کد خبر 755644
تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۹
 نبرد عرسال

اتاق عملیات مقاومت پس از پیروزی‌های به دست آمده در عرسال، توضیحاتی در این خصوص به اصحاب رسانه ارائه کرد.

 به گزارش مشرق، اتاق عملیات مقاومت در ارتفاعات عرسال  و قلمون نشستی مطبوعاتی با اصحاب رسانه برگزار کرد.

بر اساس گزارش شبکه «المیادین»، اتاق عملیات مقاومت اعلام کرد : نبرد عرسال ادامه نبرد «القصیر» در 2013، قلمون در 2014 و «السلسله الشرقیه» در 2015 بود.

در ادامه این گزارش به نقل از اتاق عملیات مقاومت آمده است:

*جبهه‌النصره را در ارتفاعات فلیطه به صورت کامل شکست دادیم و آنها را در مساحتی حدود 5 کیلومتر مربع در شرق عرسال یعنی معادل 5 درصد از مساحت کل عملیات محاصره کردیم. النصره بر حدود 100 کیلومتر مربع از ارتفاعات فلیطه در قلمون و ارتفاعات عرسال در لبنان مسلط شده بود.

* هدف اصلی در این عملیات یعنی بیرون راندن النصره از ارتفاعات قلمون و عرسال و نیز دور کردن تهدید امنیتی و نظامی را تحقق بخشیدیم.

*با دشمن از فاصله بسیار نزدیک درگیر شدیم، درگیری تک به تک داشتیم؛ با انغماسی‌ها در بیشتر از یک مکان روبرو و بر آن پیروز شدیم.

*در یک منطقه جغرافیایی بسیار سخت درگیر بودیم اما با این وجود در تمام درگیری‌هها این دشمن بود که شکست خورد و خطوط دفاعی دشمن را شکستیم.

*وجود غیرنظامیان در اردوگاه‌ها و غیره ، قدرت مانور هجومی ما را کم می‌کرد و به همین دلیل از قدرت آتش‌بار و تسلیحاتی خود به صورت کامل استفاده نکردیم.

*تمامی اتاق‌های هجومی-عملیاتی دشمن را از بین بردیم و فقط یک اتاق برای آنها باقی مانده بود.

*بیشتر از یک خودروی بمب‌گذاری شده را منفجر کردیم و چندین نقشه درباره ساخت بمب، موشک، تجهیز خودروهای بمب‌گذاری شده و نیز چندین تن مواد منفجره را کشف کردیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس