همه بايد از مرداب و باتلاق و سكوت و سكوني كه كارگزاران سياست آمريكا و شوروي بر آن تخم مرگ و اسارت پاشيده¬اند، به درآييم و به سوي دريايي كه زمزم از آن جوشيده است روانه شويم و پرده¬-ی كعبه و حرم خدا را كه به دست نامحرمان نجس آمريكا و آمريكازاده¬ها آلوده شده است با اشك چشم خويش شستشو دهيم.

مشرق- پیام تسلیت ریاست جمهوری و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، برای مرگ ولیعهد و وزیر دفاع رژیم سعودی خطاب به پادشاه عربستان و تعابیری که احمدی نژاد و هاشمی، برای ملک عبدالله و ولیعهدش به کار برده بودند، دلبستگان انقلاب اسلامی را در بهت و حیرت فرو برد. اگر از تاثر و غمی که این عمل بر قلب دوستداران انقلاب وارد کرد بگذریم، این نگرانی وجود دارد تا برخی از جوانان ایران اسلامی که در آن سال ها زندگی نکرده اند و عطر تفکر اسلام نابی حضرت روح الله(ره) را استشمام نکرده، ماجرای آن حج، آن کشتار و هتک حرمت و واکنش تند امام را بخشی از تاریخ بدانند، اما صحیفه روشنگر کلام امام حرف دیگری دارد، حرفی از جنس نبرد بی پایان حق و باطل، نبردی که هرگز کهنه نمی شود و مانند خون سید الشهدا(ع) تا قیام قیامت تازه است؛ نه اینکه در کمتر از سه دهه باعث شود تا مدعیان پرچمداری اسلام ناب برای قصاب حج 66 طلب غفران کنند.
آنچه در ادامه می خوانید گزیده ای از بیانات امام خمینی(ره)، پس از فاجعه حج 66 است که در آن به تبیین این رخداد خونین، ریشه‌ها، اهمیت و باز بودن این پرونده برای همه نسل ها تاکید می کند.
****

اگر ازقدس بگذریم از مساله حجاز نخواهیم گذشت

اگر ما از مسئله قدس بگذريم، اگر ما از صدام بگذريم، اگر ما از همه کسانى که به ما بدى کردند بگذريم، نمى توانيم از مسئله حجاز بگذريم. مسئله حجاز يک باب ديگرى است، غير مسائل ديگر. و لازم است زنده نگه داشتن اين روز، روزى که اين خيانت شد به اسلام.
مسئله بالاتر از اين مسائل است و بايد ما با همه قوايى که داريم، مسلمين با همه قوايى که دارند و دنيا، آنهايى که به خدا اعتقاد دارند با همه قوايى که دارند، بايد با اين مسئله محاربه کنند، به هر طورى که خودشان صلاح مى دانند.

اين ننگ را نبايد ما به گور ببريم که ما بوديم، ديديم در حضور ما بزرگترين جنايت واقع شد و حالا هم آنها طلبکار هستند از ما.
کشتار حجاج، توطئه اى از پيش طراحى شده اين توطئه بى اشکال، يک توطئه سابقى بود، هيچ اشکالى در اين نيست که يک سابقه اى داشت اين توطئه ، بنا داشتند بر اينکه اين امر واقع بشود، تحميل کرده بودند بر آل سعود احمق، که يک همچو کار احمقانه اى بکند و خودش را در تمام دنيا منحط کند.قضيه کشته شدن نيست، قضيه هتک احترام است.

آل سعود خائن الحرمین شده اند
از اول هم اين طور بود، براى اينکه اينها چه کاره اند که آمده اند خادم الحرمين - خائن الحرمين - شده اند، کى اينها را خادم الحرمين قرار داده؟ با چه وجهى اينها اسم مملکت اسلامى را تغيير داده اند از آنى که بود، حجاز را مملکت سعودى قرار دادند؟ مملکت سعودى به چه مناسبت؟ اينها مسائلى است که همه اش بغرنج است و ما نمى دانيم که از اين عار چطور خارج بشويم.
جنگ را تحمل کردم اما این را نه!
من واقعا در مسائل خيلى تحمل داشتم، در مسائل جنگ، در همه اينها تحمل داشتم. اما اين بى تحمل کرده من را. مسئله غير از اين مسائل است.
(صبح 1 شهريور 1366 / 27 ذى الحجه 1407 در دیدار با اعضای هيات دولت)
*****


آل سعود وارثان ابی سفیان و ابی لهب و رهروان یزید
و اگر مى خواستيم پرده از چهره کريه دست نشاندگان آمريکا برداريم و ثابت کنيم که فرقى بين محمدرضاخان و صدام، امريکايى و سران حکومت مرتجع عربستان در اسلامزدايى و مخالفتشان با قرآن نيست و همه نوکر امريکا هستند و مامور خراب کردن مسجد و محراب و مسئول خاموش نمودن شعله فرياد حقطلبانه ملتها، باز به اين زيبايى ميسر نمى گرديد، و همچنين اگر مى خواستيم به جهان اسلام ثابت کنيم که کليدداران کنونى کعبه لياقت ميزبانى سربازان و ميهمانان خدا را ندارند و جز تامين امريکا و اسرائيل و تقديم منافع کشورشان به آنان کارى از دستشان برنمى آيد، بدين خوبى نمى توانستيم بيان کنيم و اگر مى خواستيم به دنيا ثابت کنيم که حکومت آل سعود، اين وهابيهاى پست بيخبر از خدا بسان خنجرند که هميشه از پشت در قلب مسلمانان فرو رفته اند، به اين اندازه که کارگزاران ناشى و بى اراده حاکميت سعودى در اين قساوت و بى رحمى عمل کرده اند، موفق نمى شديم و حقا که اين وارثان ابى سفيان و ابى لهب و اين رهروان راه يزيد روى آنان و اسلاف خويش را سفيد کرده اند.

لکه ننگ آمریکا با آب زمزم و کوثر هم از دامن آل سعود پاک نمی شود
حکومت سعودى مطمئن باشد که امريکا لکه ننگى بر دامنش نهاده است که تا قيام قيامت هم باآب زمزم و کوثر پاک نمى شود و خونى که از دل اقيانوس بزرگ ملت ما بر سرزمين حجاز جارى شده است، زمزم هدايتى براى تشنگان سياست ناب اسلام گرديده است که ملتها و نسلهاى آينده از آن سيراب و ستمکاران در آن غرق و هلاک مى شوند و ما همه اين جنايتها را به حساب امريکا گذاشته ايم و به يارى خدا و در موقع مناسب به حساب آنان خواهيم رسيد و انتقام فرزندان ابراهيم را از نمرودها و شياطين و قارونها خواهيم گرفت.

سعودی ها روی آمریکا را سفید کرده‌اند
اينک از فرصت استفاده کرده به يکى از آيات کتاب کريم اشاره مى کنم آن جا که فرموده است: اجعلتم سقاية الحاج و عمارة المسجد الحرام کمن امن باللّه واليوم الاخر و جاهد فى سبيل اللّه لايستوون عنداللّه واللّه لايهدى القوم الظالمين.(6) گويى آيه کريمه در همين عصر نازل شده و گويى براى آل سعود و امثال آل سعود در طول تاريخ و براى ملت مجاهد و بزرگ ايران و حجاج بيتاللّه الحرام در عصر حاضر و امثال آنان در همه اعصار آمده است.

و خداوند تعالى مى فرمايد: شما کوردلان آبرسانى به حجاج و تعمير مسجدالحرام را با ارزش آنانى که ايمان به خدا و به روز جزا آورده و در راه خدا مجاهده مى کنند، مساوى قرار داده ايد، حاشا که اينان با شما مساوى نيستند و خداوند ستمگران را هدايت نمى کند.
آيا سعوديها و امثال آنان در طول تاريخ ارزش خود را براى تهيه آب در مواقف حج و زرق و برق تعميرات مسجدالحرام را با ارزشهاى مسلمانانى که به خداوند و روز جزا ايمان دارند و با نثار خون خود و جوانان مجاهد خود در راه خدا و براى دفع دشمنان خدا از حريم اسلام و حرم خداوند تعالى بپا خاسته اند مقايسه نکرده اند؟ و سعوديهاى عصر حاضر، پا را فراتر از آن نگذاشته و بر مسلمانان افتخار نمى کنند؟ و با مجاهدان راه خدا آن نمى کنند که روى امريکاى جهانخوار و ارباب خود را سفيد کرده است؟ و جالب توجه اينکه خداوند در اين آيه ايمان به خدا و روز جزا را ذکر فرموده و از ميان تمام ارزشهاى اسلامى و انسانى مجاهده در راه خدا را با دشمنان خدا و بشريت انتخاب کرده است و در اين انتخاب به همه مسلمانان تعليم فرموده است که ارزش جهاد فوق همه ارزشهاست.
و آيا خداوند با ذکرواللّه لايهدى القوم الظالمين نمى خواهد بفرمايد خداوند سعوديهاى عصر را و تمام اعصار تاريخ را ستمگرانى بيش نمى داند که قابل هدايت نيستند و خداوند آنان را هدايت نمى فرمايد؟ آيا ستمکارى بر حق و خلق و بر رسول خدا و امت بزرگوار حضرت رسول خاتم، بالاتر از آنچه آل سعود با کعبه و حرم امن الهى و با زائران مجاهد آن که همه چيز و همه کس خود را در راه دوست و آرمان اسلام تقديم کردند، مى توان تصور کرد؟ آيا جرم اين مجاهدان که به فرمان خداوند تعالى نداى برائت از مشرکين را انجام داده اند، جز برائت از خدايان آل سعود و سعوديهاى عصر حاضر و شاه حسين و شاه حسن و مبارک نامبارک(7) و صدام عفلقى است؟ آيا سکوت در مقابل اين ستمگريها که در طول تاريخ سابقه نداشته است، چيزى جز رضاى به اين جرم و شرکت در ظلم و ستم ظالمين و ستمگران است؟ و در هر صورت آل سعود براى تصدى امور کعبه و حج لياقت نداشته و علما و مسلمانان و روشنفکران بايد چاره اى بينديشند.
(پیام امام خمینی به مناسبت کشتار زائران بیت الله الحرام7 ذى الحجه سال 1407 هجرى قمرى )





 اسلام اشرافيت، اسلام ابوسفيان، اسلام حاكميت سرمايه‌داران بر پابرهنه‌ها و در يك كلام اسلام آمريكايي

حكومت آل¬سعود مسئوليت كنترل زائران خانه¬ی خدا را به عهده گرفته است و اين¬جاست كه با اطمينان مي¬گوييم كه حادثه¬ی مكه جداي از سياست اصولي جهان¬خواران در قلع و قمع مسلمانان آزاده نيست. ما با اعلام برائت از مشركين تصميم بر آزادي انرژي متراكم جهان اسلام داشته و داريم، و به ياري خداوند بزرگ و با دست فرزندان قرآن روزي اين كار صورت خواهد گرفت. و انشاءالله روزي همه¬ی مسلمانان و دردمندان عليه ظالمين جهان فرياد زنند و اثبات كنند كه ابرقدرت¬ها و نوكران و جيره¬خوارانشان از منفورترين موجودات جهان هستند.
كشتار زائران خانه¬ی خدا توطئه¬اي براي حفظ سياست¬هاي استكبار و جلوگيري از نفوذ اسلام ناب محمدي - صلي الله عليه و آله و سلم - است و كارنامه¬ی سياه و ننگين حاكمان بي¬درد كشورهاي اسلامي حكايت از افزودن درد و مصيبت بر پيكر نيمه جان اسلام و مسلمين دارد.پيامبر اسلام نيازي به مساجد اشرافي و مناره¬هاي تزئيناتي ندارد. پيامبر اسلام دنبال مجد و عظمت پيروان خود بوده است كه متأسفانه با سياست¬هاي غلط حاكمان دست نشانده به خاك مذلت نشسته¬اند. مگر مسلمانان جهان فاجعه¬ی قتل عام صدها عالم و هزاران زن و مرد فرقه¬هاي مسلمين را در طول حيات ننگين آل¬سعود و نيز جنايت قتل عام زائران خانه¬ی خدا را فراموش مي¬كنند؟ مگر مسلمانان نمي¬بينند كه امروز مراكز وهابيت در جهان به كانون¬هاي فتنه و جاسوسي مبدل شده¬اند كه از يك طرف اسلام اشرافيت، اسلام ابوسفيان، اسلام ملاهاي كثيف درباري، اسلام مقدس¬نماهاي بي-شعور حوزه¬هاي علمي و دانشگاهي، اسلام ذلت و نكبت، اسلام پول و زور، اسلام فريب و سازش و اسارت، اسلام حاكميت سرمايه و سرمايه¬داران بر مظلومين و پابرهنه¬ها و در يك كلام اسلام آمريكايي را ترويج مي¬كنند و از طرف ديگر سر بر آستان سرور خويش، آمريكاي جهان¬خوار مي¬گذارند؟مسلمانان نمي¬دانند اين درد را به كجا ببرند كه آل¬سعود و خادم¬الحرمين به اسرائيل اطمينان مي¬دهد كه ما اسلحه¬ی خودمان را عليه شما به كار نمي¬بريم و براي اثبات حرف خود با ايران قطع رابطه مي¬كنند! واقعاً چقدر بايد رابطه¬ی سران كشورهاي اسلامي با صهيونيست¬ها گرم و صميمي شود تا در كنفرانس سران كشورهاي اسلامي مبارزه¬ی سوري و ظاهري هم با اسرائيل، از دستور كار آنان و جلسات آنان خارج شود. اگر اين¬ها يك جو غيرت و حميت اسلامي و عربي داشتند، حاضر به يك چنين معامله¬ی كثيف سياسي و خودفروشي و وطن¬فروشي نمي¬شدند.آيا اين حركات براي جهان اسلام شرم¬آور نيست و تماشاچي شدن گناه و جرم نمي¬باشد؟ آيا از مسلمانان كسي نيست تا بپاخيزد و اين همه ننگ و عار را تحمل نكند؟ راستي ما بايد بنشينيم تا سران كشورهاي اسلامي احساسات يك ميليارد مسلمان را ناديده بگيرند و صحه بر آن همه فجايع صهيونيست¬ها بگذارند و دوباره مصر و امثال آنان را به صحنه بياورند؟ حال مسلمانان باور مي¬كنند كه زائران ايراني براي اشغال خانه خدا و حرم پيامبر قيام كرده¬اند و مي¬خواستند كعبه را دزديده به قم ببرند؟!! اگر مسلمانان جهان باور كرده¬اند كه سران آن¬ها دشمنان واقعي آمريكا و شوروي و اسرائيل هستند، تبليغات آنان هم در مورد ما را باور مي¬كنند، البته ما اين واقعيت و حقيقت را در سياست خارجي و بين¬الملل اسلامي¬مان بارها اعلام نموده¬ايم كه در صدد گسترش نفوذ اسلام در جهان و كم كردن سلطه جهان¬خواران بوده و هستيم، حال اگر نوكران آمريكا نام اين سياست را توسعه¬طلبي و تفكر تشكيل امپراطوري بزرگ مي¬گذارند، از آن باكي نداريم و استقبال مي¬كنيم. ما در صدد خشكانيدن ريشه-هاي فاسد صهيونيزم، سرمايه¬داري و كمونيزم در جهان هستيم، ما تصميم گرفته¬ايم به لطف و عنايت خداوند بزرگ، نظام-هايي را كه بر اين سه پايه استوار گرديده¬اند نابود كنيم و نظام اسلام رسول الله - صلي الله عليه و آله و سلم - را در جهان استكبار ترويج نماييم و دير يا زود ملت¬هاي در بند شاهد آن خواهند بود. ما با تمام وجود از گسترش باج¬خواهي و مصونيت كارگزاران آمريكايي، حتي اگر با مبارزه قهرآميز هم شده باشد، جلوگيري مي¬كنيم.


نمی گذاریم از کعبه و حج صدای سازش با آمریکا و کفر و شرک نواخته شود
انشاءالله ما نخواهيم گذاشت از كعبه و حج، اين منبر بزرگي كه بر بلنداي بام انسانيت بايد صداي مظلومان را به همه¬ی عالم منعكس سازد و آواي توحيد را طنين اندازد، صداي سازش با آمريكا و شوروي و كفر و شرك نواخته شود و از خدا مي-خواهيم كه اين قدرت را به ما ارزاني دارد كه نه¬تنها از كعبه¬ی مسلمين كه از كليساهاي جهان نيز ناقوس مرگ آمريكا و شوروي را به صدا درآوريم. مسلمانان جهان و محرومين سراسر گيتي از اين برزخ بي¬انتهايي كه انقلاب ¬اسلامي ما براي همه¬ی جهان¬خواران آفريده است، احساس غرور و آزادي كنند و آواي آزادي و آزادگي را در حيات و سرنوشت خويش سر دهند و بر زخم¬هاي خود مرهم گذارند، كه دوران بن¬بست و نااميدي و تنفس در منطقه¬ی كفر به¬سر آمده است و گلستان ملت¬ها رخ نموده است و اميدوارم همه مسلمانان شكوفه¬هاي آزادي و نسيم عطر بهاري و طراوت گل¬هاي محبت و عشق و چشمه-سار زلال جوشش اراده¬ی خويش را نظاره كنند، همه بايد از مرداب و باتلاق و سكوت و سكوني كه كارگزاران سياست آمريكا و شوروي بر آن تخم مرگ و اسارت پاشيده¬اند، به درآييم و به سوي دريايي كه زمزم از آن جوشيده است روانه شويم و پرده¬-ی كعبه و حرم خدا را كه به دست نامحرمان نجس آمريكا و آمريكازاده¬ها آلوده شده است با اشك چشم خويش شستشو دهيم.

اگر هزار بار قطعه قطعه شويم، دست از مبارزه با ظالم بر نمي¬داريم
مسلمانان تمامي كشورهاي جهان! از آن¬جا كه شما در سلطه¬ی بيگانگان گرفتار مرگ تدريجي شده¬ايد، بايد بر وحشت از مرگ غلبه كنيد و از وجود جوانان پرشور و شهادت¬طلبي كه حاضرند خطوط جبهه كفر را بشكنند استفاده نماييد، به فكر نگه داشتن وضع موجود نباشيد بلكه به فكر فرار از اسارت و رهايي از بردگي و يورش به دشمنان اسلام باشيد كه عزت و حيات در سايه¬ی مبارزه است و اولين گام در مبارزه، اراده است و پس از آن تصميم بر اين كه سيادت كفر و شرك جهاني خصوصاً آمريكا را بر خود حرام كنيد. ما در مكه باشيم يا نباشيم دل و روحمان با ابراهيم و در مكه است.

 دروازه¬هاي مدينه¬الرسول را به روي ما ببندند يا بگشايند، رشته محبتمان با پيامبر هرگز پاره و سست نمي¬شود، به سوي كعبه نماز مي¬گزاريم و به سوي كعبه مي¬ميريم و خدا را سپاس مي¬گزاريم كه در ميثاقمان با خداي كعبه پايدار مانده¬ايم و پايه¬هاي برائت از مشركين را با خون هزاران هزار شهيد از عزيزانمان بنيان نهاده¬ايم و منتظر هم نمانده¬ايم كه حاكمان بي¬شخصيت بعض كشورهاي اسلامي و غيراسلامي از حركت ما پشتيباني كنند. ما مظلومين هميشه¬ی تاريخ، محرومان و پابرهنگانيم، ما غير از خدا كسي را نداريم و اگر هزار بار قطعه قطعه شويم، دست از مبارزه با ظالم بر نمي¬داريم.
(پیام حج امام خمینی 1367 مشهور به پیام قطعنامه)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۳
    0 0
    بابا این فقط یک ژست دیپلماتیکه.کیه که ندونه قند تو دلمون آب شده.ما منتظر دومیش هستیم!!!
  • ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۳
    0 0
    توصیه حضرت امام (قدس سره ) درمورد آل سعود ( مقدمه وصیت نامه سیاسی-الهی): لازم‌ است‌ در نوحه‌ها و اشعار مرثیه‌ و اشعار ثنای‌ از ائمة‌ حق‌ ـ علیهم‌ سلام‌الله ـ به‌طور كوبنده‌ فجایع‌ و ستمگریهای‌ ستمگران‌ هر عصر و مصر یادآوری‌ شود؛ و در این‌ عصر كه‌ عصر مظلومیت‌ جهان‌ اسلام‌ به‌ دست‌ امریكا و شوروی‌ و سایر وابستگان‌ به‌ آنان‌ و از آن‌ جمله‌ آل‌ سعود، این‌ خائنین‌ به‌ حرم‌ بزرگ‌ الهی‌ ـ لعنة‌الله و ملائكته‌ و رسله‌ علیهم‌ ـ است‌ به‌ طور كوبنده‌ یادآوری‌ و لعن‌ و نفرین‌ شود. و همه‌ باید بدانیم‌ كه‌ آنچه‌ موجب‌ وحدت‌ بین‌ مسلمین‌ است‌ این‌ مراسم‌ سیاسی‌ است‌ كه‌ حافظ‌ ملّیت‌ مسلمین‌، بویژه‌ شیعیان‌ ائمة‌ اثنی‌ عشر ـ علیهم‌ صلوات‌ الله و سلم‌ - است‌ .
  • ياسر (SUZUKI 1000) ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۳
    0 0
    لعنت به كساني كه تسامح و تساهل ميكنن ... امام روح الله به اين واضحي دستورالعمل داده ؛ حالا آقايون مدعي خط امام بودن هم دارن !!! خدا سايه امام خامنه اي رو مستدام كنه ؛ اما امان از دست اين آقايون پر مدعا ...
  • ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۳
    0 0
    شمام فکر کنم چیز دیگه گیر نیاوردید به این دوتا بنده خدا بند کنید - همه میدونن این پیامها برای اینه که حجاج ما رو اذیت نکنن تعجب میکنم شما نمیدونید
  • العبد ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۳
    0 0
    رحمت و رضوان بر بزرگ مرد تاریخ معاصر.....
  • ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۳
    0 0
    تعجب میکنم که شما اینقدر هیچی نمیدونید تازه وقتی هم که میخونید نمیخواهید که بدونید!
  • ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۳
    0 0
    مسلمان اهل ژست دیپاماتیک نیست .امام اهل این ژست ها نبود و همین بود که ایشون را امام کرد.خدار ا هزاران بتر شکر که دلمون به سید خراسانیمان خوش است.
  • حسین ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۳
    0 0
    انشالله سایه امام خامنه ای بر سر ما مستدام باشه
  • ناشناس ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۳
    0 0
    ژست دیپلماتیک بهونست می شد یه پیام ساده تر بدن نه ازاین القاب اینطوری بکسانی که ظالمن ودستشان به خون مسلمانان اغشته شده بدن
  • بچه دهاتی ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۳
    0 0
    حالا صرفنظر از همه رطب و یابس بافتن ها ، شما شرقی ها مثلاً می خواهید ادعا کنید احمدی نژاد و هاشمی توی یک جبهه هستند و جبهه شما باهاشون فرق داره؟ در مورد تفاوت جبهه تون با احمدی نژاد تردیدی نیست ، اما ژست تفاوت جبهه با هاشمی اصلاً به فرمتون نمی خوره ؛ بالاخره یک درصد هم احتمال بدید خلایق سوابق سایت رو هم خونده باشن!
  • محسن ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۳
    0 0
    خیلی عالی بود کف کردم با اینکه یه جاهایی نقددارم به سایتتان ولی این خیلی عالی بود
  • وحید ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۳
    0 0
    رحمت خدا بر امام بزرگوارمان
  • ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۳
    0 0
    صحيفه امام، ج‏21، صفحه 74 : بسم اللَّه الرحمن الرحيم. لَقَد صَدَقَ اللَّهُ رَسولَهُ الرُّءْ يا بِالحَقِّ لَتَدْ خُلُنَّ المَسجِدَالحَرامَ ان شآءَ اللَّهُ آمِنِينَ. (1) على رغم گذشت يك سال از كشتار فجيع و بى‏رحمانه حجاج بى‏دفاع و زائران مؤمن و موحّد به وسيله نوكران امريكا و سفاكان آل سعود، هنوز شهر خدا و خلق خدا در بهت و حيرتند. آل سعود با كشتن ميهمانان خدا و به خاك و خون كشيدن بهترين بندگان حق نه تنها حرم را، كه جهان اسلام را آلوده به خون شهيدان نمود و مسلمانان و آزادگان را عزادار ساخت ... مسلمانان جهان در سال گذشته و براى اولين بار عيد قربان را با شهادت فرزندان ابراهيم- عليه السلام- كه دهها بار از مصاف با جهانخواران و اذناب آنان برگشته بودند، در مسلخ عشق و در مناى رضايت حق جشن گرفتند. و بار ديگر امريكا و آل سعود، بر خلاف راه و رسم آزادگى، از زنان و مردان، از مادران و پدران شهيد، از جانبازان بى‏پناه ما كشته‏ها گرفتند؛ و در آخرين لحظات نيز با ناجوانمردى و قساوت بر پيكر نيمه جان سالخوردگان و بر دهان تشنه و خشكيده مظلومان ما تازيانه زدند و انتقام خود را از آنان گرفتند. انتقام از چه كسانى و از چه گناهى؟ انتقام از كسانى كه از خانه خويش به سوى خانه خدا و خانه مردم هجرت نموده بودند! انتقام از كسانى كه سالها كوله بار امانت و مبارزه را بر دوش كشيده بودند. انتقام از كسانى كه همچون ابراهيم- عليه السلام- از بت شكنى برمى‏گشتند؛ شاه را شكسته بودند؛ شوروى و امريكا را شكسته بودند؛ كفر و نفاق را خرد كرده بودند. همانها كه پس از طى آن همه راهها با فرياد: وأَذِّن فِى النَّاس بِالحَجِّ يَأْتُوكَ رِجَالًا (2) پا برهنه و سر برهنه آمده بودند تا ابراهيم را خوشحال كنند، به ميهمانى خدا آمده بودند تا با آب زمزم گرد و غبار سفر را از چهره بزدايند، و عطش خويش را در زلال مناسك حج برطرف نمايند و با توانى بيشتر مسئوليت پذير گردند و در سير و صيرورت ابدى خود نه تنها در ميقات حج، كه در ميقات عمل نيز لباس و حجاب پيوستگى و دلبستگى به دنيا را از تن به در آورند. همانها كه براى نجات محرومان و بندگان خدا راحتى راحت طلبان را بر خود حرام، و مُحرِم به احرام شهادت شده بودند و عزم را جزم كردند تا نه تنها بنده زرخريد امريكا و شوروى نباشند، كه زير بار هيچ كس جز خدا نروند. آمده بودند كه دوباره به محمد- صلى اللَّه عليه و آله و سلم- بگويند كه از مبارزه خسته نشده‏اند و به خوبى مى‏دانند كه ابى سفيان و ابى لهب و ابى جهل براى انتقام در كمين نشسته‏اند؛ و با خود مى‏گويند مگر هنوز لات و هُبَل در كعبه‏اند. آرى، خطرناكتر از آن بتها، اما در چهره و فريبى نو. آنها مى‏دانند كه امروز حَرَم، حَرَم است اما نه براى ناس، كه براى امريكا! و كسى كه به امريكا لبيك نگويد و به خداى كعبه رو آورد سزاوار انتقام خواهد شد. انتقام از زائرانى كه همه ذرات وجود و همه حركات و سكنات انقلابشان مناسك ابراهيم را زنده كرده است؛ و حقيقتاً مى‏رود تا فضاى كشور و زندگى خويش را با آواى دلنشين «لَبَّيكَ، اللَّهُم لَبَّيكَ» معطر سازد ... آرى، در منطق استكبار جهانى هر كه بخواهد برائت از كفر و شرك را پياده كند متهم به شرك خواهد شد، و «مفتى» ها (4) و مفتى زادگان اين نوادگان «بَلعَم باعورا» ها، (3) به قتل و كفر او حكم خواهند داد. بالاخره در تاريخ اسلام مى‏بايست آن شمشير كفر و نفاقى كه‏ در لباس دروغين احرام يزيديان و جيره خواران بنى اميه- عليهم لعنة اللَّه- براى نابودى و قتل بهترين فرزندان راستين پيامبر اسلام، يعنى حضرت ابى عبداللَّه الحسين- عليه السلام- و ياوران با وفاى او، پنهان شده بود مجدداً از لباس همان ميراث خواران بنى سفيان به درآيد و گلوى پاك و مطهر ياوران حسين- عليه السلام- را در آن هواى گرم، در كربلاى حجاز و در قتلگاه حَرَم، پاره كند؛ و همان اتهاماتى را كه يزيديان به فرزندان راستين اسلام زدند و آنان را «خارجى» و «ملحد» و «مشرك» و «مَهدورالدم» معرفى كردند، درست همان را به رهروان راه آنان وارد آورند؛ كه ان شاء اللَّه ما اندوه دلمان را در وقت مناسب با انتقام از امريكا و آل سعود برطرف خواهيم ساخت و داغ و حسرت حلاوت اين جنايت بزرگ را بر دلشان خواهيم نهاد، و با برپايى جشن پيروزى حق بر جنود كفر و نفاق و آزادى كعبه از دست نااهلان و نامحرمان به مسجدالحرام وارد خواهيم شد ...
  • ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۳
    0 0
    ادبیات سیاسی و پیام هاای دیپلماتیک شرایط خاص خود را می طلبد خود آنها هم خوب می دانند ما آنها را دوست نداریم این یک کار سمبلیک بوده است با تمام این اوصاف قرار نیست که ماراجع به هر چیزی اظهار نظر کنیم در حال حاضر هدف دشمن اختلاف وچالش بین ایران وکشور های اسلامی به ویژه ایران وعربستان است از اینکه از امام مایه گذاشتید ممنون ولی بدانید در قران کریم هم ناسخ و منسوخ ونقیض و منقوض است همین امام عزیز که گفت ما ازآل سعود نمی گذریم هنگام حج فرمودند زود تر مسئله حج را درست کنید
  • محمد مهدی ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۳
    0 0
    پیام تسلیت ربطی به این داستان ها نداره شما رو ارجاع میدم به پیام امام خامنه ای در مورد فوت منتظری
  • ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    تو یا آل سعود رو نمی شناسی،یا اوضاع قوای عاقله ات خیلی خرابه که آل سعود جنایتکار رو با منتظری مقایسه می کنی،تا امثال شما ها هستند سید علی تنهاست
  • ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    دهاتی هستی دیگه چی بگم/ دهاتی که به شهر بیاد همین می شه
  • سید مرتضی ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    پیام رهبری در آن زمان نشان از سعه صدر آقا داشت اما این گونه پیام ها نشان از ضعف دارد
  • شریعتی ۰۱:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۶
    0 0
    حالا من وارد بحثتون نمی شم. اما ذکر یک نکته لازمه که این جان مایه فرمایشات امام که اینجا ذکر شده رو می تونید توی کتاب شیعه از شهید دکتر علی شریعتی هم ببینید.
  • مرتضي ۰۴:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۶
    0 0
    اخوي ناشناس! مثلا شما كه شهري هستي چه گلي به سر مملكت زدي؟ برترين انسان‌ها با تقواترين آنها است، البته اگه قرآن را قبول داري. اگه همين عزيزان روستايي نبودند، من و توي شهري از گشنگي مرده بوديم.
  • ۰۲:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۸
    0 0
    کی گفته دکتر شریعتی شهید شد
  • ۰۲:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۸
    0 0
    برادر من آقای منتظری اشتباهات زیادی داشتند امام در مورد ایشون هم خطابه های مثبت داشتند هم منفی ولی یک جا بیارید که امام نسبت به آل سعود نظر نه حتی مثبت بلکه ممتنع داشته باشند در ضمن حضرت آقا در مورد آقای منتظری غلو نکردند و خطاب ایشون به آقای منتظری خطابی رحیمانه بود
  • ۰۲:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۸
    1 0
    آقایون این یه نقده که میتونه به هر کسی وارد باشه هم آقای هاشمی و هم دکتر احمدی نژاد مرتکب اشتباه شدند ولی دوستان مذهبی این انتظار و از دکتر احمدی نژاد نداشتند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس