کد خبر 756399
تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲
راکت فضایی

کارشناسان و متخصصان هوافضای ژاپن در پرتاب یک فروند موشک به فضا که گفته می شود اولین راکت توسعه یافته این کشور بوده، ناکام ماندند. این راکت فضایی پس از 80 ثانیه به داخل دریا سقوط کرد.

به گزارش مشرق، ظاهرا این پرتاب شامگاه روز گذشته (یکشنبه) از مرکز فضایی «تایکی» در استان «هوکایدو» صورت گرفت و کارشناسان هوافضای ژاپنی می گویند، این موشک قبل از آنکه به ارتفاع مورد نظر برسد، ارتباط آن با مرکز کنترل فضایی قطع شد.

این راکت 10 متری که «مو مو» نام دارد، بر اساس گزارش تلویزیون «ان.اچ.کی» ژاپن با سوخت اتانول کار می کند و شرکت «فناورهای بین ستاره ای» این کشور مراحل ساخت آن را بر عهده داشته است.

همچنین اعلام شده که 80 ثانیه پس از پرتاب این موشک ارتباط آن قطع شد و پایگاه فضایی، دیگر داده ای در مورد موقعیت و سرعت آن دریافت نکرده است.بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته قرار بود این موشک به ارتفاع مورد نظر که بیش از 100 کیلومتر بوده فرستاده شود که در انجام این ماموریت ناکام ماند.

متخصصان هوافضای ژاپن پیش بینی می کنند که ممکن است موشک «مو مو» در هشت کیلومتری محل پرتاب به داخل اقیانوس آرام سقوط کرده باشد.«تاکافومی هوری» رئیس شرکت شرکت «فناورهای بین ستاره ای» و محقق هوافضا پس از بروز این سانحه گفت که این شرکت امیدوار است روزی فرا برسد تا با ساخت موشک هایی با قابلیت حمل مسافر، شرایط اعزام انسان به فضا را فراهم سازد.

ژاپن اواخر دی ماه سال گذشته نیز در پرتاب کوچکترین راکت جهان که قرار بود یک ماهواره را در مدار زمین قرار دهد، ناکام ماند و این مینی راکت پس از چند بار تعویق در پرتاب به علت مشکل ارتباطی در اقیانوس آرام و در نزدیکی سواحل اوچینورا سقوط کرد.آژانس فضایی ژاپن امیدوار است با هدف ارائه مفهوم پرتاب‌های نسبتا ارزان و راه‌اندازی مینی راکت جدیدش بخش خصوصی را به سرمایه‌گذاری برای گسترش این ماهواره‌ها تشویق کند.

ژاپن پس از سال گذشته میلادی که کره شمالی 20 موشک بالستیک پرتاب کرد و همچنین به دنبال افزایش منازعاتش با چین در دریای شرقی و دریای جنوبی؛ تصمیم گرفت در زمینه اطلاعات فضایی نظامی خود را تقویت کند.این کشور که سال گذشته اولین ماهواره نظامی خود را راهی فضا کرد، موفق به پرتاب «کایرامکی ـ 1» میلادی نشد و احتمالا آن را در سال 2018 میلادی پرتاب خواهد کرد و پرتاب ماهواره شماره سه از همین مدل نیز برای سال 2020 میلادی برنامه ریزی شده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • دکتری هوا-فضا IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۰
    7 0
    ژاپن تا ده سال پیش بعد از چین قدرت دوم فضایی آسیا بود...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس