پسکوف

معاون وزیر خارجه روسیه کار مشترک با آمریکا در مورد طرح آتش‌بس دوم در سوریه را تایید کرد، ولی کرملین اعلام کرد که جزئیات این مسئله فعلا فاش نخواهد شد.

 به گزراش مشرق به نقل از خبرگزاری «نووستی»، مقامات مسکو قصد ندارند جزییات مذاکرات روسیه و آمریکا در مورد آتش بس احتمالی دوم در سوریه را فاش کنند. "دمیتری پسکوف" سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه در پاسخ به خبرنگاران در مورد این موضوع گفت: «کرملین فعلا هیچ توضیحی در مورد محتوای این مذاکرات و جزئیات این مسئله ارائه نخواهد داد. »

این در حالی است که "سرگئی ریابکوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه که روز گذشته در واشنگتن بسر می برد، تایید کرد که دو کشور احتمالا مذاکراتی در رابطه با آتش بس دومی در سوریه انجام خواهند داد و به گفته وی، کار مشترک مسکو و واشنگتن بر روی ایجاد منطقه کاهش تنش در سوریه تحرک خاصی یافته و امکان تعمیق تماسها در این رابطه وجود دارد.

ریابکوف در پاسخ به سئوال خبرنگاران در مورد امکان توافق دیگری بین روسیه و آمریکا در خصوص آتش بس دیگری در سوریه در آینده نزدیک، گفت: «ما با شرکای آمریکایی خود در تماس دائم در رابطه با منطقه کاهش تنش در جنوب سوریه و همچنین توافقات آستانه در این زمینه هستیم و کار مشترک در این خصوص تحرک زیادی یافته و تجربه خاصی بوجود آمده که امکان ادامه و تعمیق تماسها برای هماهنگی اقدامات در این زمینه را فراهم کرده است. »

مسئله این است که "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا در ماه جولای و در کنفرانس مطبوعاتی مشترک خود با "امانوئل ماکرون" رئیس جمهوری فرانسه در پاریس گفته بود که مسکو و واشنگتن در حال کار به روی دومین طرح آتش بس در خاک سوریه هستند که در منطقه ای بسیار «مشکل آفرین» در این کشور برقرار شود.

یک مقام آگاه نزدیک به مذاکرات پیرامون حل و فصل بحران در سوریه نیز به خبرگزاری «نووستی» گفته است که روسیه و آمریکا ممکن است بزودی و احتمالا در اواسط ماه آگوست در خصوص آتش بس دومی در سوریه به توافق برسند. به گفته وی، این توافق پس از آنکه کارشناسان روسی و آمریکایی رایزنیهایی را در این رابطه در یکی از پایتختهای کشورهای اروپایی انجام بدهند، تحقق خواهد یافت. وی افزود که این آتش بس احتمالا در استان حمص و منطقه شرق گوتا برقرار خواهد شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • کارشناس سیاسی IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
    1 0
    فقط به ایران خیانت نکنید؟ روسها سوابق درخشانی در بفاداری به ایران وسیاستهای مشترک نداشتند؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس