کد خبر 748603
تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷
پول

ولخرجی تیم‌هایی که فصل گذشته با مشکلات مالی روبرو بودند مانند پدیده، سیاه‌جامگان، نفت تهران و ... می‌تواند باعث شود دوباره سناریوی فصل گذشته برای آن‌ها رقم بخورد.

به گزارش مشرق، در لیگ شانزدهم شاهد تیم‌هایی بودیم که دست و پنجه نرم کردن آن‌ها با مشکلات مالی باعث شد نتوانند رتبه مناسبی کسب کنند و حتی خطر منطقه سقوط را احساس کردند. صبای قم، پدیده، سیاه جامگان، استقلال خوزستان و نفت تهران تیم‌هایی بود که مشکلات مالی مهم‌ترین دغدغه آن‌ها در لیگ شانزدهم بود.

استقلال خوزستان؛ قهرمان ناکام

شگفتی‌ساز و قهرمان لیگ پانزدهم در شانزدهمین دوره لیگ برتر دیگر شکل و شمایلی نسبت به قهرمان‌ها نداشت. جدا شدن ستاره‌هایی چون زهیوی، بیت سعید، ماهینی، طیبی و زبیدی می‌توانست نام استقلال خوزستان را به عنوان یکی از مدعی‌های سقوط مطرح کند اما قول‌های مسئولان گروه ملی و به میان آمدن نام یک شرکت خصوصی بار دیگر این مجوز را به آبی‌های خوزستان داد که مهره‌هایی چون عبدالله ویسی و موسی کولیبالی را در تیم خود ببینند. این شرکت کمک‌هایی را به خوزستانی‌ها کرده اما مشخص نیست این کمک‌ها تا چه زمانی ادامه داشته باشد زیرا ممکن است این شرکت هم به زودی از این که فوتبال ایران سود ده نیست دچار زیان شود و سناریوی فصل قبل برای شاگردان ویسی تکرار شود.

مشهدی‌ها؛ امیدوار به تغییر

اوایل نیم فصل دوم فصل گذشته بود که اعتراض کادر فنی و بازیکنان دو نماینده مشهد در لیگ برتر بالا گرفت. اعضای سیاه جامگان از بی‌پولی باشگاه خود شکایت داشتند و پدیده‌ای‌ها معترض به تحقق نیافتن وعده‌های مدیریت باشگاه‌شان بودند. فصل با پستی‌ها و بلندی‌ها تمام شد، سیاه جامگان به لطف پیروزی مقابل پرسپولیس که با تیم دوم به میدان آمده بود، در لیگ برتر ماندنی شدند. شاگردان مهاجری که هدف‌شان قرار گرفتن جزو تیم‌های اول بود، به رتبه‌ای بهتر از یازدهمی دست نیافتند.

اما اردوی پیش فصل دو تیم در خارج از کشور و در ترکیه برگزار شد تا ذهن اهالی فوتبال تصور ثروتمند شدن این دو باشگاه را داشته باشد. البته مدیران این دو تیم مشهدی نیز امید خود را به این بسته‌اند که وعده‌ی مسئولان عملی شود؛ پدیده‌ای‌ها دل خوش کرده‌اند به وعده‌های جدید مجموعه پدیده اما هنوز مشخص نیست که کادر جدید مجموعه دوست داشته باشد، برای باشگاهش در لیگ برتر پول خرج کند یا نه. پدر و پسر عباسی نیز که فصل گذشته از تیم‌داری در لیگ برتر به ستوه آمده‌بودند، امیدشان به این است که بودجه ورزش شهر مشهد افزایش پیدا کند تا کمک‌های مالی بیشتری از سوی مسئولان به این باشگاه صورت بگیرد تا سیاه‌جامگان به جای سقوط، به رتبه‌های تک رقمی بیندیشد.

نفت تهران؛ با دست پیش می‌کشد، با پا پس می‌زند

بی‌پولی نفت در فصل گذشته، صدای اعتراض کادر فنی و بازیکنان این تیم را به گوش مسئولان شرکت نفت رساند تا آن‌ها طی قراردادی، این باشگاه را به شرکت بهنام پیشرو بفروشند. کریمی با انتخاب نفت به عنوان نخستین تجربه مربیگری‌اش است ریسک بزرگی را انجام داد. با این حال شرکت بهنام پیشرو توافقات خود را با شرکت نفت انجام داده است و تنها تکه پازل ناقص قرارداد این دو شرکت، مبلغی است که بهنام پیشرو باید به عنوان باقی مانده قرارداد به شرکت نفت بدهد تا باشگاه نفت تهران دوباره به روزهای خوشش برگردد.

سپیدرود؛ نسخه به‌روز شده صبا

شاید تنها تیمی که زور و غیرت بازیکنانش به مشکلات مالی نچربید، صبای قم بود. سقوط نماینده استان قم باعث شد تا سپیدرود جایش را بگیرد که هنوز مالک مشخصی ندارد و شهاب مومنی با علاقه شخصی‌اش این باشگاه را آماده حضور در لیگ هفدهم می‌کند.

برگزاری مناقصه‌های مختلف و مشتری‌های پوشالی باعث شد تا باشگاهی که هیات فوتبال گیلان مالکیت آن را بر عهده دارد، به فروش نرسد و گیلانی‌ها از روی ناچاری مجبور شوند مالکیت را به شکل صوری به مومنی دهند تا او کارهای انتقال و فروش باشگاه را انجام دهد.

مالک جدید و مدیرعامل سپیدرودی‌ها نیز با هزینه خودش این تیم را به اردو برده و بازیکن جذب کرده است اما او نیز از این وضعیت کلافه شده و در گفت‌و گویی که با ایسنا داشت، اظهار کرد که در به در به دنبال مشتری برای تنها تیم شمالی‌ لیگ برتر است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس