کد خبر 754348
تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵
اردن

در ماجرای تیراندازی در سفارت رژیم صهیونیستی در اردن، خون دو شهروند اردنی با خوش خدمتی پادشاه این کشور به صهیونیست‌ها معامله شد.

به گزارش مشرق، روز یکشنبه 1 مرداد 1396 (22 جولای 2017) در حالی که مردم کشورهای مسلمان و آزادیخواهان جهان در جنب و جوش یاری رسانی به مسجدالاقصای مظلوم بودند، حادثه‌ای در اردن به بمب رسانه‌ای خبرگزاری های جهان بدل شد.

در حادثه تیراندازی چه رخ داد؟

در حادثه تیراندازی که در خانه مسکونی معاون مسئول امنیتی سفارت رژیم صهیونیستی در اردن، به وجود آمد دو اردنی، جان خود را از دست دادند و یک اردنی و یک صهیونیست نیز زخمی شدند. براساس اخبار منتشر شده، محمد الجواودة جوان 17 ساله اردنی به همراه همکارش ماهر ابراهیم برای نصب تجهیزات اتاق خواب به آپارتمان یکی از اعضای سفارت رژیم صهیونیستی در اردن می روند. صاحب این آپارتمان معاون مسئول امنیتی سفارت رژیم صهیونیستی در امان بود که تجهیزات اتاق خواب را مدتی قبل سفارش داده بود. هنگام نصب تجهیزات اتاق خواب، اتفاقاتی رخ می دهد که ماهیت هیچ یک از آنها مشخص نشده اند. اما این اتفاقات  موجب می شود مسئول امنیتی سفارت رژیم صهیونیستی با مشکوک شدن به دو جوان به سمت آنها شلیک کند. محمد الجواودة در دم جان می بازد و ماهر ابراهیم زخمی می شود. در جریان این تیراندازی، بشار حمارنة پزشک اردنی - که در همسایگی آپارتمان نامبرده سکونت داشت و مشاجره ای بین وی و نیروی سفارت رژیم صهیونیستی به وجود آمد- پس از اصابت تیر در اثر شدت جراحت در بیمارستان جان باخت. معاون مسئول امنیتی سفارت رژیم صهیونیستی نیز براثر اصابت تیر از ناحیه شکم زخمی شد. پس از حادثه بلافاصله، نیروهای امنیتی منطقه حادثه را بستند.

مواضع ابتدایی حکومت اردن

یک روز بعد از حادثه اردنی طی حکمی قضایی منع خروج ضارب صهیونیست را صادر کرد و منابع رسمی اردنی اعلام کردند اردن از صهیونیست ها خواستار تسلیم شخص ضارب به منظور تحقیق و تفحص از وی و انجام روال قانونی این حادثه شده است. این در حالی بود که یک مقام دولتی دیگر اعلام کرده بود در صورت مقاومت صهیونیست ها در تحویل دادن ضارب صیونیست، اردن اقدامات دیپلماتیک ویژه و دامنه داری را آغاز خواهد کرد.

دو روز پس از حادثه در نخستین اظهار نظرها وزیر امور خارجه اردن، أیمن الصفدی اعلام کرد دولت اردن هرگونه مبادله یا گفتگو در خصوص این حادثه را تکذیب کرد و گفت دولت اردن در راستای حمایت از حقوق شهروندان اردنی در حال اقدام است. وی گفت دولت اردن مانع خروج کسی شد که اقدام به تیراندازی کرده است تا تحقیق و تفحص انجام شود.

مواضع و اقدامات رژیم صهیونیستی

یک روز پس از حادثه بنیامین نتانیاهو اعلام کرد با مقامات امنیتی و سیاسی اردن در سطوح مختلف تماس داشته است و تیم سفارت رژیم صهیونیستی در اردن به زودی بدون هیچ مشکلی به فلسطین اشغالی بازخواهند گشت. در همین روز رسانه های عربی نوشتند که نتانیاهو یک مقام بلند پایه امنیتی را برای گفتگو با مقامات اردنی به امان فرستاده است. ساعاتی بعد تلویزیون رسمی رژیم صهیونیستی اعلام کرد، نتانیاهو رئیس سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نداف آرگمن را به اردن اعزام کرده است.

نتانیاهو با پادشاه اردن هم تلفنی گفتگو کرد. رسانه های صهیونیستی فضای گفتگو با اردن را مثبت توصیف کردند و نوشتند در تمامس تلفنی نتانیاهو و پادشاه اردن برای حل این مسئله توافق صورت گرفته است و در حالی که برخی شرط اردن برای اتمام این قائله را شرط اردن برای برداشتن گِیت های تفتیش مقابل مسجدالاقصی ذکر کرده بودند، رسانه های صهیونیستی این مسئله را رد کردند.

ختم قائله و پایمال شدن خون شهروندان اردنی

یک روز پس از حادثه، دولت اردن در اقدامی عجیب کلیه کادر سفارت رژیم صهیونیستی در اردن را اخراج کرد و تمامی 30 نفر اعضای سفارت این رژیم به همراه قاتل دو اردنی بدون آنکه حتی کمترین اقدامی علیه قاتل صهیونیست انجام گیرد به راحتی از اردن خارج شدند و بدون توجه به کشته شدند دو شهروند اردنی قائله به نفع صهیونیست ها پایان یافت.

نتانیاهو که پیش از این نیز با سفیرشان در اردن و فرد ضارب گفتگو کرده بود و به آنها متعهد شده بود آنها را به فلسطین اشغالی بازخواهد گرداند، پس از گذشتن از مرز اردن با فلسطین اشغالی تلفنی با سفیر رژیم صهیونیستی گفتگو کرد و یادآور عملی شدن قولی شد که به آنها داده بود.

اعتراضات در اردن

یک روز پس از خروج کادر سفارت رژیم صهیونیستی از اردن، در جلسه مجلس نمایندگان اردن در جلسه‌ای که اعضای دولت اردن برای ارائه توضیح در آن حاضر شده بودند، تعدادی از نمایندگان این مجلس با اعتراض به عملکرد دولت اردن، با بیان اینکه خون شهروندان اردنی ارزان نیست و نباید در مقصران دیدار کرد ، از حاضران خواستند جلسه مجلس را ترک کنند. این امر موجب درگیری در پارلمان شد و تعدادی از نمایندگان اعلام کردند اگر کسی شرافت داشته باشد باید جلسه با کسانی را- که صهیونیست ها را فراری دادند- ترک کند.

رئیس مجلس با مقصر خواندن دولت خواستار توضیحات جامع در این خصوص شد. غالب الزعبی، وزیر کشور اردن در این جلسه اعلام کرد: پارلمان را در جریان جزئیات تحقیقات انجام شده قرار خواهیم داد. وی گفت یکی از دو جوان اردنی با ابزار نجاری به نیروهای امنیت سفارت رژیم صهیونیستی حمله کرده است و او نیز به سمت آنها شلیک کرده است.

روز سه شنبه در مراسم تشییع دو شهروند اردنی قریب 3 هزار نفر شرکت کردند و این مراسم تشییع به تظاهرات ضد رژیم صهیونیستی بدل شد. تشییع کنندگان شعار «مرگ بر اسرائیل» و «اسرائیل سفارتی در اردنی نخواهد داشت» سر دادند. پس از دفن جوان 17 ساله اردنی، تشییع کنندگان متفرق نشدد و تظاهرات تا ساعتی در خیابان های اطراف مقبره، ادامه یافت و تظاهر کنندگان شعارهایی در حمایت از مسجدالاقصی سر دادند.

پادشاه اردن و رژیم صهیونیستی

آنچه مسلم است این است که پایمال شدن خون شهروندان اردنی بدین طریق، تنها با دستور پادشاه می توانست صورت گیرد و دولت اردن اختیار چندانی از خویش در این مسئله نداشته است. پادشاه اردن خود را بسیار مدیون صهیونیست ها می داند چرا که این صهیونیست ها هستند که طی دو دهه اخیر وی و خاندانش را در رأس قدرت حفظ کرده اند. طی این سالها به دفعات اتفاق افتاد که جریان های اسلامگرای اردن تا فتح قله قدرت اردن پیش رفتند اما با کمک صهیونیست ها ، پادشاه اردن به جایگاه خویش بازگشت. حال پادشاه اردن در ازای این خدمات، خوش خدمتی خود را با پایمال کردن خون شهروندان اردنی ثابت می کند.

خیانت به قدس

پادشاه اردن نه تنها با این اقدام خود خون شهروندانش را پایمال کرد بلکه با چراغ سبزی که به صهیونیست بابت مسجدالاقصی نشان داد به فلسطینیان و مسجدالاقصی هم خیانت کرد. او اجازه داد صهیونیست ها اعلام کنند پادشاه اردن درخواست کرده به شرط برداشته شدن گِیت های تفتیشِ مسجدالاقصی کادر سفارت این رژیم به فلسطین اشغالی بازگردند. هرچند این خبر را رسانه های مختلفی تکذیب کردند اما عدم اعتراض پادشاه اردن به نشر این خبر خود می توان نشان از همکاری و هماهنگی دراین خصوص باشد. خیانت هایی که ریشه در اجداد این پادشاه قدرت طلب دارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
    5 2
    مرگ بر اسرائیل
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
    5 2
    مرگ بر اسرائیل
    • IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
      1 2
      و مرگ بر رژیمهای خنثی و خودفروخته
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
    0 2
    مشکل اصلی ما سران وبرخی مردم منطقه که به اسرائیل خدمت می کنند هستند
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
    1 2
    مرگ بر اسراییل
  • IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
    1 2
    خون 500 حاجی ایرانی بر گردن آل سعود است ولی ظاهرن ما بیخیالش شدیم. مرگ بر آل سعود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس