قرمزی سطح آب دریاچه ارومیه

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی گفت: امسال با اتمام طرح‌های مصوب ستاد احیاء دریاچه ارومیه، ۶۰ میلیون مترمکعب پساب به این دریاچه وارد می‌شود.

به گزارش مشرق، رسول اکبری با اشاره به طرح‌هایی اجرایی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی در روند احیاء دریاچه ارومیه اظهار کرد: تاکنون با اعتبار دریافتی، از ابتدای اجرای طرح‌ها تا پایان خرداد 96، چندید طرح و پروژه اجرا شده و پیشرفت فیزیکی مطلوبی صورت گرفته است.

اکبری افزود: از جمله پیشرفت‌ها و طرح‌های مصوب اجرا شده، احداث حدود 140کیلومتر شبکه اصلی و فرعی و خط انتقال فاضلاب است.

وی گفت: از دیگر طرح‌های اجرایی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی، افزایش ظرفیت تصفیه خانه‌ها به 38 هزار و 527 مترمکعب در شبانه روز است و در همین چارچوب 2 ایستگاه پمپاژ نیز در استان احداث می‌شود.

مدیر‌عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی گفت: تصفیه‌خانه فاضلاب نقده با ظرفیت پساب 8. 5میلیون مترمکعب در سال در هفته دولت سال 1395 افتتاح شده ‌که هم اینک در حال بهره‌برداری است.

اکبری بیان کرد: از جمله دیگر پیشرفت‌های طرح‌های مربوط به برنامه‌های ستاد احیاء دریاچه ارومیه، پیشرفت 80 درصدی تصفیه خانه فاضلاب گلمان با ظرفیت 2. 5 میلیون مترمکعب در سال است.

وی تصریح کرد: مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه نیز با ظرفیت 21. 9 میلیون مترمکعب در سال با پیشرفت 41 درصدی در حال اجرا است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی یادآور شد: در صورت اتمام این طرح‌ها، حدود 60میلیون مترمکعب در سال پساب به پیکر دریاچه ارومیه وارد می‌شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس