کد خبر 753620
تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۹
زهرا اینچه

رییس فدراسیون ژیمناستیک می گوید که با حذف برخی از سمت‌ها سبک‌سازی انجام شد و 16 نفر نرفتند که همان تعداد جایگزین داشته باشند.

به گزارش مشرق، زهرا اینچه درگاهی در مورد برکنار شدن مسئولان فدراسیون ژیمناستیک، اظهار کرد: زمانی که به فدراسیون آمدم علاوه بر کارمندان سابق 22 نفر به صورت قراردادی و برخی هم به صورت پاره وقت فعالیت می‌کردند، در بررسی‌ها متوجه شدم که حقوق 4 ماه اول سال این افراد بالغ بر 177 میلیون تومان بود، این‌ در حالی است که سقف اعتبارات فدراسیون ژیمناستیک 210 میلیارد تومان تعیین شده است.

او ادامه‌ داد: با در نظر گرفته این شرایط به این نتیجه‌ رسیدم که باید برخی از سمت‌ها را حذف و کارهای چند نفر را به یک نفر سپرد و وظایف را فشرده‌تر کرد تا کارایی بالا و هزینه‌ها کمتر شود. چون در غیر این صورت هزینه‌ها بالا می رفت و بدهی‌های کلانی بر جا گذاشته می‌شد. بیشتر بحث پیشگیری بود تا شرایط وخیم را در سال‌های آتی نداشته باشیم.

رییس فدراسیون ژیمناستیک به افرادی اشاره کرد که با وجود این که حقوق دریافت می‌کردند هیچ مسئولیتی را در فدراسیون بر عهده نداشتند، گفت‌: زمانی که به فدراسیون آمدم، نفراتی را دیدم که در سمت خود فعالیت خاصی را انجام نمی دادند. من از مسئولان فدراسیون خواستم که مفیدترین عملکرد خود را در یک ماه گذشته بر روی برگه با خط خود بنویسند و به من تحویل دهند، اما برخی از آنها فاقد هیچ گونه فعالیت بودند و حتی بر روی برگه خط تیره کشیده بودند. برخی دیگر نیز فعالیت‌هایی داشتند که با بررسی‌های انجام شده مشخص شد که در حال‌ حاضر حجم کار به گونه‌ای است که یک نفر می‌تواند چند کار را انجام دهد.

او خاطر نشان کرد: زمانی که می خواستیم حقوق را پرداخت کنیم متوجه شدم که افرادی حقوق می‌گیرند که حتی قراردادی با فدراسیون ندارند و مدت قرارداد اکثر آنها تا 31 تیر ماه به اتمام می رسید. ما نخواستیم که حق و حقوق کسی ضایع شود و آنها را به امور اداری ارجاع دادیم. علی‌رغم این که قلبا دوست نداشتم کسی بر کنار شود، اما این کار انجام شد.

اینچه درگاهی گفت‌: به ملی‌پوشان این رشته باید حقوق پرداخت شود. حتی اگر کم و در حد ایاب و ذهاب باشد. در چارت جدید فدراسیون نیز بخش‌های تخصصی اضافه خواهد شد و همه اینها هزینه بر است. بنابراین باید هزینه‌ها کاهش پیدا کند. البته نباید پول بیت‌المال ژیمناستیک به هدر برود. ما ماموریم که از بودجه فدراسیون بهترین استفاده را ببریم. بنابراین نباید حقوق به افرادی داده شود که عملا حتی خودشان توضیحی برای فعالیت خود ندارند.

او تاکید کرد: ما سبک سازی نیروها را انجام دادیم. فدراسیون جهانی ژیمناستیک تنها هفت مسئول دارد. البته ما ممکن است که بیش از هفت نفر داشته باشیم آن هم به دلیل ضوابط استخدامی و شرایط موجود، اما این تعداد سمت به هیچ وجه قابل توجیه نیست. باید بگویم که 16 نفر بر کنار نشدند که 16 نفر دیگر جایگزین آنها شوند.

رییس فدراسیون ژیمناستیک در پایان سخنانش در مورد برکناری مربیان و سرمربیان تیم‌ ‌ملی نیز، گفت‌: ما در حال‌ حاضر تیم‌ ‌ملی نداریم. در هفته‌های آتی کادرفنی و زمان برگزاری اردوها مشخص خواهد شد، اما در حال‌ حاضر تیم‌ ‌ملی و اردو نداریم که به مربیان حقوقی پرداخت شود.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس