کد خبر 755003
تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۲:۲۲
ترامپ

نگاهی به رویکرد آمریکا درباره بحران سوریه به ویژه حمایت و آموزش گروه های به اصطلاح «میانه رو» نشان می دهد همه تحرک های واشنگتن در سوریه و منطقه برای تامین منافع خود است.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه الثوره سوریه، هنگامی که منافع آمریکا اقتضا می کند که به آموزش گروه های تروریستی تندرو با عناوین میانه رو بپردازد واشنگتن همه ابزارها و ماشین های تبلیغانی خود را برای ترویج آنچه می خواهد به کار می گیرد و اینگونه تبلیغ می کند که به دنبال برقراری آزادی و مردمسالاری در آنجا است. هنگامی هم منافع آمریکا اقتضا می کند که از این مساله چشم پوشی کند در پایان این موضوع از فهرست تلاش های آمریکا خارج می شود و رسانه ها و ماشین تبلیغاتی آمریکا از این اقدام انتقاد می کنند و اجرایی شدن آن را برای منافع آمریکا، منطقه و صلح و ثبات آن مضر می دانند. پیش از این آمریکا اینگونه تبلیغ می کرد که صلح و آرامش و امنیت پس از آموزش، تسلیح و سرمایه گذاری بر روی گروه های میانه رو ها در سوریه در منطقه حاکم خواهد شد. آمریکا مدعی بود که گروه های میانه رو مردم منطقه را آزاد خواهند کرد. اکنون مقام های آمریکا اظهارات گذشته خود را فراموش کرد و مدعی هستند آنان در برنامه حمایت از گروه های تروریستی نقشی نداشته اند.

به طوری که چند روز پیش ژنرال تونی توماس فرمانده ویژه نیروهای آمریکا اعلام کرد دستگاه اطلاعات مرکزی آمریکا «سی ای ای» به برنامه حمایت از تروریست های میانه رو پایان داده است. اما آنچه بیشتر قابل توجه است اینکه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اعتراف کرد برنامه سری آژانس اطلاعاتی آمریکا در آموزش و تسلیح مخالفان سوریه خطرناک است. این در حالی که دولت پیشین و کنونی آمریکا پیش از این با اصلاحاتی مانند گروه های میانه رو، مردم جهان را درباره برنامه خود در حمایت از مخالفان فریب می دادند. 

آمریکایی ها حتی در نفس کشیدن هم دروغ می گویند. بارها مقام های دولت اوباما و دولت کنونی اعلام کرده اند که از برنامه آموزش و تسلیح گروه های تندرو چشم پوشی کرده اند اما هنوز هم آنان به حمایت، آموزش و تسلیح این گروه ها می پردازند. بارها گروه هایی که توسط آمریکا برای آموزش انتخاب شده بودند سلاح و تجهیزات خود را به گروه داعش تحویل دادند و برنامه های آمریکا شکست مفتضحانه ای خود اما این کشور به این شکست ها اعتراف نکرد. بارها کاخ سفید اعلام کرد دیگر این تجربه را تکرار نخواهد کرد اما بار دیگر برنامه حمایت از گروه های تروریستی به اصطلاح میانه رو را در دستور کار قرار داد.

این موضوع فقط مربوط به حمایت از گروه های تروریستی نیست. بلکه همه رویکردهای آمریکا درباره بحران سوریه اینگونه است. دولت کنونی و گذشته آمریکا مدعی اند که به دلیل مبارزه با تروریسم و تحقق ثبات در منطقه در سوریه حضور دارند. این در حالی است که اکنون آمریکا از این موضوع شانه خالی می کند و رهبران جمهوری خواه در مجلس سنای آمریکا تاکید می کنند  حضور آمریکا در سوریه و هدف قرار دادن نیروهای دولت این کشور غیر قانونی است و این حضور بدون موافقت دولت سوریه مشروع و قانونی نیست.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس