کد خبر 750571
تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸
انور قرقاش وزیر مشاور امارات در امور خارجه

یک مقام عالی‌رتبه امارات با اشاره به اینکه در بحران قطر به نظارت بین‌المللی نیاز هست، گفت که اعمال فشارها بر دوحه به نتیجه خواهد رسید.

 به گزراش مشرق، «أنور قرقاش» وزیر مشاور امارات در امور خارجه تأکید کرد که کشورش خواهان راه‌حل منطقه‌ای و نظارت بین‌المللی در رابطه با بحران قطر است.

وی که قرار است این سخنان را امروز در لندن نیز تکرار کند، گفت: ما می‌خواهیم مطمئن شویم قطر که دارای ذخایر ارزی به ارزش ۳۰۰ میلیارد دلار است دیگر به طور رسمی و غیر رسمی از «افکار جهادی و تروریستی» حمایت نمی‌کند.

بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، قرقاش اظهار داشت که یادداشت تفاهم امضا شده بین آمریکا و قطر درباره توقف حمایت مالی از تروریسم یک تحول مثبت است.

وی افزود: «ما اکنون نشانه‌‌هایی می‌بینیم که بیانگر آن است اعمال فشارها موفق خواهد بود... ما آمادگی آن را داریم که این روند طولانی‌مدت شود».

عربستان، امارات، بحرین و مصر از یک ماه قبل به بهانه حمایت قطر از تروریسم روابط دیپلماتیک خود با این کشور را قطع کرده و علاوه بر آن تمامی معاملات تجاری، بانکی و صادرات و واردات به دوحه را قطع و همه پرواز‌ها به قطر را متوقف کرده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس