توماس باخ

پاریس و لس آنجلس در شرف سومین میزبانی خود از رقابت های المپیک قرار دارند.

به گزارش مشرق، انتظار می رود کمیته بین المللی المپیک در روز سه شنبه به پیشنهاد انتخاب همزمان میزبانان دو المپیک سال های 2024 و 2028 رای مثبت بدهد؛ در این صورت هر یک از شهر های پاریس و لس آنجلس که هر دو برای میزبانی سال 2024 نامزد شده اند، یکی از دو میزبانی را به به دست خواهند آورد.

 توماس باخ، رئیس کمیته بین المللی المپیک روز دوشنبه در مقر این کمیته در لوزانِ سوئیس پذیرای امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه و اریک گارستی، شهردار لس آنجلس بود. در جلسه روز دوشنبه هر دو شهر نمایندگانی را برای بالا بردن شانس میزبانی خود به لوزان فرستاده بوند.

اقدام غیرمعمول مکرون برای حضور در این جلسه نشان از عزم جدی فرانسوی ها برای کسب میزبانی سال 2024 دارد. پر واضح است که پاریس پس از شکست در کسب میزبانی سال های 1992، 2008 و 2012 نمی خواهد بار دیگر طعم شکست را بچشد. روسای جمهور معمولاً تنها در مراسم رای گیری پایانی - که امسال در روز 13 سپتامبر در لیمای پرو برگزار خواهد شد - شرکت می کنند. اریک گارستی در این مراسم مایکل جانسون و آلیسون فلیکس، دو قهرمان سابق المپیک را همراه خود داشت.

توماس باخ در صحبت های خود با رسانه ها انتخاب همزمان دو میزبان آتی را وضعیتی بُرد-بُرد-بُرد برای پاریس، لس آنجلس و کمیته بین المللی خواند. رسانه ها به طور گسترده بر این باورند که کمیته بین المللی به این پیشنهاد رای مثبت خواهد داد. باخ هفته گذشته در مصاحبه ای با تایمز از توافقی سه جانبه میان دو نامزد و کمیته بین المللی سخن به میان آورد. البته وی گفت "چنین توافقی آسان به دست نخواهد آمد چون در ورزش همیشه رقابت وجود دارد".

کمیته بین المللی المپیک - المپیک 2024 - المپیک 2028 - فرانسه - کمیته بین المللی المپیک - پاریس - لس آنجلس - Paris - Los Angeles

مذاکرات بین دو نمایندگان دو شهر در مراحل ابتدایی قرار دارد اما پس از تصویب انتخاب همزمان دو میزبان - که عصر سه شنبه به وقت اروپای مرکزی مشخص خواهد شد - گفتگو ها وارد مرحله ای جدی خواهند شد. احتمال اینکه دو شهر بر سر میزبانی سال 2024 به توافق نرسند بسیار بعید به نظر می رسد و انتظار می رود پاریس این میزبانی را به دست آورد، کما اینکه آمریکایی ها خود را برای میزبانی المپیک سال 2028 بی میل نشان نداده اند.

پاریس پیش از این در سال های 1900 و 1924 و لس آنجلس در سال های 1932 و 1984 میزبان المپیک بوده اند و هر دو در آستانه سومین میزبانی خود از این رویداد عظیم بین المللی قرار دارند.

منبع: طرفداری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس