کد خبر 751319
تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۸
عینک

خستگی چشم یکی از مشکلات جدی استفاده مداوم از رایانه و گوشی برای مطالعه متون است. به تازگی برای حل این مشکل عینک ارزان قیمت ویژه ای تولید شده است.

به گزارش مشرق به نقل از دیجیتال ترندز، تحقیقات نشان می دهد که نمایشگرهای ال سی دی نور آبی رنگ تندی از خود ساطع می کنند که با گذشت زمان برای چشم های افراد مشکل ایجاد می کند. اما عینک مخصوص مطالعه با رایانه TruVision می تواند به کاهش مشکلات ناشی از این امر کمک کند.

این عینک با کاستن از شدت این نور آبی و تضعیف تابش خیره کننده نمایشگرهای ال سی دی باعث می شود سردرد ناشی از استفاده مداوم از نمایشگرهای مذکور برطرف شود.

بر طبق پژوهش های علمی دوسوم مردم آمریکا از خستگی مداوم چشم که ناشی از استفاده روزانه از نمایشگرهای ال سی دی رایانه ها، گوشی های هوشمند و تبلت هاست رنج می برند و این یکی از اثرات جانبی دردناک زندگی در عصر تسلط فناوری بر انسان است.

سردرد، خشکی و خستگی چشم به علت زل زدن طولانی به نمایشگر می تواند به یک گرفتاری مداوم مبدل شود. نور آبی رنگ ساطع شده از نمایشگرهای ال سی دی حتی می تواند خسارات جبران ناپذیری برای چشم به وجود آورد و عینک TruVision با لنز رنگی خاص خود قادر به فیلترکردن نورهای روشن مزاحم و اشعه ماورا بنفش است. این عینک به قیمت ۳۰ دلار از سایت آمازون قابل خریداری است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس