کد خبر 755618
تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵
بهداد سلیمی

قهرمان وزنه برداری المپیک لندن گفت: با انوشیروانی صحبت کردم و به نظرم خودش نخواست به کارش در تیم ملی ادامه دهد.

به گزارش مشرق، شاید وقتی قهرمانی المپیک 2012 و مسابقات جهانی 2013 را کسب کرد، همه نگاهها به او بود تا افتخاراتش را تا سال ها در دسته فوق سنگین وزنه برداری دنیا ادامه دهد. بدشانسی بزرگی برای بهداد سلیمی قبل از رقابت های جهانی 2015 رخ داد و او با مصدومیت شدید از ناحیه زانو روبه رو شد اما این اتفاق هم نتوانست مانعی برای انگیزه بالای قهرمان وزنه برداری ایران باشد. سلیمی برگشت و ماجرای تلخی برای او در المپیک رخ داد اما بهداد سعی کرده تمام اتفاقات ریودوژانیرو را فراموش کرده و برای کسب دوباره عنوان قویترین مرد جهان در رقابت های جهانی 2017 آمریکا تلاش کند.


در ادامه مشروح گفت و گو با بهداد سلیمی را می خوانید:


* در اردوی ورزقان به سر می برید، از شرایط خودت و اردو برایمان بگو؟
اردوی سطح ارتفاع را پشت سر می گذاریم و شرایطمان خدا را شکر بد نیست. با توجه به زمانی که تا آغاز رقابت های جهانی باقی مانده، سعی می کنیم به بهترین شکل تمرینات خود را دنبال کنیم.


* از وضعیت زانوی خودت بگو که چندی قبل بار دیگر همه را نگران کرد؟
وضعیت زانویم خوب است و به 80 درصد آمادگی رسیده ام. البته اینطور هم نیست که اصلا اذیتم نکند اما باید طوری این مصدومیت را مدیریت کنم که برایم دردسرساز نشود.


* حتما خبر داری که سعید علی حسینی از مرحله بعدی اردوها به تمرینات اضافه می شود. خیلی ها از او به عنوان یک رقیب جدی برای تو نام می برند؟
حضور سعید علی حسینی در تیم ملی قطعا می تواند اتفاق مثبتی باشد و من هم از این اتفاق خوشحالم. اینکه او توانست محرومیت مادام العمرش را به 8 سال کاهش دهد، برای وزنه برداری ایران خبر خوبی بود. امیدوارم با توجه به شرایط سنی که او دارد، بتواند تمرینات خیلی خوبی را پشت سر بگذارد.


* به نظرت علی حسینی می تواند رکوردهای سابقش را تکرار کند؟
من از وضعیت او خیلی خبری ندارم. مطمئنا حضور یک سنگین قوی در کنار من می تواند در مسابقات جهانی باعث کمک به هر دو نفر شود. مثل دورانی که سجاد انوشیروانی در کنار من بود و با هم می توانستیم به سکوهای اول و دوم برسیم. مثلا سال 2014 که من مدال نقره گرفتم، 2 وزنه بردار روسیه ای در مسابقات بودند و من تنها بودم. در المپیک نیز این اتفاق افتاد و امیدوارم در مسابقات جهانی 2017 از ایران نیز 2 وزنه بردار قدرتمند در فوق سنگین حضور داشته باشند. 


* کنار رفتن سجاد انوشیروانی حاشیه های زیادی را برای وزنه برداری به وجود آورد. این تغییرات را چطور ارزیابی می کنی؟
وزنه برداری گاهی اوقات دچار حواشی عجیب و غریبی می شود. من با انوشیروانی صحبت کردم و معتقدم اگر او واقعا قصد ادامه همکاری داشت، می توانست به کارش ادامه دهد. به نظر من سجاد واقعا نمی خواست کارش را دنبال کند.


* این روزها هم محسن بیرانوند به عنوان سرمربی جدید کارش را آغاز کرده است اما شاید برخی او را در جایگاهی که سرمربی تیم ملی باشد، نمی دانند؟
با بیرانوند در زمان سرمربیگری حسین توکلی به عنوان دستیار کار کردیم. به نظرم باید به او زمان داد و نمی توانیم از الان قضاوت کنیم. من اظهارنظری درباره اینکه او توانایی دارد یا ندارد، نمی کنم و این موضوع را به رئیس فدراسیون و شورای فنی می سپارم. یکی از مشکلات در طول چند سال گذشته همین است که هر مربی ای روی کار آمده، یکسری آدم همواره انتقاد می کنند. این موضوع اثر مخرب روی سیستم دارد چون در زمان سرمربیگری انوشیروانی و توکلی این موضوع را حس کردیم.


* این افراد منتقد چه هدفی را دنبال می کنند؟
این ها افراد همیشه منتقد هستند. آنها ذهن سرمربی را به هم می ریزند و قصدشان کمک نیست. درباره وضعیت فعلی تیم ملی باید فراملی فکر کرد چون من معتقدم اگر الان حسین رضازاده هم بیاید، بازهم انتقاد وجود دارد. 


* این روزها با کیانوش رستمی که تمریناتش را جداگانه دنبال می کند، در ارتباط هستی؟
کم و بیش در ارتباط هستیم اما چون هم من و هم کیانوش درگیر تمرینات و مسائل شخصی هستیم، خیلی نمی توانیم از هم خبر بگیریم. 


* با اینکه کیانوش رستمی در یک سال اخیر حاشیه های زیادی داشته اما مردم هیچ وقت از بهداد سلیمی حاشیه ای ندیدند؟نظرم این است که هر کسی باید در حیطه وظایف خودش کار کند. من هم به عنوان یک ورزشکار حرفه ای حق ندارم در کار رئیس فدراسیون دخالت کنم، همانطور یکسری افراد حق ندارند در کار من دخالت کنند. به شخصه تغییرات سرمربی و مربی را در حیطه خودم نمی دانم. البته این سروصدایی که برای ماجرای کیانوش و سجاد وجود داشت، فقط به این دلیل بود که آنها نمی توانستند با هم کار کنند وگرنه در بیرون از محیط ورزش با هم رفیق بودند. این موضوع بالاخره باید تعیین تکلیف می شد. 


* به نظر می رسد وضعیت لیگ وزنه برداری هم جالب نیست و اکثر تیم ها از حضور در این مسابقات انصراف داده اند؟
شرایط لیگ وزنه برداری واقعا افتضاح است و من متاسفم که چنین اتفاقاتی در لیگ ما وجود دارد. تیم های مدعی لیگ یکی پس از دیگری کناره گیری می کنند. چرا باید شرایط به نحوی باشد که تیم هایی چون ذوب آهن و ملی حفاری که در چند سال اخیر مدعی بودند، در لیگ شرکت نکنند. این قطعا به ضرر وزنه برداری و تمامی وزنه برداران است. با اینکه لیگ ضعیفی داریم و قراردادها بسیار پایین است اما همان هم تامین کننده بخشی از هزینه های ورزشکاران خواهد بود. 


* خودت دلیل اصلی کناره گیری تیم های مدعی را چه می دانی؟
دلیل اصلی اش را نمی دانم چون با مسئولان حفاری و ذوب آهن صحبت نکردم. انتظار می رود که فدراسیون این بخش را مدیریت کند. 7، 8 سالی است که لیگ ما نهایتا با 7 تیم برگزار می شود و از این میان 2، 3 تیم نظامی هستند و عملا پرداختی ندارند. جا دارد فدراسیون برنامه ریزی بهتری کند تا قراردادهای کیفی بهتری بسته شود. 


* خودت با هیچ باشگاهی برای حضور در لیگ مذاکره نکردی؟
سال گذشته با تیم ذوب آهن بودم که امسال تیم نمی دهد. حفاری هم، چنین وضعیتی دارد و مناطق نفت خیز جنوب نیز از وزنه برداران بومی استفاده می کند و سطح قراردادهایش پایین است. بقیه تیم ها هم نظامی هستند که من خدا را شکر کارت پایان خدمت دارم!(باخنده) البته فقط این مشکل برای من نیست چون سهراب مرادی و کیانوش رستمی نیز چنین وضعیتی دارند.


* در پایان با تمام این مشکلات، به مردم قول می دهی که مدال طلای جهان را پس بگیری؟
رقابت بسیار سنگین است و 2 رقیب جدی از گرجستان و ارمنستان دارم، در حالی که وزنه برداران روسی هم محرومیتشان به پایان رسیده است. من الان آمادگی خوبی دارم و سعی می کنم همین وضعیت را حفظ کنم تا انشاالله بهترین نتیجه را در رقابت های جهانی کسب کنم. قطعا وعده ای برای کسب مدال نمی دهم اما تمام تلاشم را خواهم کرد.

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس