کد خبر 748727
تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۷
اکسیدان

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نمایندگان معترض بعد از رویت فیلم "اکسیدان" اشکالات را به ارشاد اعلام می‌کنند.

به گزارش مشرق،‌ سیدرضا صالحی‌امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره تعطیلی مدرسه ملی سینما، اظهار داشت: مدرسه سینما یکی از کانون‌های آموزشی برای تربیت کادر سینماست. جهت‌گیری این مدرسه بیشتر آموزشی، کاربردی و تجربی است. در برنامه ما تعطیلی این مدرسه پیش‌بینی نشده است.

وی گفت: جهت‌گیری این مدرسه بیشتر کاربردی خواهد بود تا جنبه کلاسیک، در حقیقت  یک کالج برای تربیت کادر سینمایی خواهد بود.

وزیر ارشاد درباره برنامه‌های این وزارتخانه برای کیفیت فیلم‌ها و انتقادات نمایندگان اقلیت‌های مذهبی به برخی فیلم‌های در حال اکران، گفت: یک فرآیند نظارتی بسیار قوی برای فیلم‌ها وجود دارد و فیلترهای زیادی از نظارت تا اکران فیلم دیده شده است. همه فیلم‌ها این مسیر را طی می‌کنند. فیلمی مثل اکسیدان نیز مراحل اخذ مجوز شورای مربوطه را کسب کرده است. نمایندگان محترم درباره این فیلم نامه‌ای به من نوشتند و اعتراض داشتند. جلسه‌ای با حضور نمایندگان برگزار شد؛ قرار شد نمایندگان محترم ابتدا فیلم را ببینند و بعد از آن جلسه‌ای برای ارزیابی و اشکالات فیلم برگزار شود.

صالحی‌امیری افزود: از نظر ما جهت‌گیری کارگران و تهیه‌کننده وفاق میان اقلیت‌ها و ادیان بوده، اما اینکه چه مقدار در این سیاست و هدف موفق بوده  یا نه بحث ثانوی است. نمی‌توانیم صرف یک اعتراض یا قضاوت، یک فیلم را از اکران خارج کنیم و یا موضع‌گیری خاصی داشته باشیم، چون وظیفه وزارت ارشاد حمایت از جامعه بزرگ سینما، تهیه‌کنندگان، کارگردانان و اعمال نظارت بیشتر بر روند فیلم هاست. مطمئن باشید همزمان با حمایت از جامعه بزرگ سینمایی روند نظارت را هم تقویت می‌کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد درباره حضورش در کابینه آینده نیز گفت: تقاضای من این است رسانه‌ها از هرگمانه زنی درباره کابینه خودداری کنند. شخص رئیس‌جمهور‌ تعیین‌کننده همکاران خود در کابینه هست. همه ما باور داریم که باید کمک رئیس‌جمهور باشیم تا بهترین کابینه را تشکیل دهند. بنده به عنوان همکار همیشه در کنار رئیس بوده  و هستم اینکه ما در کجا باشیم فرع است، موفقیت رئیس‌جمهو در پاسخ به مطالبات مردم برای ما آرزوست.

وی درباره انتقادات به سخت‌گیری‌ها برای اعطای مجوز به کنسرت‌های پاپ نیز گفت: برای این مسئله یک منطق، آئین‌نامه و ضوابط وجود دارد که ما در چارچوب آن عمل می‌کنیم و تحت تاثیر فشارها و فضاسازی‌ها قرار نخواهیم گرفت. موسیقی یک هنر جمعی مورد نیاز کشور و از کانو‌ن‌های اصلی مصرفی جامعه است که انواع مختلف دارد. اینکه بیاییم با یک قضاوت ناآگاهانه یا ناعادلانه کل موسیقی را زیر سوال ببریم کار درستی نیست.

صالحی‌امیری اضافه کرد: معتقد نیستیم در روند تولید، توزیع و مصرف موسیقی بلا‌اشکال هستیم که البته باید این اشکالات را مرتفع کنیم.‌ سیاست  قطعی ما در معاونت هنری تقویت حوزه موسیقی مورد نیاز جامعه و اعمال نظارت بیشتر بر روند تولید و توزیع هست. در برخی مواقع حواشی موسیقی مطرح می‌شود، باید تلاش کنیم بر حواشی اجرا در سالن‌های مختلف نظارت بیشتری کنیم تا خاطر جامعه بزرگ دیندار کشور مکدر نشود، اما اصل موسیقی به عنوان یک هنر تاریخی و ریشه‌دار باید تقویت شود و نگاه‌مان را به این حوزه اصلاح کنیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس