کد خبر 748059
تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۶
ظریف

وزیر خارجه ایران هفته آینده به همراه دو نفر از اعضای ارشد تیم مذاکرات هسته‌ای به نیویورک سفر می‌کند.

 به گزارش مشرق، شورای روابط خارجی آمریکا اعلام کرد که «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران هفته آینده به همراه دو نفر از مذاکره‌کنندگان ارشد هسته‌ای برای شرکت در نشست مجمع عالیرتبه سیاسی سازمان ملل در سال ٢٠١٧ به مقر سازمان ملل در نیویورک سفر خواهد کرد.

طبق این گزارش، سید «عباس عراقچی» معاون حقوقی و اموربین‌الملل و «مجید تخت روانچی» معاون اروپا و امریکا وزارت امورخارجه ایران در این سفر وزیر خارجه ایران را همراهی خواهند کرد.

از طرف دیگر سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در پاسخ به سوال «اعتماد» درباره این سفر گفت: «محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه برای شرکت در نشست مجمع عالیرتبه سیاسی سازمان ملل در سال ٢٠١٧ به مقر سازمان ملل در نیویورک سفر خواهند کرد».

«بهرام قاسمی» در پاسخ به سوال «اعتماد» مبنی بر دیدارهای حاشیه‌ای محمدجواد ظریف در نیویورک گفت: «هنوز برنامه قطعی این دیدارها و جدول زمانی آن تعیین نشده است اما احتمالاً به سنت تمام نشست‌های بین‌المللی دیدارهای دوجانبه‌ای میان وزرای امور خارجه ایران و دیگر کشورهای مهمان در نیویورک برگزار خواهد شد».

با توجه به اینکه این نخستین حضور ظریف در آمریکا پس از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در این کشور و پیروزی دونالد ترامپ است، «اعتماد» از سخنگوی وزارت امور خارجه در مورد احتمال دیدار مقام‌های دو کشور با محوریت مسائل مربوط به توافق هسته‌ای و بدعهدی‌های امریکا سوال کرد که بهرام قاسمی در پاسخ گفت: «برنامه‌ای برای چنین دیداری تنظیم نشده است ولی تماس‌های دو کشور در مسائل مربوط به اجرای برجام همواره و در صورت ضرورت وجود داشته است.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس