کد خبر 751101
تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴
شطرنج

مهلت دوماهه فدراسیون شطرنج برای تسویه حساب با فیده فردا به پایان می رسد در حالیکه این فدراسیون تا به امروز هیچ بخشی از بدهی ۱۸۰ هزار دلاری خود را پرداخت نکرده است.

به گزارش مشرق، داستان میزبانی ایران برای مسابقات شطرنج قهرمانی زنان جهان، بدهی به جامانده از این رقابت ها برای فدراسیون ایران و خطر تعلیق  از سوی فدراسیون جهانی (فیده) نه تنها هنوز تمام نشده بلکه هیچ مقام مسئولی هم تا به امروز برای خوش بودن پایان آن اقدامی انجام نداده است. 

از مجموع سه میلیارد تومانی که برای میزبانی مسابقات شطرنج زنان جهان در تهران برآورد شده بود، ۱۸۰ هزار دلار بدهی به جامانده است. این میزان بدهی که حدود ۵۰۰ میلیون تومان می شود، یکبار شطرنج ایران را تا پای تعلیق پیش برد اما با وساطت نایب رئیس ایرانی فیده سایه این تهدید به صورت موقت از شطرنج ایران برداشته شد. البته برای شطرنج ایران مهلت دوماهه ای جهت تسویه حساب مالی در نظر گرفته شد. این مهلت دو ماهه فردا چهارشنبه (۲۰جولای) تمام می شود. 

قرار بود بدهی ۱۸۰ هزار دلاری شطرنج ایران طی این مدت دو ماهه در سه قسط ۶۰ هزار دلاری پرداخت شود اما تا به امروز هیچ بخشی از این بدهی به حساب فیده واریز نشده و این یعنی تعلیق شطرنج ایران؛ مگر اینکه طی امروز و فردا مبلغ بدهی به طور کامل در اختیار فیده قرار بگیرد یا اینکه فدراسیون ایران بتواند با رایزنی مهلت دوباره ای از فیده برای تسویه حساب مالی بگیرد. 

شطرنج ایران دوماه فرصت داشت تا مبلغ بدهی خود را به صورت قسطی به حساب فیده واریز کند اما طی این مدت این واریزی حتی به صورت حداقلی هم انجام نشد چراکه 1- فدراسیون شطرنج بودجه کافی برای تامین هزینه بدهی 180 هزار دلاری نداشت، 2- اسپانسر مسابقات زنان جهان بدعهدی کرده و هنوز پولی بابت قراردادی که با فدراسیون برای این رقابت ها داشت، پرداخت نکرده است و 3- وزارت ورزش هم هیچ کمک مالی جدیدی برای پرداخت این بدهی به فدراسیون نداشت. 

 همه این ها دست به دست هم داده تا شطرنج ایران خود را نزدیک تر از همیشه به تعلیق ببیند. فردا مهلت شطرنج ایران تمام می شود و اگر در این فاصله چند ساعته باقی مانده بدهی فیده تامین نشود، شطرنج ایران تعلیق خواهد شد اما این موضوع ظاهرا برای هیچ مسئولی قابل توجه نبوده که اقدام به انجام کاری در جهت جلوگیری از آن کند.

حتی مسئولان وزارت ورزش که البته پیش از این یک میلیارد و هشتصد میلیون تومان بابت میزبانی مسابقات زنان جهان به فدراسیون شطرنج کمک کرده بودند، طی هفته های گذشته بارها مدیریت شطرنج در میزبانی این رقابت ها را زیر سوال بردند و در آخر هم اعلام کردند کمک مالی جدیدی به فدراسیون نخواهند داشت اما آیا این امکان هم وجود نداشت تا از محل بودجه خود فدراسیون، مبلغی به فدراسیون داده شود تا از آن برای تسویه حساب مالی با فیده استفاده شود؟

در هر صورت شطرنج ایران در بحرانی ترین شرایط ممکن به سر می برد با این حال همه دست روی دست گذاشته و منتظر هستند تا در پایان مهلت دوماهه تعیین شده که فردا تمام می شود، تعلیق آن را شاهد باشند!

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس