کد خبر 754413
تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷
فیلم/ کجای قرآن گفته حجاب داشته باش؟!

دو آیه قرآن به صورت صریح بحث حجاب را مطرح کرده اند. آیه ۳۱ سوره نور و آیه ۵۹ سوره احزاب به طور صریح به این بحث پرداخته اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
    27 6
    به او می گویم آیا کوری آیات 59 سوره احزاب و 31 سوره نور را ببینی؟ آیا نمی دانی قل در خطاب به مردم به معنای ابلاغ حکم و دستور است؟ ثانیا ایا نمی دانی اختیار در مقابل تکلیف تعریف می شود؟ تو بگو کجای قرآن گفته زنان ازاده حق دارند حجاب نداشته باشند؟ که مثلا بر آن ایات قید اختیاری بخورد؟ ثالثا اصلا قرآن به کنار. روایت معراج و دهها روایت در وجوب حجاب و عذابهای زن بی حجاب را نخوانده ای؟ چگونه است که مسلمانان طی 14 قرن هیچ برداشت دیگری جز احباری بودن حجاب بر زن آزاده نداشته اند الا تا عصر صد سال اخیر که در ایران و عثمانی عده ای به فکر افتادند این آیات را وارونه تفسیر کنند؟ براستی اگر جز این بود که دیدید زنان اروپایی بی حجاب شده اند ممکن بود شما به فکر این تفاسیر بیفتید؟ و آیا نخواندی در قرآن که والذین یومنون بما انزل الیك و ما انزل من قبلك و بالاخره هم یوقنون؟ بگو در کدام دین اسمانی قبل از اسلام اعم از تورات و انجیل حجاب اختیاری بوده که اسلام آن حکم را تایید کرده باشد؟ حجاب رسما در تورات اجباری است و حتی پولس هم ان را نفی نکرد! حالا کجا اسلام این حکم تورات را لغو کرده؟ لابد می دانی که همه احکام تورات در اسلام هم معتبر بود و هست مگر آنها که قرآن آن را نسخ کرد. مانند تغییر قبله و برخی گوشتها و نظایرآن. و دهها استدلال دیگر که فکر نمی کنم نیازی به ذکرش باشد. شما از یزید بن معاویه بدترید. یزید که یزید بود و خدا را بنده نبود وقتی زنش سراسیمه و سربرهنه وارد مجلس شد دوید و عبایش را بر سر آن زن افکند.
  • IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
    1 41
    این نوع تفسیرها نمیتونه قابل قبول باشه،شماها ی چیزی رو از قبل قبول کردین وحالا هی توجیهش میکنین،میشه یجوری دیگه این آیات رو تفسیر کرد. لطفا با پیش فرض چیزی رو نشنویم چون انسان وقتی پیش فرض داشته باشه همون چیزی رو میشنوه ک دوس داره بشنوه.قران و دین خدا چیزی نیس ک با امثال من و چن نفر دیگه ب فنا بره،پس انقد نگران این موضوع نباشید بلکه نگران بد فهمیده شدنش باشید ک ب گفته ی خود قران همین کتاب میتونه سبب گمراهی گمراهان باشه
    • IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
      9 1
      تاریخ را پیگیری کنید ، می بینید که کلیت حجاب با نواقصی وجود داشته ، قرآن در تکمیل آن دستور داده است ، مثلا چون گریبانها را نمی پوشانده اند ، دستور می دهد : و لیضربن بخمرهن علی جیوبهن یعنی با آن مقنعه ها گریبانشان را باید بپوشانند . در همه فرهنگها ، از امر ، دستور و فرمان ، الزام می فهمند ، مگر قرینه و نشانه ای بر خلاف آن وجود داشته باشد . علمای اسلام از گذشته تا کنون هم همین الزام را فهمیده اند .
    • IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
      9 1
      می شود بفرمایید چرا 14 قرن همه مسلمانها آن تفسیر به حجاب کردند الا تا صد سال اخیر؟
    • IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
      8 0
      از آنجا که انسان در زندگی نیاز به الگو دارد ، و این الگو باید آیینه تمام نما باشد ، تا انسان با خیال راحت ، زندگی او را سرمشق خودش قرار دهد . خداوند معصومان علیهم السلام را به عنوان الگوهای بی دغدغه ، برایمان معرفی کرده است . در صدر آنان ، بعد از پیامبر و علی ، فاطمه سلام الله علیهم است . همان طور که علی قرآن ناطق است بعد از پیامبر ، فاطمه هم چنین است . آن حضرت هنگام اراده ، برای ایراد خطبه عمومی ، که به جهت دفاع از امیرالمومنین ، لازم گشته بود ، با چادری کاملا پوشاننده ، عازم شد ، و در قسمت بانوان ، پشت پرده ، با مهاجران و انصار ، صحبت کرد ، کیغیت سخن گفتن ایشان ، به گونه ای بود که ، دیگران فکر می کردند ، پیامبر است که ، دارد سخنرانی می کند ، نه یک زن ، یعنی خطابه ای رسمی و جدی ، بدون رقت کلام و ... . آری اگر دنبال تفسیر درست آیاتیم ، فاطمه بهترین و کاملترین تفسیر مجسم آنهاست ، به همین خاطر است که ، حضرت صاحب الزمان عجل الله فرجه و سلمه ، می فرماید : دختر رسول خدا ، الگوی نیکوی من است . ما نیز به فاطمه اقتداء کنیم ، که ره سعادت و نور ، همین است . اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و العن و أهلک أعدائهم .
    • IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
      10 1
      رسول اکرم (ص) همچنین می‌فرمایند: “مَنْ فَسَّرَ القرآن بِرَأیه فَلْیتَبوَّأ مقعَده مِنَ النار”؛کسی که قرآن را به رأی و نظر خود تفسیر کند، جایگاهش آتش دوزخ بادا .
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
    39 0
    درود . احسنت به مشرق . غربیهای کافر بی بند و باری به جوامع اسلامی صادر می کنند ، اما مسلمانان واقعی حیا که باعث حیات است به آنها هدیه می دهند .
  • هالیس IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    2 0
    سلام چرا خدا فقط برای زنان این همه قوانین گذاشته میشه لطفا جوابمو بدید؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس