تدابیر امنیتی در مقابل مسجدالاقصی

پس از اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی در مسجدالاقصی، جنبش‌های جهاد اسلامی و حماس با صدور بیانیه‌ای مشترک درباره عواقب این اقدامات هشدار دادند.

 به گزراش مشرق، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس و جهاد اسلامی بیانیه مشترکی در مورد حوادث و رخدادهای اخیر در مسجد مبارک الاقصی صادر کردند.

این دو جنبش «مسجد الاقصی» را «خط قرمز» توصیف کردند و درباره عواقب اقدامات «دشمن اشغالگر» بشدت هشدار دادند.

حماس و جهاد اسلامی هشدار دادند که اقدامات اسرائیل منطقه را با خطر رو به رو کرده و ممکن است سبب آغاز جنگ شود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، متن این بیانیه مشترک به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

“در حقیقت ما فرستادگان خود و کسانی را که گرویده‏ اند در زندگی دنیا و روزی که گواهان برپای می‏ ایستند قطعا یاری می ‏کنیم” (سوره غافر آیه ۵۱)

پس آنگاه که وعده [تحقق] نخستین آن دو فرا رسد بندگانی از خود را که سخت نیرومندند بر شما می‏ گماریم تا میان خانه ‏ها [یتان برای قتل و غارت شما] به جستجو درآیند و این تهدید تحقق‏یافتنی است. (سوره اسرا آیه ۷)

ای امت شجاع و مرابط ...ای امت اسلامی و عربی و تمامی آزادگان جهان

رژیم اشغالگر صهیونیستی برای چهارمین روز متوالی به تجاوزات و جنایت های خود علیه مسجد مبارک الاقصی ادامه می دهد و مانع از عبادت و راز نیاز هزاران نمازگزار در داخل این مسجد مبارک به سبب تدابیر و اقدامات خود که هدف از آن سیطره بر مسجد و یهودی سازی کامل آن است، می شود و این تجاوزی آشکار است که تمامی مسلمانان را در بارزترین عبادت هایشان و در مقدس ترین اماکنشان هدف قرار داده است.

تجاوزات روزمره دشمن صهیونیستی کل منطقه را با خطر مواجه کرده است و ممکن است موجب آغاز جنگی شود که دشمن صهیونیستی از طریق سیاست های نژاد پرستانه خود علیه مسلمانان و مقدسات آنان در فلسطین اصرار دارد که آن را به سمت جنگی دینی سوق دهد.

ما بارها نسبت به طرح ها و توطئه های شوم دشمن صهیونیستی علیه مسجد مبارک الاقصی هشدار داده ایم و خواستار مداخله طرف های ذی ربط ـ که به دنبال تامین امنیت منطقه هستند ـ و اعمال فشار آن ها بر رژیم اشغالگر به منظور توقف تجاوزات، حفاری ها و تعرضات روزمره به مسجد الاقصی و محوطه های آن شده ایم اما کسی به این هشدارها اعتنایی نکرد تا اینکه کار به اینجا کشیده شد، پس کسی گمان نکند که ملت فلسطین مقدسات، مسجد و معراجگاه نبی اکرم (ص) را در برابر سیاست های تجاوزکارانه و نژاد پرستانه دشمن صهیونیستی تنها می گذارد.

با این حال، ما در جنبش مقاومت اسلامی حماس و جهاد اسلامی در فلسطین همراه با عموم ملت فلسطین و غیورمردان امت اسلامی مسائل زیر را مورد تاکید قرار می دهیم:

نخست: مسجد الاقصی خط قرمز است و هرگونه دست درازی به آن امری است که تحت هیچ شرایطی نمی توان در برابر آن سکوت کرد.

دوم: ما خواستار توقف تجاوزات و جنایت های دولت تندرو رژیم صهیونیستی علیه مسجد الاقصی و سیادت مجدد اداره اوقاف اسلامی بر این مسجد همانند گذشته، توقف تعرضات شهرک نشینان صهیونیست به آن و دست کشیدن رژیم صهیونیستی از پیگرد و بازداشت نمازگزاران و نگهبانان مسجد الاقصی هستیم و نسبت به عواقب و پیامدهای این تجاوزات دشمن هشدار می دهیم.

سوم: تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مسجد الاقصی طی روزهای گذشته بی پاسخ نخواهد ماند و ما به این رژیم هشدار می دهیم که ادامه تجاوزاتش منجر به تشدید اوضاع خواهد شد و مسئولیت کامل آن متوجه این رژیم خواهد بود.

چهارم: عموم ملت فلسطین را به آمادگی و اعلان بسیج عمومی برای دفاع از مسجد الاقصی و گسترش دامنه انتفاضه فرامی خوانیم و باید در سرتاسر فلسطین و خارج از آن تظاهرات هایی در محکومیت تجاوزات دشمن صهیونیستی برگزار شود و بار دیگر با مسجد الاقصی به منظور جان فشانی در راه آن بیعت شود.

پنجم: از تمامی امت اسلامی و عربی، علما، مبلغین و آزدگان دعوت می کنیم به یاری مسجد الاقصی شتافته و از آن غافل نشوند، زیرا حمایت از مسجد الاقصی در راس اولویت ها و واجبات قرار دارد. امت اسلامی و عربی باید به مسئولیت های خود عمل کند و دولت های خود را برای توقف عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی و تحریم و محاصره این رژیم و قطع هرگونه رابطه با آن به اعتبار اینکه امری حرام است، تحت فشار قرار دهند.

درود بر هموطنانمان در قدس و مجاهدان و مرابطین فلسطینی ... ما با شما عهد بسته ایم که تنهایتان نگذاریم و پشتتان را خالی نکنیم

خدا بر کار خویش چیره است ولی بیشتر مردم نمی‏ دانند

جنبش مقاومت اسلامی حماس
جنبش جهاد اسلامی در فلسطین
دوشنبه ۲۳ شوال ۱۴۳۸ هـ برابر با ۱۷/۷/۲۰۱۷

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس