دادگاه متهم نفتی

وکیل شرکت نفت گفت: دو متهم پرونده نفتی به منزله دو بال برای زنجانی بوده‌اند و ۱۲ تریلیون تومان را در زمانی که مملکت به ارز خارجی نیاز داشت و در اوج تحریم‌ها به‌سر می‌بردیم، به غارت برده‌اند.

به گزارش مشرق،هشتمین جلسه رسیدگی به اتهامات همدستان بابک زنجانی دقایقی پیش در شعبه 28 دادگاه انقلاب و به ریاست قاضی مقیسه آغاز شد.

وکیل شرکت نفت: زنجانی و دو بال کمکی‌اش 12 تریلیون تومان پول مملکت را در اوج تحریم‌ها غارت کردند

در هشتمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات متهم ردیف دوم و سوم پرونده فساد نفتی قاضی مقیسه پیش از دفاع حمید فلاح هروی از شکات حاضر در جلسه یعنی وکلای شرکت نفت، HK، تأمین اجتماعی، بانک مسکن و بانک ملت خواست که چنانچه شکایتی دارند اعلام کنند.


صادقی قهاره وکیل شرکت نفت لایحه شکایت شرکت نفت را در مورد حمید فلاح هروی و مهدی شمس و در خصوص نقش متهمان پرونده در مشارکت با بابک زنجانی در فرآیند کلاهبرداری ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو، جعل اسناد و سایر عناوین اتهامی قرائت کرد.
وی گفت: در لایحه به نقش و جایگاه این دو متهم (شمس و فلاح هروی) با بابک زنجانی برای ارتکاب جرایم سازمان‌ِیافته به تفصیل اشاره کرده‌ایم که این دو یار و شریک بابک زنجانی در بزه انتسابی کلاهبرداری شبکه‌ای از شرکت HK که سرمایه آن متعلق به بیت‌المال است همگام و همراه بوده‌اند.

وکیل شرکت نفت تصریح کرد: بنابراین با توجه به اتهامات مندرج در کیفرخواست و شکایت شرکت نفت و HK مبنی بر غارت بیت‌المال از دادگاه تقاضای رسیدگی داریم.
صادقی قهاره افزود: اعضای این باند ۱۲ تریلیون تومان را در زمانی که مملکت به ارز خارجی نیاز داشت و در اوج تحریم‌ها به‌سر می‌بردیم به غارت برده‌اند.

وی اظهار داشت: این دو متهم به منزله دو بال برای زنجانی بوده‌اند و اگر مشارکت این دو نبود بابک زنجانی مانند مرغ بی‌بال و پری بود و توان ورود به شرکت‌های نفت و HK را پیدا نمی‌کرد.

صادقی قهاره تصریح کرد: طبق اظهارات شمس در کیفرخواست، وی گفته که به اصرار میرکاظمی، فلاح و یزدی در وزارت اطلاعات مجبور به همکاری با بابک زنجانی شده است. همچنین وی بیان کرده از شرکت فال در دبی برای فروش نفت طلب دارد که این ادعا مورد قبول شرکت نفت نیست.

شمس متهم ردیف دوم پرونده در واکنش به این صحبت گفت: این مطالب مصداق نشر اکاذیب است.

قاضی مقیسه در پاسخ گفت: به شما فرصت دفاع می‌دهیم.

وکیل شرکت نفتی HK ادامه داد: برای اینکه بابک زنجانی صندوق بازنشستگی نفت را فریب دهد، با طراحی نرم‌افزار مجعول وانمود می‌کند که مبلغ 300 میلیون یورو به حساب شرکت نیکو واریز کرده است. شمس دغدغه بازگرداندن ثمن حاصل از فروش نفت را نداشته و شرکت هواپیمایی «اونر ایر» را در ترکیه با پرداخت 255 میلیون دلار خریداری می‌کند.

صادقی قهاره اضافه کرد: متهم ردیف دوم پرونده، 9 میلیون دلار پول بیت‌المال را صرف خرید 5 فروند هواپیمای «آر.جی» و دو کشتی می‌کند و اسناد آن را به نام تبعه آلمانی تنظیم کرده و دست ما از دریافت پول بیت‌المال کوتاه است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس