کد خبر 754875
تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۷
محمدی گلپایگانی

حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی به مناسبت دهه کرامت به فضائل حرم شاهچراغ و حضرت معصومه (س) پرداخت.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معطم رهبری،‌ در برنامه بر بال سخن رادیو معارف با بیان اینکه دهه کرامت از ابتکارات جالب زمان حاضر است گفت:‌ دهه‌ای که ابتدای آن با ولادت حضرت فاطمه معصومه (س)  است و در میانه‌ی آن تکریم و تعظیم حضرت احمد بن موسی (ع) معروف به شاهچراغ است.

وی در بیان شخصیت عظیم حضرت احمد بن موسی (ع) گفت: ایشان فرزند ارشد امام موسی بن جعفر (ع) بودند و عده ای از شیعیان به عنوان امام بعدی به سراغ ایشان آمدند تا به عنوان امام بعد از پدر با ایشان بیعت کنند  و در  این امر اصرار زیادی داشتند که در واکنش به آنها حضرت احمد بن موسی (ع) فرمودند:شخص من در بیعت با برادرم علی بن موسی (ع) هستم و امام بعد از پدرم، ایشان هستند و مردم را به علی بن موسی (ع) احاله کردند. 

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به استان فارس داشتند گفت: در این سفر مقام معطم رهبری  حرم حضرت احمد بن موسی را حرم سوم اهل بیت در ایران بعد از حرم علی بن موسی (ع) و حرم فاطمه معصومه (ع)  نامیدند و این کلام رونق تازه‌ای به این حرم مطهر داد و میلیونها دوستدار اهل بیت را متوجه این حرم مطهر کرد.

حجت الاسلام محمدی گلپایگانی با اشاره جایگاه ویژه حرم  حضرت معصومه (س) و شهر قم در روایت اهل بیت (ع) به روایتی از امام صادق (ع) اشاره کردند که حضرت فرمود: خداوند حرمی دارد که مکه است. پیامبر (ص) نیز حرمی دارد که مدینه است. کوفه نیز حرم امیرمومنان (ع) است. برای ما خاندان نیز حرمی است که در قم است و به همین زودی بانویی از فرزندان من به نام فاطمه در آنجا دفن خواهد شد، کسی که او را زیارت کند بهشت بر او واجب خواهد شد.» راوی می‌افزاید: امام این سخن را وقتی فرمود که هنوز امام کاظم (ع) متولد نشده بود. 

وی با اشاره به اینکه مرحوم مرعشی نجفی سالها در مسجد بالاسر حرم حضرت معصومه ساعتها قبل از اذان صبح حاضر می‌شد و به تهجد می‌پرداخت گفت: ایشان از پدرشان سید محمود مرعشی نجفی نقل کردند که پدر ختم مجربی را آغاز کردند که مقصود از آن این بود که  به هر طریقی شده، محل قبر شریف حضرت صدیقه طاهره(علیهاالسلام) را به دست آورده و یک‌بار هم که شده از نزدیک، قبر بی بی دو عالم را زیارت کند؛ برای همین هم یک ختم مجربی را انتخاب کرد و چهل شب در حرم امیرالمومنین علیه‌السلام، بر آن ختم مداومت نمود. پس از چهل شب انجام ختم و توسل فراوان، استراحت کرده و در عالم رؤیا و یا مکاشفه به محضر مقدس حضرت باقر یا حضرت صادق علیهما‌السلام، مشرف شد.امام به ایشان فرمود: سید محمود! چه می‌خواهی؟ ایشان عرض می‌کند: که آقا جان! می‌خواهم بدانم قبر حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها کجاست؟ می‌خواهم آن را از نزدیک زیارت کنم!

حضرت می‌فرمایند: «علیک بکریمه اهل البیت» به سوی کریمه اهل بیت برو. آیت الله سید محمود مرعشی نجفی، به خیال این‌که منظور امام از «کریمه اهل بیت» حضرت زهرا (س) است، به حضرت عرض می‌کند: بله! قربانتان گردم! من هم این ختم را انجام دادم که محل قبر شریف آن حضرت را به طور دقیق بدانم و به زیارتش مشرف شوم. در این‌جا بود که حضرت فرمودند: «منظور ما قبر حضرت معصومه در قم است»

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس