حمید قلی پور

پرافتخارترین ووشوکار ایران گفت: واقعیت این است که به کسب عنوان پرافتخارترین ورزشکار دنیا فکر می‌کنم اما چون یکی، دوبار خواستم دورتر را نگاه کنم و موفق نبودم یاد گرفتم قدم به قدم جلو بروم.

به گزارش مشرق، حمید قلی‌پور در خصوص شرایط خود اظهار داشت: در حال حاضر آمادگی 30 تا 40 درصدی دارم و دلیل آن نیز این است که از استراحت کامل وارد اردوهای تیم ملی شدم. من دوره آمادگی عمومی را برای شروع تمرینات اردویی نگذرانده بودم. در این مدت حسین اوجاقی و منصور نوروزی یکسری تمرینات ویژه برای من تدارک دیده بودند تا آن دوره را طی کنم.


وی تصریح کرد: در سه اردویی که داشتیم من در تمرینات بدنسازی جدا از بقیه تمرین می‌کردم و تمرینات آمادگی عمومی را می‌گذراندم اما تمرینات فنی من نیز مانند سایر بازیکنان بود.

دارنده 4 نشان طلای قهرمانی جهان در خصوص اینکه آسیب دیدگی را به طور کامل پشت سر گذاشته است، عنوان کرد: اگر واقیعت را بخواهم بگویم هنوز درگیر آن هستم و یک جاهایی در تمرین نیز اثر گذار است. با این حال کادرپزشکی خوبی داریم و روزی 2 بار فیزیوتراپی می‌کنم و شرایط خوبی از لحاظ درمانی دارم.

قلی‌پور در خصوص اینکه تا زمان مسابقات جهانی به اوج آمادگی خواهد رسید، گفت: هنوز وقت زیاد دارم و حدود 2 ماه تا مسابقات جهانی روسیه باقی مانده است. این 2 ماه زمان مناسبی برای آماده شدن است و بدن من نیز به شکلی است که خیلی زود آماده می‌شود. در این چند سال نیز تجربیات خیلی زیادی به دست آوردم و سعی کردم مانند خیلی‌ها سالی 4، 5 بار به اوج آمادگی نرسم و اجازه ندهم این اتفاق برای بدنم بیفتد.

وی تاکید کرد: من  سعی کردم سالی یک بار که به مسابقات آسیایی، جام‌جهانی و جهانی اعزام می‌شوم را به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنم تا به اوج آمادگی برسم. فکر می‌کنم یکی از دلایلی که در سالیان اخیر به نتایج خوب رسیده‌ام همین مسئله بوده است که سالی یک با ر به آمادگی رسیدم و به بدنم فشار نیاوردم. امسال هم برنامه من مانند سالیان قبل است و امیدوارم تا روز اعزام به اوج آمادگی برسم.

پرافتخارترین ووشو کار ایران در پاسخ به این سوال که به دنبال کسب عنوان پرافتخارترین ووشوکار جهان است ، گفت: به امید خدا قطعا یکی از اهدافم این است. من، کادرفنی و مسئولان فدراسیون تمام سعی و تلاشم‌مان را می‌کنیم و برنامه ریزی خیلی خوب و منسجمی داریم تا ببینیم چه اتفاقی می‌افتد.

وی در خصوص اینکه با کسب مدال طلای جهانی روسیه پرافتخارترین ووشکار دنیا خواهد شد، بیان داشت: در ووشو دنیا دو ورزشکار روس هستند که موفق به کسب 5 مدال طلا شدند اما من 4 مدال طلا و یک نقره دارم. طبق اخباری که دارم مسلم سالیکوف و بوزیجیت عطائف از دنیای قهرمانی خداحافظی کردند. من با سالیکوف در ارتباط هستم و خیلی ارتباط نزدیکی داریم و او به من گفت قصد شرکت در مسابقات جهانی را ندارد اما در خصوص عطائف اطلاعاتی ندارم. اگر اتفاقی نیفتد و من موفق به کسب مدال طلا شوم و آنها در مسابقات شرکت کنند با توجه به مدال‌های زیادی که دارم پرافتخارترین ووشوکار دنیا خواهم شد.

قلی‌پور یادآور شد: واقعیت این است که به کسب عنوان پرافتخارترین ورزشکار دنیا فکر می‌کنم اما چون یکی، دوبار خواستم دورتر را نگاه کنم و موفق نبودم یاد گرفتم قدم به قدم جلو بروم. قدم اول انتخابی‌ها بود که توانستم به خوبی و راحتی بگذرانم . قدم بعدی آماده‌سازی بدنم خواهد و قدم آخر نیز کسب مدال و اتفاقات دیگر است.

وی با تاکید بر کار سخت ووشو ایران در مسابقات جهانی روسیه اظهار داشت: خیلی کشورها در حال استخدام مربیان چینی طراز اول هستند و در تالو و ساندا خوب تمرین می‌کنند. این کشورها از ایران عقب نماندن و به خوبی در حال تلاش هستند و با دعوت چین مسابقات تدارکاتی زیادی را با آنها تجربه می‌کنند. از طرف دیگر مسابقات در روسیه برگزار می‌شود و این کشور هر کاری می‌کند نایب قهرمان شود و این عنوان را از ایران بگیرد. روس‌ها جدا از میزبانی تمام انرژی خود را می‌گذارند و ما باید به گونه‌ای کار کنیم که داوری هم تاثیری در نتایج ما نداشته باشد.

قهرمان ووشو جهان در خصوص خداحافظی از دنیای قهرمانی عنوان کرد: واقعیت این است که به خداحافظی از دنیای قهرمانی بعد از مسابقات جهانی هم فکر کردم اما باید ببینم چه نتایجی در روسیه می‌گیرم تا به تصمیم اصلی برسم. در این چند سال اخیر یک سال در میان مسابقه دادم و سال گذشته نیز در مسابقات جام‌جهانی شرکت کردم که خیلی هم اردو نداشتیم و تمرینات شخصی خود را داشتم. من نظرم این است در مسابقات قهرمانی آسیا دیگر شرکت نکنم و فقط به مسابقات جهانی بروم اما باز هم تصمیم اصلی را بعد از مسابقات جهانی می‌گیریم و دیگر به این موضوع فکر نمی‌کنم.

قلی‌پور در خصوص اینکه با خداحافظی قهرمانانی مانند او ایران جایگزینانی در حد آنها خواهد داشت، خاطر نشان کرد: فدراسیون در این چند ساله پشتوانه‌سازی خوبی کرده است و اصلا اینگونه نیست در یک وزن فقط حمید قلی‌پور یا محسن سیفی حضور داشته باشند. ما نفرات دومی داریم که خیلی با ما تفاوت ندارند و اگر مغلوب ما می‌شوند به خاطر تجربه بیشتر ما است. این نفرات شاید از لحاظ بدنی شرایط بهتری نسبت به ما داشته باشند و با توجه به جوانی انگیزه بیشتری نیز نسبت به دارند. تجربه ما در سالیان اخیر باعث شده است فیکس تیم ملی باشیم و فدراسیون هم به ما اعتماد کرده است اما اگر ما هم نباشیم هستند بچه‌هایی که بهتر از ما برای ایران نتیجه بگیرند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس