کد خبر 750671
تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲
ونزوئلا

مخالفان دولت ونزوئلا از نتایج اولیه همه پرسی غیر رسمی و نمادین روز یکشنبه استقبال کردند.

 به گزراش مشرق به نقل از خبرگزاری فرانسه، نتایج اولیه شمارش آراء همه پرسی نمادین مخالفان ونزوئلا نشان می دهد که بیش از ۷.۲ میلیون نفر از مردم این کشور در همه پرسی علیه نیکولاس مادورو رئیس جمهور رای داده اند. این نتایج با شمارش ۹۵ درصد آرا به دست آمده است.

بر اساس این گزارش یکی از رهبران مخالفان ونزوئلا که مسئول برگزاری همه پرسی نمادین بوده است، در این باره تاکید کرد: ونزوئلا پیام روشنی را برای مقام های رسمی و ملی و جهان ارسال کرده است. حدود ۷.۲ میلیون نفر در داخل و خارج ونزوئلا در این همه پرسی علیه مادورو شرکت کرده اند. نتایج نهایی قرار است امروز دوشنبه منتشر شود.

خولیو بورگس رهبر مخالفان ونزوئلا نیز در سخنانی تاکید کرد: ما نمی خواهیم کوبا باشیم، ما نمی خواهیم به کشوری بدون ازادی تبدیل شویم. امروز ونزوئلا به یک کشور متحد آری گفته است به یک کشور دموکراتیک، پیام مردم در این همه پرسی کاملا روشن است.

با کشته شدن دو نفر دیگر در جریان برگزاری همه پرسی روز گذشته ونزوئلا تعداد تلفات خشونت های مرگبار این کشور از آغاز آوریل تاکنون به ۹۶ نفر افزایش یافته است.

این در خالی است که نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا قصد دارد ۳۰ جولای انتخابات محلس موسسان را برگزار کند که هدف اصلی از تشکیل آن بازنگری قانون اساسی خواهد بود.

مخالفان ونزوئلا تاکید کردند: گروه های تبهکار که به دنبال ایجاد اختلال در روند برگزاری همه پرسی در حومه کاراکاس بودند، با تیراندازی به سوی مردم حداقل ۲ نفر را به قتل رسانده‌اند.

برگزاری همه پرسی نمادین از سوی مخالفان با هدف به چالش کشیدن تلاش مادورو برای تشکیل مجلس موسسان و بازنگری در قانون اساسی خواهد بود. مخالفان همچنین خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام و برکناری مادورو از قدرت هستند.

بعید به نظر می رسد که برگزاری این همه پرسی در کوتاه مدت موجب تغییر دولت شده یا بحران سیاسی این کشور را حل و فصل کند.

صدها هزار نفر از مردم ونزوئلا طی هفته های اخیر به خیابان ها ریخته اند تا نسبت به کمبود شدید مواد غذایی، دارو و افزایش فزاینده تورم، اعتراض کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس