر، شمار دیگری از رهبران احزاب سیاسی شیعی عراق را به طور رسمی برای رایزنی به عربستان  دعوت کرده است، اما هنوز مشخص نیست که آیا این رهبران نیز مانند صدر به این سفر خواهند رفت یا خیر.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 15
  • غیر قابل انتشار: 15
  • US ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۰
    45 9
    هزار بار بعضی عرب ها در اخر اگر تمام دسست رو هم عسل بکنب اخر گاز میگیرند حیف سرمایه مردم ایران خرج کی میشود
  • روح الله IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۰
    9 18
    ائمه علیهم السلام در مقابل حاکمان ظالم و کسانی که شیعه را تحت فشار قرارمیدادند تقیه می کردند حتی خطاب به انها الفاظ خوب می گفتند مانند خطاب امام صادق علیه السلام به منصور دوانیقی که فرمود: ای امیر مومنان و.... این تفکر که همواره با ظالمین باید ستیزه ومبارزه کرد وبا انها در جنگ بود تفکر زیدی می باشد و زیدی مسلکی در شیعه حقیقی جایی ندارد
  • IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۰
    30 4
    جریان صدر همیشه با افراط و تفریط همراه بوده و آن ریشه در کارکتور شخصیتی رهبر این جریان دارد این جریان باصطلاح شیعی بر تقویت قدرت خود به وهابی متوسل شده و بر علیه کشورهای شیعه خصوصا ایران که بیشترین کمک را به آنها در مبارزه با تروریست انجام داده حرف میزند این بیانگر انحراف و شاید هم بتوان گفت خیانت است .
    • IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۰
      10 3
      صدر به عنوان رهبری که در اوج مبارزه نیروهای عراقی با داعش در بغداد تظاهرات به اصطلاح ازادی خواهی برگزار می کرد به قول دوستمون همیشه با افراط و تفریط همراه بوده. یک روز سلاح به دست ادعای مبارزه میکنه و یک روز با پرچم ازادی خادعای دموکراسی. با ایران هم خصوصا نظام همیشه مشکل داشته چون به نوعی مثل محمد بن سلمان دچار صفات جوانی ناشی از غرور و خودبرتربینی هست و اصولا نفوذ ایران در عراق را به شدت متنفر هست. از طرفی رابطش در ایران هم با جناحی است که همه میدونیم در وهله ی اول خودش با نظام مشکل داره. همه ی اینها باعث شده ننگ توسل به محمد بن سلمانی را به جون بخره که نه تنها دستش به خون مردم بی پناه یمن آلودست و نه تنها در عراق و سوریه و بحرین خون شیعیان را هر روز میریزه بلکه در عربستان هم خون شیعیان این کشور را مباح میدونه و هر روز میریزه. حالا صدر ببینه آیا همکاری با این جنایتکار در رزومش افتخار محسوب میشه؟!
  • IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۰
    29 3
    این تخم انگلیسی آخر سر عراق رو چند دسته خواهد کرد
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۰
    22 3
    کاش در کنار این اظهارات عجیبش یک کلمه هم میگفت تا حالا چند میلیارد دلار ایران رو تیغیده ؟ همین
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۰
    16 28
    اونوقت ما تو کشور مون بزرگراه ساختیم اسمش را گذاشتیم صدر و ............
    • IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۰
      14 7
      واقعا از چی به چی رسیدی
    • IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۰
      2 0
      نابغه بزرگراه صدر برای آیت الله صدریست که در لبنان مفقود شده
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۰
    5 16
    یکی نیست بگه تو رو سننه .کشوره خودشونه هرکاری صلاح میدونن باید انجام بدن .والسلام
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۰
    20 8
    برای یک بار هم که شده باید این کشورهای عربی را به حال خودشون رها کرد،خدائیش این عربها جز جنگ و تحریم و هزینه های گزاف مالی و جانی برای ما چه داشتند؟
  • مانترا IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۰
    13 3
    پس مفتدی صدر هم ماهیتش روشد وبه دامن عربستان افتاد
  • IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۰
    15 2
    وقتی‌خرشون‌ازپل‌گذشت‌دیگه‌احتیاج‌ندارن
  • محمود IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۰
    3 2
    بهتره فقط به فکر کشور و ملت خودمون باشیم هر کشوری اونقدر سیاستمدار و دزد و اختلاسگر داره که کشورشون رو اداره کنن یا بچاپن اینا اصلا به ما ربطی نداره. پیاز شده پنجاه هزار ریال
  • ا US ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۱
    2 0
    چند بار گفتم مامور خودشون هست هر وقت در هر کشوری میخواهند شیعیان را بکشند این قبلش برای شیعیان انجا پیغام و رهنمود میده
  • مهرداد IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۱
    5 0
    باید می گذاشتیم ابتدای حمله آمریکا به عراق، توی نجف وقتی در محاصره آمریکایی ها بود به دستشان می افتاد تا بداند ایران برای منافعش در عراق و سوریه فعالیت نمی کند. زود نمکدان شکستی مقتدی. تمام پلها را خراب نکن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس