کد خبر 753615
تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴
منافقین سبز

اد رندل فرماندار سابق پنسیلوانیا در سال ۲۰۱۲ اعلام کرد که از سازمان مجاهدین ۱۵۰۰۰۰ تا ۱۶۰۰۰۰ دلار دریافت کرده است. طبیعی است که دیگر حامیان درجه یک این سازمان نیز مبالغ مشابه ای را دریافت کرده باشند.

 به گزارش مشرق، سایت تحلیلی نشنال اینترست اخیرا مقاله ای  با قلم «تد گالن کارپنتر» منتشر کرده است که در آن کارپنتر به دولت ترامپ هشدار داده است:  از سیاست تغییر نظام سیاسی در ایران جدا خودداری کند. متن مقاله پیش روی شماست.

سیاستگذاران و کارشناسان آمریکایی، سابقه ای تاسف بار در پذیرش جنبش های سیاسی نفرت انگیز خارجی دارند که ادعای دموکراتیک بودن دارند. در دوران جنگ سرد، حمایت آمریکا از کنتراها در نیکاراگوئه و جوناس ساویمبی رهبر یونیتا نمونه هایی از این اقدامات است. در دوره پس از جنگ سرد نیز شواهدی وجود دارد که آمریکایی های دارای نفوذ و قدرت از اشتباهات بزرگ گذشته خود درس نگرفته اند. برای مثال، دولت کلینتون با ارتش آزادی بخش کوزوو همکاری نمود، جنبشی که جنایات جنگی بسیاری را علیه مردم صربستان مرتکب شد. دولت های کلینتون و جرج بوش نیز با کنگره ملی عراقی احمد چلبی (INC) متحد شدند که اطلاعات اشتباه این نهاد درباره میزان و نوع سلاح های کشتار جمعی «صدام حسین» یکی از مهمترین عوامل دخالت نظامی ناکام امریکا در عراق بود.

در حال حاضر نیز خطر تکرار اشتباهات گذشته  توسط دولت «دونالد ترامپ»  در رابطه با ایران وجود دارد. «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه آمریکا در پاسخ  به این سوال که آیا سیاست واقعی آمریکا در ارتباط با ایران، تغییر نظام سیاسی در این کشور و حمایت از گروههای اپوزیسیون در داخل و خارج از ایران است، گفت: در حال حاضر سیاست دولت ما در ارتباط با ایران دقیقا مشخص نشده است اما واشنگتن تلاش خواهد کرد با اپوزیسیون ایران جهت انتقال قدرت در ایران و تشکیل حکومت جدید در این کشور همکاری کند. به عبارت دیگر، سیاست رسمی آمریکا در ارتباط با ایران، تغییر نظام سیاسی در این کشور است.

این استراتژی باعث ایجاد مسائل و مشکلات فراوانی خواهد شد. یکی از این مسائل به طور مشخص، تمایل سیاستمداران آمریکایی به همکاری با سازمان مجاهدین خلق(منافقین) به منظور تغییر نظام سیاسی در ایران است. البته تیلرسون به طور صریح به این سازمان اشاره نکرده است. اصلاح طلبان در ایران بارها و بارها آغوش امریکایی ها را پس زده زیرا نگران این موضوع هستند که ارتباط با امریکا به وجهه داخلی آنها آسیب وارد خواهد کرد. در واقع بخش قابل توجهی از اعتدالیون ایران «حسن روحانی » را تایید نموده و یکی از عوامل مهم پیروزی او در انتخابات ۲۰۱۷ حمایت این حزب از وی بوده است. بنابراین منظور تیلرسون اعتدالیون و اصلاح طلبان در ایران نیست.

در واقع تاریخ اسفناک سازمان مجاهدین خلق(منافقین) کافی است تا مقامات و سیاستمداران آمریکایی از این سازمان دور و دورتر بمانند. مجاهدین خلق در واقع فرقه ای سیاسی بوده که توسط زوج رجوی شکل گرفته است. این سازمان تاکنون اقدامات تروریستی فراوانی مرتکب شده است و تا فوریه سال ۲۰۱۲ نیز در لیست سازمان های تروریستی اعلام شده از سوی دولت آمریکا قرار داشته است. این گروه به علت دشمنی با نظام سیاسی ایران نیز شکل نگرفته زیرا قبل از اینکه حکومت جمهوری اسلامی در ایران تشکیل شود، سازمان مجاهدین خلق با رویکردی به شدت مارکسیستی تاسیس شد. بنیادگذاران این فرقه سیاسی دانشجویان ایرانی چپ گرا مخالف باشاه ایران بوده که در طی دهه ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰  میلادی  حملات تروریستی متعددی را انجام داده و موجب  کشته شدن چندین آمریکایی در ایران شدند.

اما سابقه نگران کننده این سازمان موجب نشده است که آمریکایی های معروف از تایید آن خودداری کنند همانطور که چند ماه پیش از آنکه نام این گروه از لیست سازمان های تروریستی اعلام شده توسط آمریکا حذف شود، تعداد زیادی از چهره های سرشناس آمریکایی از جمله رؤسای سابق سازمان سیا، مسئول سابق اف بی آی و برخی اعضای کنگره آمریکا در حمایت از این سازمان لابی گری کردند.

پس از آن اظهارات فراوانی از سوی مقامات آمریکایی در تایید این سازمان عنوان شد و حتی کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، «مریم رجوی» رئیس این سازمان را به یکی از جلسات خود دعوت کرد. بسیاری از اعضای این کمیته بویژه جمهوریخواهان، حامی سرسخت سیاست تغییر نظام سیاسی در ایران هستند.

سازمان مجاهدین خلق جهت جلب حمایت مقامات معروف آمریکا، صدها هزار دلار هزینه کرده است و این افراد این سازمان را به عنوان یک جنبش دموکراتیک واقعی معرفی می کنند که به شدت مورد حمایت مردم ایران است. بسیاری از چهره های برجسته آمریکایی که حامی این سازمان هستند برای سخنرانی در مراسمهای این سازمان ۱۵.۰۰۰ تا ۳۰.۰۰۰ دلار دریافت کرده اند و تمام هزینه های سفر آن ها به پاریس برای شرکت در مراسم سالانه این سازمان پرداخت شده است. «اد رندل» فرماندار سابق پنسیلوانیا در سال ۲۰۱۲ اعلام کرد که از سازمان مجاهدین خلق ۱۵۰.۰۰۰ تا ۱۶۰.۰۰۰ دلار دریافت کرده است. طبیعی است که دیگر حامیان درجه یک این سازمان نیز مبالغ مشابه ای را دریافت کرده باشند.

ارتباط نزدیک با سازمان مجاهدین خلق، بازی خطرناک و غیراخلاقی است که رهبران فکری ایالات متحده در حال انجام آن هستند. «دانیل لاریسون» از نویسندگان «امریکن کانسروتیو» در این ارتباط  می گوید: در آغوش کشیدن سازمان مجاهدین خلق توسط افسران بازنشسته ارتش آمریکا و نمایندگان منتخب مردم آمریکا شگفت آور است، هر چند این موضوع به خاطر نفرت مقامات آمریکایی از حکومت ایران است اما دشمنی آن ها با حکومت ایران باعث شده است که سازمانی را تایید کنند که بیشتر ایرانیان از آن متنفر هستند. تنفر مردم ایران از این سازمان یک گمانه زنی محض نیست، سازمان مجاهدین خلق در جنگ صدام حسین علیه ایران از او حمایت کرده است و حتی ایرانیانی که با حکومت فعلی ایران مشکل دارند نیز سازمان مجاهدین خلق را گروهی خائن نفرت انگیز می دانند.

«دونالد ترامپ» باید از نادانی های دولت های سابق آمریکا درس بگیرد که از گروه های خارجی در ظاهر دموکراتیک حمایت کردند و در نهایت این گروه ها چهره دیگری از خود نشان دادند. اکنون نیز نشانه های بسیار زیادی برای هشدار نسبت به ماهیت واقعی سازمان مجاهدین خلق وجود دارد، دولت آمریکا باید از این سازمان مانند طاعون دوری کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس