کد خبر 751183
تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
انهدام خودروی شبه نظامیان سعودی

دولت‌های متجاوز علیه یمن و در رأس آن، عربستان سعودی در نیمه نخست سال جاری میلادی روزهای خونبار و پرتلفاتی را پشت سر گذاشتند.

 به گزراش مشرق، مراکز ویژه آمارگیری تلفات متجاوزان علیه یمن تاکید کردند که در نیمه نخست سال ۲۰۱۷ یگان‌های ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور، هزاران خودروی زرهی نظامی عربستان و امارات و همچنین تجهیزات نظامی دریایی و هوایی متجاوزان را منهدم و صدها نظامی و نیروی وابسته به آنها را کشته و زخمی کرده‌اند.

تلفات انسانی

به گزارش وبگاه «النجم الثاقب»، یگان تک تیراندازهای ارتش و کمیته های مردمی در جبهه های فرامرزی قریب به ۲۴۷ نظامی سعودی و علاوه بر آن ۴۲۹ مزدور را در دیگر جبهه‌ها از پای درآورده‌اند.

خسارت تجهیزات

یگان‌های ارتش و کمیته های مردمی متخصص در استفاده از تسلیحات ضد زره نیز قریب به ۱۹ تانک آبرامز، ۸۸ خودروی زرهی و ۷۷۱ وسیله نقلیه نظامی دیگر را منهدم کردند که در مجموع ۸۷۹ خودرو متجاوزان منهدم شده است.

خسارات نیروی دریایی ائتلاف

واحد موشکی نیروی دریایی یمن نیز یک ناوچه سعودی، یک کشتی جنگی اماراتی و یک قایق جنگی و همچنین کشتی ائتلاف که برای هلی برن نیروهایشان استفاده می شد منهدم کرد.

خسارات نیروی هوایی ائتلاف

طبق ادعای این گزارش، رزمندگان یمنی همچنین دو فروند جنگنده سعودی اف ۱۶، یک فروند جنگنده اف۱۵ و همچنین چهارده پهپاد و دو بالگرد آپاچی سعودی‌ها را سرنگون کردند.

مزدوران سعودی زیر باران موشک‌های بالستیک و بومی یمن

واحد موشکی ارتش و کمیته های مردمی در شش ماه گذشته مواضع و پایگاه های عربستان و پادگان های مزدوران آنها در داخل یمن را با موشک هایی با حجم و برد مختلف هدف گرفت.

یگان موشکی یمن سه فروند موشک برکان ۲ به ریاض، ۱۸ فروند موشک ام ۲ و یک موشک زلزال ۳ به پایگاه ها و پادگان های مختلف شلیک کرد که در مجموع ۲۲ فروند موشک بالستیک به اهداف مد نظر اصابت کرده که دهها کشته و مجروح در صفوف نیروهای متجاوز و مزدوران آنها برجای گذاشته و خسارات سنگینی به تجهیزات نظامی و انبارهای تسلیحات آنها وارد کرده است.

علاوه بر آن موشک‌های کوتاه برد نیز عناصر ارتش سعودی را در فراتر مرزها و مزدوران آنها در جبهه‌های داخل را تار و مار کرد.

بر اساس آمار گرفته شده، یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن ۹۱ فروند موشک بومی شلیک کرده است که شامل ۲۰ فروند موشک زلزال۱، ۵۸ موشک زلزال ۲، هفت فروند موشک صمود، ۵ فروند موشک از انواع صرخه ۱، ۲ و ۳ و همچنین ۲۸ فروند موشک اورگان و ۵۶ فروند موشک گراد و صدها موشک کاتیوشا بوده است.

عملیات‌های پراکنده رزمندگان ارتش و کمیته‌های مردمی در جبهه‌های داخلی و خارجی یمن در شش ماه گذشته نیز با به آتش کشیدن ۳۱ انبار سلاح و دیگر استحکامات دشمن سعودی همراه بوده است.

در گزارش فوق همه آمار و ارقام مربوط به تلفات نیروهای متجاوز سعودی و مزدورانشان در نیمه نخست سال ۲۰۱۷ است و حجم کلی خسارات ائتلاف متجاوزان سعودی و مزدورانشان بسیار سنگین‌تر است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس