در راستای تنویر افکار عمومی نسبت به خدمات آن فقید سعید به اسلام و مسلمین و خصوصا ملت ایران اسلامی ، یکی از آثار هنری آن مرحوم مغفور ، به ملت عزیز ایران تقدیم می گردد. این اثر هنری زمانی که سلطان بن عبدالعزيز ٰ وزیر دفاع عربستان و فرمانده نیروهای مسلح عربستان بودند خلق گردید.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق ، سلطان بن عبدالعزيز آل سعود ، ولیعهد رژیم پادشاهی عربستان سعودی ٰ، در سن 86 سالگی مرد. او پانزدهمین فرزند بنیانگذار پادشاهی سعودی بود و از سال 1362 ، وزارت دفاع و هوانوردی عربستان را بر عهده داشت. وی پس از مرگ «ملک فهد» پادشاه پیشین عربستان ، با حفظ سمت ، به عنوان ولیعهد پادشاه فعلی عربستان معرفی شد و سرانجام در حسرت پادشاهی به اجدادش پیوست. رییس جمهور کشورمان ، در غم فقدان این شاهزاده ی «آل سعود» ، خطاب به پادشاه فعلی عربستان سعودی ، پیامی به این شرح صادر فرمودند:

بسم الله الرحمن الرحيم
انا لله و انا اليه راجعون

خادم الحرمين الشريفين
جناب آقاي عبدالله بن عبدالعزيز آل سعود
پادشاه عربستان سعودي
السلام عليکم و رحمة الله و برکاته
خبر درگذشت مرحوم مغفور سلطان بن عبدالعزيز آل سعود، وليعهد، وزير دفاع، هوانوردي و بازرس كل پادشاهي عربستان سعودي موجب تأسف و تأثر گرديد.
ضمن ابراز تسليت به جناب عالي و همدردي با بازماندگان و ملت عربستان سعودي، از خداوند متعال، غفران و رحمت الهي براي آن فقيد سعيد، صبر و شكيبايي جناب عالي و بازماندگان و سربلندي و بهروزي دولت و ملت عربستان سعودي را مسألت دارم.
محمود احمدي نژاد
رييس جمهوري اسلامي ايران


در راستای تنویر افکار عمومی نسبت به خدمات آن فقید سعید به اسلام و مسلمین و خصوصا ملت ایران اسلامی ،  یکی از آثار هنری آن مرحوم مغفور ، به ملت عزیز ایران تقدیم می گردد. این اثر هنری در 9 مرداد ماه سال 1366 هجری و زمانی که سلطان بن عبدالعزيز ٰ وزیر دفاع عربستان و فرمانده نیروهای مسلح عربستان بودند خلق گردید. در این روز ، 400 حاجی ایرانی در حرم امن الهی ، با گلوله نیروهای مسلح عربستان سعودی به شهادت رسیدند. جرم این حاجیان ، سردادن شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر شوروی در خیابان های مکه مکرمه بود.
تصویر زیر ٰ تنها برشی کوچک از هنرنمایی «آل سعود» و وزیر دفاع مغفور سعودی در تابستان سال 1366 است. در این تصویر ، پیکر پاک گروهی از شهدای روز جمعه سیاه مکه دیده می شوند که توسط حجاج ایرانی جمع آوری و به بعثه امام خمینی تحویل داده شده اند. این عکس توسط هنرمند عزیز ، علی فریدونی در تاریخ ثبت شده است تا سندی باشد بر خدمات آل سعود به حرمین شریفین.
تنها ربع قرن از خلق آن اثر هنری هولناک گذشته است.
حال ، شما بفرمایید :
شادی روح آن مرحوم مغفور و فقید سعید ...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 99
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 23
  • ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۳
    0 0
    دعای امام خمینی برای آل سعود : و لازم‌ است‌ در نوحه‌ها و اشعار مرثیه‌ و اشعار ثنای‌ از ائمة‌ حق‌ ـ علیهم‌ سلام‌الله ـ به‌طور كوبنده‌ فجایع‌ و ستمگریهای‌ ستمگران‌ هر عصر و مصر یادآوری‌ شود؛ و در این‌ عصر كه‌ عصر مظلومیت‌ جهان‌ اسلام‌ به‌ دست‌ امریكا و شوروی‌ و سایر وابستگان‌ به‌ آنان‌ و از آن‌ جمله‌ آل‌ سعود، این‌ خائنین‌ به‌ حرم‌ بزرگ‌ الهی‌ ـ لعنة‌الله و ملائكته‌ و رسله‌ علیهم‌ ـ است‌ به‌ طور كوبنده‌ یادآوری‌ و لعن‌ و نفرین‌ شود. و همه‌ باید بدانیم‌ كه‌ آنچه‌ موجب‌ وحدت‌ بین‌ مسلمین‌ است‌ این‌ مراسم‌ سیاسی‌ است‌ كه‌ حافظ‌ ملّیت‌ مسلمین‌، بویژه‌ شیعیان‌ ائمة‌ اثنی‌ عشر ـ علیهم‌ صلوات‌ الله و سلم‌ است‌ . وصیت نامه امام خمینی (ره) اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد و آخر تابع له علی ذالک
  • ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۳
    0 0
    امام در پیامی که برای حج خونین سال 1366 فرستاد به توضیح تروریست بودن اسلام آمریکایی پرداخته اند «ما در عین حال که شدیداً متأثر و عزادار از این قتل عام بى‏سابقه امت محمد- صلى اللَّه علیه و آله و سلم- و پیروان ابراهیم حنیف و عاملین به قرآن کریم گردیده‏ایم ولى خداوند بزرگ را سپاس مى ‏گزاریم که دشمنان ما و مخالفین سیاست اسلامى ما را از کم عقلان و بیخردان قرار داده است، چرا که خودشان هم درک نمى‏ کنند که حرکتهاى کورشان سبب قوّت و تبلیغ انقلاب ما و معرف مظلومیت ملت ما گردیده است و در هر مرحله‏اى سبب ارتقاى مکتب و کشورمان را فراهم کرده‏اند که اگر از صدها وسیله تبلیغاتى استفاده مى‏کردیم و اگر هزاران مبلّغ و روحانى را به اقطار عالم مى‏ فرستادیم تا مرز واقعى بین اسلام راستین و اسلام امریکایى و فرق بین حکومت عدل و حکومت سرسپردگان مدعى حمایت از اسلام را مشخص کنیم، به صورتى چنین زیبا نمى‏ توانستیم، و اگر مى‏ خواستیم پرده از چهره کریه دست نشاندگان آمریکا برداریم و ثابت کنیم که فرقى بین محمدرضاخان و صدام امریکایى و سران حکومت مرتجع عربستان در اسلام زدایى و مخالفتشان با قرآن نیست و همه نوکر امریکا هستند و مأمور خراب کردن مسجد و محراب و مسئول خاموش نمودن شعله فریاد حق طلبانه ملتها، باز به این زیبایى میسر نمى‏گردید، و همچنین اگر مى‏ خواستیم به جهان اسلام ثابت کنیم که کلیدداران کنونى کعبه لیاقت میزبانى سربازان و میهمانان خدا را ندارند و جز تأمین امریکا و اسرائیل و تقدیم منافع کشورشان به آنان کارى از دستشان برنمى آید، بدین خوبى نمى‏توانستیم بیان کنیم و اگر مى ‏خواستیم به دنیا ثابت کنیم که حکومت آل سعود، این وهابیهاى پست بیخبر از خدا بسان خنجرند که همیشه از پشت در قلب مسلمانان فرو رفته‏اند، به این اندازه که کارگزاران ناشى و بى‏اراده حاکمیت سعودى در این قساوت و بى رحمى عمل کرده‏اند، موفق نمى‏شدیم و حقا که این وارثان ابى سفیان و ابى لهب و این رهروان راه یزید روى آنان و اسلاف خویش را سفید کرده‏اند.»(صحیفه امام، ج20 ص349) امام در سالگرد شهادت زائران ایرانی به زرسالاری و تحجرگرایی در موافقت با اسلام آمریکایی اشاره می کند، «مگر مسلمانان نمى‏بینند که امروز مراکز وهابیت در جهان به کانونهاى فتنه و جاسوسى مبدل شده‏اند، که از یک طرف اسلام اشرافیت، اسلام ابوسفیان، اسلام ملّاهاى کثیف دربارى، اسلام مقدس نماهاى بیشعور حوزه‏هاى علمى و دانشگاهى، اسلام ذلت و نکبت، اسلام پول و زور، اسلام فریب و سازش و اسارت، اسلام حاکمیت سرمایه و سرمایه داران بر مظلومین و پابرهنه ‏ها، و در یک کلمه «اسلام امریکایى» را ترویج مى‏کنند؛ و از طرف دیگر، سر بر آستان سرور خویش، امریکاى جهانخوار، مى‏ گذارند ..»( صحیفه امام، ج‏21، ص81)
  • ياسر (SUZUKI 1000) ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۳
    0 0
    آقاي رئيس جمهور و آقاي هاشمي ؛ با اين پيامتون قلب خانواده هاي شهداي حج رو آتيش زديد ... اميدوارم اون دنيا بتونيد تو روشون نگاه كنيد ...
  • محمد ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۳
    0 0
    ملت عربستان سعودي. امام مي گفت سرزمين حجاز خدايا امام زمان رو برسون
  • مجید ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۳
    0 0
    اتیشمون زدی با این پیام احمدی نژاد
  • حیدری ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۳
    0 0
    محمود احمدی نژاد! به کجا چنین شتابان...؟!!!
  • مهران ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۳
    0 0
    احمدی نژاد مجبور است به خاطر جو بین المللی و نیز بحث ترور سفیر عربستان پیام تسلیت بفرستد.
  • ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۳
    0 0
    امام خميني عزيز وقتي اين نامه را مي نويسم شما زير خروارها خاك هستيد اما تفكر انقلابي شما همچنان در قلب من و امثال من مي تپبد و هر روز به آن فكر مي كنيم. ما همان كساني هستيم كه هنگام عروج ملكوتي شما تنها 5 سال بيشتر نداشتيم.آن روز كه شما دعوت حق را لبيك گفتيد فراموش نمي كنم كه چگونه مادرم هراسان از درب خانه بيرون زد و با شيون و زاري دائما مي گفت ،اي خدا جوانان ما بدبخت شدند.....جوانان ما مراد خود را از دست دادند. اين چه سري بود كه بعد از گذشت چند دهه وقتي ياد آن روز مي افتم صورتم پر از اشك مي شود. حال نه من شما را ديده بودم و نه اينكه خانواده ام افراد ظاهر نمايي بودند كه به تاثي از آنها چشمانم پر از اشك شود. امام عزيزم بر سر اين مملكت كه شما آن را احيا كرديد چه امده است؟ آل سعودي كه دستشان به خون هزارن شيعه به صورت مستقيم و غير مستقيم آلوده شده است و هر روز با كمك دشمنان اسلام در منطظقه يعني آمريكا و اسرائيل عليه نه ايران بلكه تفكر شخص شما توطئه مي كنند
  • سوگند ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۳
    0 0
    خدارحمتش کنه.تسلیت این آقایون بخاطرمسائل سیاسی ومنطقه ای هست.خوب وبدباخداست.
  • ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۳
    0 0
    ما اگر میخواستیم به رئیس جمهوری مصلحت اندیش رای بدهیم گزینه های دیگری برای رای دادن داشتیم.
  • علی ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۳
    0 0
    چیه میخواین جنگ راه بندازین دوباره جوونای این مملکت رو به کشتن بدین.!!! چرا نمیزارین سیاست مدارا کار خودشون انجام بدن و مدام دخالت می کنید !!! الان به خاطر سناریو غرب به اندازه کافی تو فشار هستیم، شما دیگه بیشترش نکنید و دوست نادان نشید. خدا پدر محمود رو بیامرزه.
  • ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۳
    0 0
    آثار ترس از اتهامات آمریکا و عربستان به ایران در این پیام تسلیت به خوبی مشخص است .
  • حمید ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۳
    0 0
    اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد و آخر تابع له علی ذالک اللهم العن آل سعود
  • ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۳
    0 0
    احمدی نژاد به کسایی تسلیت گفت که امام (ره) فرمودند: ما اگر از صدام و جنایاتش بگذریم از آل سعود نمی گذریم
  • حمید ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۳
    0 0
    من نظر خاصی ندارم اما به همه پیشنهاد می کنم تا این پیام تسلیتو با پیام تسلیتی که آقای هاشمی دادند به دقت مقایسه کنند و ببینند که کدوم به حرف دل مردم ما نزدیکتره؟؟؟
  • ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۳
    0 0
    اسمت با مرامت نمي خونه
  • مهم نيست ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۳
    0 0
    اللهم العنهم جميعا من الاولين الي آخرهم
  • شهاب40 ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۳
    0 0
    حتما مسوول دفترش براش نوشته
  • ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۳
    0 0
    هیهات من الذّله
  • ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۳
    0 0
    نمی دونم چرا بعضی ها مثل شما از حرف حق ناراحت میشن. از چی می ترسید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • سرباز ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۳
    0 0
    لعنت بر این سیاستی که گاهی از دیانت فاصله میگیره ...
  • مصطفي بخشي ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۳
    0 0
    ملاك انتخاب وبلاگ ها در وبلاگستان سايت شما چيست؟!
  • دلسوز نظام ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۳
    0 0
    خانم ها و آقایان توجه آمریکا سناریو ترور سفیر عربستان رو طراحی کرد و بعد ولیعهد عربستان رو کشت . درسته حرومزاده بود ولیعهد ولی کار احمدی نژاد از لحاظ سیاسی دهن کجی بود به آمریکا
  • ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۳
    0 0
    اون از این بدتر این از اون بدتر وسط دعوا نرخ تعیین می کنید
  • ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۳
    0 0
    سياستمداري گفته :بچه حرام زاده بالاخره از يک مادر متولد مي شود ولي سياست حرام زاده اي است که مادرش هم معلوم نيست.
  • شاکی ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۳
    0 0
    احمدی نژاد رای منو پس بده
  • مکانیک ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۳
    0 0
    والا ما که از کارای این محمود سر در نیاوردیم گاهی پا میشه یه حرفایی میزنه گاهی هم بر عکس اون حرفاش به دوست دشمنای مملکت پیام تسلیت می فرسته بابا خداییش ما که پاک گیج شدیم
  • داوود ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۳
    0 0
    مشرق عزیز و دوستان صاحب نظر، سلام بعضی وقتها عکس خود هزاران نکته و سخن دارد که با نوشتن نمی توان اداء مطلب نمود. بنظرم اینکه چه کسی پیام داده و یا اینکه چه پیامی داده با معنی این عکس مغایرتی فاحش دارد، ای کاش فقط این عکس را با همان توضیح مربوط منتشر مینمودید و بدون اخذ نظر فقط اجازه میدادید چالش در ذهن و بطن بیننده ایجاد می شد، وحرف آخر: من با دیدن این عکس به خاطر فراموشکارم نهیبی غران زدم. به هر حال ممنون از یادآوری، تاریخی نه چندان دور ولی عذاب آور. و آئینه بودن رسانه معزز مشرق.
  • ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۳
    0 0
    اشکال نداره ما حاضریم همشون بمیرن و به درک واصل بشن بعد هم پیام تسلیت بدهیم
  • محمد ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۳
    0 0
    خوب بود پیام جناب هاشمی رفسنجانی را هم می گذاشتید. صرفا جهت تنویر افکار عمومی جناب آقای ملک عبدالله بن عبدالعزیز خادم الحرمین الشریفین سلام العلیکم خبر درگذشت سلطان بن عبدالعزیز آل سعود ولیعهد عربستان باعث تاسف و تالم خاطر گردید . مصیبت وارده را خدمت جنابعالی ، دولت و ملت عربستان تسلیت می گویم . از درگاه خداوند متعال برای آن فقید سعید غفران الهی و برای خاندان آل سعود بویژه جنابعالی صبر و اجر مسالت می کنم . امیدوارم با تقویت وحدت اسلامی در میان مسلمانان ، توطئه ایجاد تفرقه بین کشورهای مسلمان بویژه دو کشور ایران و عربستان خنثی گردد . اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام
  • ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۳
    0 0
    shut down
  • ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۳
    0 0
    اللهم عجل لولیک الفرج اللهم احفظ قائدنا الخامنه ای
  • ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۳
    0 0
    بابا قدرت توجیه! خدایی آدم از خلاقیت برخی انگشت بدهن میمونه
  • ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۳
    0 0
    فقط شهدای حج و خانواده هاشون نیستن همه شیعه ها و فلسطینی ها و لبنانیها و مسلمانها و از همه مهمتر امامها امامهایی که تو بقیع زمانی گنبد و بارگاه داشتن اللهم العن آل سعود
  • حسین ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۳
    0 0
    امام علی (ع) فرمودند من صلح را مادامیکه موجب وهن به اسلام نشود کار ساز تر یافتم.
  • مصطفي بخشي ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۳
    0 0
    ممنون از لينك كردن وبلاگ. مويد و برقرار باشيد.
  • سید یاسر ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۳
    0 0
    سلطان بن عبدالعزیز به درک واصل شد آخه مگه این دو نفر آدمهای معمولی هستند که خارج ار چارچوب نظام کار میکنند و به قول بعضی از دوستان برای تبلیغات سیاسی تسلیت گفقته اند اللهم عجل لولیک الفرج لبیک یا مولا امام سید علی خامنه ای
  • سید مهدی ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۳
    0 0
    خدا به همه ی ما بصیرت و پیروی از ولایت رو عنایت کنه .
  • مهیار ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۳
    0 0
    خیلی حال کردم دم مشرقیون گرم
  • علی ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۳
    0 0
    سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم یعنی با دوستان خدا دوست بودن و با دشمنان خدا دشمن بودن حالا شما بفرمایییید عربستان با این همه جنایت و همایت از اسراییل و کشتار مردم بحرین و ظلم به شیعیان عربستان و . . . آیا عربستان دوست خداست؟ پس اگر دوست خدا نیست چرا ریییس جمهور اظهار دوستی و ناراحتی از فقدان ولییعهد است به نظر من شاید علتش فاصله گرفتن ایشان از دوستان خداوند باشد
  • حسین ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۳
    0 0
    باشه برادر من نسبت به غربی ها به ما نزدیک ترند مگه یادت رفته که ما از اسب هایمان پیاده شدیم که اتحاد مسلمین حفظ شود حالا هم باید در مقابل جهل عرب از اسب زمان خود پیاده شویم
  • ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۳
    0 0
    این آقا اگه تسلیت نمی گفت ،باید تعجب می کردیم
  • ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    سلام دوستان ارسال پیام تسلیت توسط سران نشاندهنده رابطه دیپلماتیک است و این پیام هم یک پیام دیپلماتیک بود نه چیز دیگر.
  • mhr ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    جناب آقای ملک عبدالله بن عبدالعزیز خادم الحرمین الشریفین سلام العلیکم خبر درگذشت سلطان بن عبدالعزیز آل سعود ولیعهد عربستان باعث تاسف و تالم خاطر گردید . مصیبت وارده را خدمت جنابعالی ، دولت و ملت عربستان تسلیت می گویم . از درگاه خداوند متعال برای آن فقید سعید غفران الهی و برای خاندان آل سعود بویژه جنابعالی صبر و اجر مسالت می کنم . امیدوارم با تقویت وحدت اسلامی در میان مسلمانان ، توطئه ایجاد تفرقه بین کشورهای مسلمان بویژه دو کشور ایران و عربستان خنثی گردد . اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام
  • حمید ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    درود بر احمدی نژاد . برای حفظ اسلام و دفع توطئه اگر پشت سر ولیعهد نماز هم بخوانیم جایز است چه اینکه پیام تسلیت بفرستیم...
  • محسن ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    تقیه در اسلام یعنی همین
  • محمد علي ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    ملت عربستانش رو هم در پيام دکتر قرمز مي‌کرديد.
  • ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    این عربهای وهابی خوک صفت . ... ارزش نظر گذاشتن نداره وگرنه ...
  • ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    سلام العلیکم؟؟؟؟
  • ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    تند نرید! صدور پیام کار درستی بود از نظر دیپلماتیک با توجه به شرایط و روابط کنونی ایران و عربستان همینطور موسم حج. پس اصل صدور پیام اشکالی نداره بلکه لازم هم بوده. لکن اشکالی که وارد می شه کرد به تعبیرات بکار رفته در متن پیام هست که قابل خدشه است و اشکالات کاملا وارده منتهی این دلیل نمیشه که اصل صدور پیام را دارای اشکال تلقی کنید!
  • سلطانی ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    مرز حکمت ،عزت و مصلحت سه اصل اساسی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران را در این برهه حساس و مقطع مهم در روابط ایران و عربستان باتوجه به توطئه جدید استکبار جهانی در جهان اسلام و مطمئنا رئیس جمهور مطمئن این مثلث را به عنوان سکاندار سیاست خارجی کشور بهتر درک ،تحلیل و عمل می کنند
  • ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    خیلی احمق تشریف دارید ببخشید اما مجبور بودم در مقابل چنین موضعی از این واژه استفاده کنم. اگر قرار باشد ان پرونده بین دو ملت مسلمان برای همهیشه باز باشد باید از رهبر عزیز هم طلبکار باشید چرا در حالی که امام حج را تعطیل کرد ایشان دوباره اجازه دادند حج برقرار شود. حتی حضرت ایشان با پادشاه کنونی عربستان هم دیدار صمیمانه ای چند سال پیش داشتند.
  • محمدرضا ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    آقای احمدی نژاد به عنوان رئیس جمهور یک کشور کاملاً متمدن باید این پیام را ارسال مینمود. با همین نامه ها است که وحدت بین شیعه و سنی بوجود می آید. حال یک اشتباهی در سال 1366 بوده است و تمام شده است و رفته است. اینقدر کینه ای نباشید.
  • مهدی ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    لعنت خدا بر این سگ خبیث تازه به درک واصل شده وهابی. از مشرقیان انتظار ندارم که کلماتی نظیر مرحوم مغفور که فقط شایسته است در مورد اموات شیعه حضرت امیرالمومنین علی (صلوات الله علیه) بکار برده میشود در مورد این سگ نجس بکار ببرید خواهش میکنم در مورد کلمات بکار برده شده در متون خود دقت فرمایید
  • س ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    ما از هرکس بگذریم از آل سعود نمیگذریم. امام خمینی
  • ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    از سال 66 تاکنون در عطش انتقام میسوزم و ان روز را انتظار میکشم
  • حسین ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    دوست عزیز اجازه مقام معظم رهبری برای برقراری مجدد حج، دلیلی بر چشم پوشی ایشان از جنایت نابخشودنی سال 66 آل سعود نیست بلکه دلایل سیاسی و فقهی دارد. آل سعود به توصیه های اسلافشان (صنمی قریش) عمل کردند. برای پی بردن به عمق فاجعه ای که آل سعود در ایام حج سال 66 مرتکب شدند به احکام فقهی حج در رساله های مراجع مراجعه فرمایید.
  • ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    این کلمه در پیام رئیس جمهور به کار رفته مشرق با کنایه به کار برده
  • ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    پرونده دو ملت نیست ناشناس پرونده رژیم خبیس آل سعوده
  • ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    برای این که کاملأ مطمئن شیم توطئه دفع میشه کشور رو دو دستی تقدیم کنیم چطوره؟
  • احسان ۰۲:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۵
    0 0
    اول لعنت به روحش بعدم تو پاسخ به محمد رضا از آلمان که نوشته کینه ای نباشیم میگم متاسفم براش خون هموطن های ما رو ریختن و عامل ریختن خون از الان تا هزار ساله دیگه باید مجازات شه ال سعود حتما یک روز تقاص کارشو پس میده دیر و زود داره اما سوخت وسوز نداره
  • بعضی ها ۰۲:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۵
    0 0
    متن مورد نظر بعضی ها : اوهوی ملک عبدالله بن عبدالعزیز ظالم الحرمین الشریفین لعن ا... علیکم خبر درگذشت سلطان بن عبدالعزیز آل سعود ولیعهد عربستان باعث خوشحالی و مسرت خاطر گردید . مصیبت وارده را خدمت جنابعالی و دولت عربستان تبریک می گویم . از درگاه خداوند متعال برای آن فقید ذلیل ، عذاب الهی و برای خاندان آل سعود بویژه جنابعالی ضجر و آجر مسالت می کنم . امیدوارم با تقویت تفرقه اسلامی در میان مسلمانان ، توطئه ایجاد تفرقه بین کشورهای مسلمان بویژه دو کشور ایران و عربستان مستحکم گردد . جمعی از بی مسئولیت ترین مردم ایران
  • ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۵
    0 0
    مرد حسابی کینه چیه ! پس امام زمان (عج) هم که موقع ظهور انتقام خون اباعبدا... رو میخواد بگیره ، نعوذ بالله کینه ایه؟
  • ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۵
    0 0
    عزیزم وحدت بین ما شیعیان و برادرای سنی مان است نه بین ما و سگای وهابی
  • نجفي ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۵
    0 0
    احمدي نژاد رئيس جمهور است و طبق عرف بين المللي و بعنوان همسايه پيام تسليت رو فرستاده در راستاي وحدت اسلامي اما چرا مشرق از هاشمي رفسنجاني انتقاد نمي كنه!!! / آقاي هاشمي با چه هدفي پيام تسليت را فرستاده!!!
  • ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۵
    0 0
    سلام اولا خود حضرت امام به دکتر ولايتي بحث برقراري امکان حج را توصيه کردند برقاري حج البته قربون صدقه رفتن حاکمان سعودي نيست دوم درست است که عرف ديپلماتيک تسليت را اقتضا ميکند اما د روضعيت فعلي که سناريو تازه عليه ايران درست شده و شيعيان بحرين هدف حملات نظاميان سعودي هستند بايد به حد اقل اکتفا ميشد اينکه امير عبداللله را هم احمد ينژاد کتبا و هم صالحي شفاها خادم الحريم ناميدند فراتر از عرق ديپلماتيک است عرف ديپلماتيم امير عبدالله را پادشاه عربستان سعود ي ميداند سوم اينکه به نظر ميرسد متن پيام تبريک ها و تسليتها از قبل اماده است فقط عنوانش به تناسب عوض ميشود اين همه ارزوي غفران و همدري و غلو در تسليت فراتر از عرف است .به هر حال مکاتبات دولت در مواقعي با هم نميخواند البته سابقه تحفظ دولت نسبت به عربستان را داريم و اقاي صالحي هم با ذوق زدگي در اغاز کارش تقويت رابطه با عربستان را اولويت اعلام کرد که کاري ناپخته بود
  • HAYA ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۵
    0 0
    1 SAATE DARAM MIKHANDAM. DAMET GARM
  • HAYA ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۵
    0 0
    mishe begi tu in 2oo keshvar inaee ke gofti hastan ?
  • haya ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۵
    0 0
    age basirat dashti gig nemishodi
  • یک مسلمان ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۵
    0 0
    به تمام شیعان و منتظران ظهور مرگ سلطان بن عبدالعزيز آل سعود را تبریک می گویم. لعنت الله قوم ظالمین.
  • هبوط آدم ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۶
    0 0
    نمی دونم این نظر مثبت و منفیش برا چیه آخه!!
  • هبوط آدم ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۶
    0 0
    بیش باد
  • ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۶
    0 0
    مردم از خنده =))
  • علي ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۶
    0 0
    براي احمدي نژا متاسفم كه پيام تسليت داده به اين لعنتي ها
  • ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۶
    0 0
    انشاءالله تمامی کسانی که پیرو وهابیتند و ضد شیعیانند به درک واصل بشند ما هم راشون پیام تسلیت می گیم اما چقدر جالب بود مرگ قذافی و شاه عربستان نزدیک هم بود
  • کریمی ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۶
    0 0
    به جای این همه صغری و کبری چیدن، به نظر من اگر رییس جمهور پیام خودشون رو این‌طور نتظیم می‌کردند (متن زیر) نه تأیید ظلم می‌شد و نه روابط دیپلماتیک مخدوش می‌شد و نه هم‌چنان باعث دل‌سردی دوستان و حامیان: سم الله الرحمن الرحيم انا لله و انا اليه راجعون جناب آقاي عبدالله بن عبدالعزيز آل سعود پادشاه عربستان سعودي السلام عليکم خبر درگذشت مرحوم سلطان بن عبدالعزيز آل سعود، وليعهد، وزير دفاع، هوانوردي و بازرس كل پادشاهي عربستان سعودي موجب تأثر گرديد. ضمن ابراز تسليت به جناب عالي از خداوند متعال، صبر و شكيبايي جناب عالي و بازماندگان و سربلندي و بهروزي ملت عربستان را مسألت دارم. محمود احمدي نژاد رييس جمهوري اسلامي ايران
  • ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۶
    0 0
    آل سعود وهابي از صهيونيست‌ها بدترند
  • فردمنش ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۷
    0 0
    لعنه ا.. الی العرابیون و رحم ا... الی شرقیون
  • ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۷
    0 0
    خير الامور اوسطها
  • میثم ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۷
    0 0
    در چنین شرایطی که آمریکا در حال توطعه چیدن علیه ایران با موضوع ترور سفیر عربستانه، این بهترین کاری بود که احمدی نژاد میتونست انجام بده، تا به جهانیان ثابت کنه که آمریکا چه دروغی سر هم کرده، وگرنه هیچ کس از این وهابی ها خوشش نمیاد شما هم لطفا یکم شعور سیاسیتون رو بیشتر کنید......
  • قدرتپور ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۷
    0 0
    هيچوقت حضرت علي (ع) و حضرت محمد(ص) با ظالم و ستمگر نيكي نكردند و برايشان پيام تسليت نفرستادند ، با ظالم و ستمگر هميشه در ستيز بودند
  • محسن ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۷
    0 0
    برای شادی روح ان مرهوم یه لعنت بفرستید
  • mmpk ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۷
    0 0
    با سلام خدمت تمام عزيزاني كه اين سايت و مطالعه كردند منم مي خوام به نوبه خودم نظرمو اعلام كنم .البته نظرات دوستان به جا و در بعضي از موارد نشآت گرفته از احساسات پاك شيعي بود ولي اصل قضيه اينه كه هممون بدونيم چه عاملي باعث شادي آقا امام زمان (عج)‌ميشه و كمك به ظهورش ميكنه و قطعا مرگ تك تك اين به ظاهر مسلمانهاي وهابي كه به جرات مي تونم بگن نه خدارو مي شناسند و نه پيغمبر اسلامو مي تونه باعث شادي دل مبارك آقامون بشه پس براي ظهورش دعا كنيم صلوات
  • امیر ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۷
    0 0
    چرا قضیه رو اینقدر پلیسی می کنید،یکی مرده یکی تسلیت گفته دیگه این همه حرف نداره
  • ۰۲:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۸
    0 0
    خادم الحرمین الشریفین!!!!!!!!!! باعث تاسف و تالم!!!!!!!!!!!! آن فقید سعید!!!!!!!
  • مرتضی ۰۲:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۸
    0 0
    علی آقا نترس هیچ اتفاقی برات نمی افته اون جوونایی که قبلا برا این نظام و برا اسلام جونشونو دادن نذاشتن اتفاقی برا بعضیها بیفته ضرر نکردن الان هم این جوونا برا اینکه تو معامله با خدا جا نمونن امر بشه همه هستی شونو میدن نمیذارن آسیبی به شما برسه پس برای اظهار نظر لطف کن از یه در دیگه وارد شو چون جوونای امروز هم از جون دادن یرا اسلام نمی ترسن در ضمن دقیقا کار مردم نظارت بر کار مسئولین و ارزیابی عملکرد اوناست در هر جایی هم لازم باشه و ببینن اشتباهه باید وارد میدان بشن
  • صالح ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۸
    0 0
    اون کسی که به سر پیامبر کثافات شکم گوسفند می ریخت وقتی مریض شد پیامبر رفت عیادتش. بدی رو نباید با بدی جواب داد
  • انسان ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۸
    0 0
    اولا که حجاج ایرانی میخواستن تو کشور خودشون شعار بدن نه کشور یکی دیگه. بعد هم شما که انقدر ادعای شیعه و مسلمونیتون میشه قضاوت خیر و شر به عهده خداست. نعوذبا... جای اون تعیین تکلیف میکنید؟
  • ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۸
    0 0
    آخه حاجی رفته حج بجا بیاره و برای غفران و آخرتش دعا کنه چیکار داره تو خیابون مرگ بر آمریکا و مرگ بر شوروی سر بده. تو رو خدا اگه تو کشور ما یکی برای زیارت امام رضا بیاد و تو خیابونای مشهد مرگ بر سوریه و مرگ بر فلان فلان کشور که متحد با ما هستند سر بده چی میشه. دیگه قضاوت با شما یا علی
  • ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۸
    0 0
    جوش نياريد...
  • smhas ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۸
    0 0
    ببخشید لابد به فتوی حضرت عالی برائت از مشرکان از اعمال حج حذف شده؟ در مقابل دین خدا با احتیاط حرف بزنید از این گذشته این کار هر ساله با مجوز دولت عربستان انجام می شه
  • ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۸
    0 0
    baba basirat!!!!!
  • رضا ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۸
    0 0
    وسلام
  • ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۱
    0 0
    شما مشرقی ها تا یه طقی به طوقی می شه می چسبونیتش به رئیس جمهور . جمع کنید این مسخره بازی ها را. پس چرا پیام تسلیت لاریجانی با رفسنجانی را نمی ذارید
  • ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۲
    0 0
    جناب آقای عبدالله بن عبدالعزیز سلام علیکم متن پیام تسلیت برای حفظ روابط دیپلماتیک می تونست به این گونه باشه: خبر درگذشت ولیعهد عربستان سعودی، سلطان بن عبدالعزیز، موجب تأسف اینجانب گردید. ضمن عرض تسلیت به جنابعالی از خداوند متعال سربلندی ملت عربستان را مسئلت دارم. واقعا بعضی ها (م.آ) دنبال شر می گردند!!!!!!!!!!!
  • ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۲
    0 0
    می تونست اما نه با این لحن این جوری هم می تونست بگه: جناب آقای عبدالله بن عبدالعزیز سلام علیکم خبر درگذشت ولیعهد عربستان سعودی، سلطان بن عبدالعزیز، موجب تأسف اینجانب گردید. ضمن عرض تسلیت به جنابعالی از خداوند متعال سربلندی ملت عربستان را مسئلت دارم.
  • ایران ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
    0 0
    ان شا الله با زشتیان جهنم مهشور بگردد ...
  • جوان آزاده ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۶
    0 0
    اون بدی به شخص خود پیامبر بود ولی این... ادای روشنفکری در نیارین . واقعا اسلام رو بشناسین آیا فرمایشات پیامبر درباره ی ظالم روهم شنیدی؟
  • سعید ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۷
    0 0
    خدا لعنتش کنه این سگه کثافتو. ان شاالله که هر چه زودتر شاهد بیداری اسلامی در کشور عربستان باشیم و ببینیم که این سگ های دست نشانده امریکا ،مثل قذافی و مبارک به درک واصل گردنند ان شالله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس