فواد ایزدی نمایه

کارشناس مسائل سیاسی گفت:باید برای طرف مقابل هزینه تعریف کنیم و از آنجایی که آمریکا تنها زبان زور را متوجه می‌شود، باید متوجه شود که در قبال تحریم ایران هزینه خواهد پرداخت.

به گزارش مشرق، فؤاد ایزدی کارشناس مسائل سیاسی  در خصوص تصویب طرح تحریم‌های جدید علیه ایران در کنگره و سنا آمریکا اظهار داشت: دلیل اعمال این تحریم و دیگر تحریم‌هایی که پس از برجام داشتیم و وضعیتی که امروز در آن هستیم به دلیل دو مسئله کلی خارجی و داخلی است.

وی با بیان اینکه مسئله خارجی بحث آمریکا است که یک نظام استکباری است که به دنبال سرنگونی ایران است و برای آن بودجه تعریف می‌کند، گفت: مشکل دیگر ما در بُعد داخلی است، بر این مبنا که عده‌ای در کشور هستند که متوجه سیاست خارجی آمریکا نمی‌شوند و متأسفانه نوع عملکرد و رفتار آنها به ادامه این قبیل اقدامات از سوی آمریکایی‌ها و اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ما منجر می‌شود.

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: این افراد زمانی که برجام از سوی آمریکایی‌ها نقض می‌شود، می‌گویند اگر نقض شود، قانون در مجلس ما تصویب می‌شود اما متأسفانه به آن عمل نمی کنند و اینها یعنی طرف مقابل از داخل کشور پیام‌هایی را دریافت می‌کند مبنی بر اینکه در قبال اعمال تحریم‌های بیشتر علیه کشور ما، هزینه خاصی را پرداخت نمی‌کند.

استاد دانشگاه تهران با طرح این سوال که ما چه اقدامی می‌توانیم در مقابله با این وضعیت داشته باشیم؛ افزود: اولین اقدام ما می‌تواند این باشد که برای طرف مقابل هزینه تعریف کنیم و از آنجایی که طرف مقابل تنها زبان زور و تهدید را متوجه می‌شود، باید هزینه‌هایی را برای طرح و تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران برای آنها بتراشیم و البته این هزینه‌ها باید به نحوی باشد که در واقع آمریکا آن هزینه را پرداخت کند و اگر پرداخت نکرد، آن اتفاقی می‌افتد که خواست ما خواهد بود. بنابراین ما باید در حوزه خارجی، لیستی از مواردی که آمریکایی‌ها را نگران و منافع آنها را تهدید می‌کند تهیه و آنها را متوجه این مطلب کنیم که در صورت اعمال تحریم‌های بیشتر، ملزم به پرداخت این هزینه‌ها هستند و عواقبی برای آنها خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در جهت حل مشکل داخلی خود نیز باید برخی از دوستان متوجه سیاست خارجی آمریکا بشوند تا از این وضعیت فعلی خارج شویم و این حالت بی حالی و خواب‌آلودگی که در مجلس وجود دارد را اصلاح کنیم و بدانیم که روند فعلی(برجام) با این هدف در جریان است که تحریم‌ها را از سر راه ما بردارد اما این مطلب که صورت نگرفت، هیچ، تحریم‌های بی‌سابقه‌ای هم علیه ما اعمال شده که متأسفانه این نتیجه سیاست‌های فعلی ماست.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس